Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Yammis

Janne Holmenin maratonohjelmat

Recommended Posts

Olen kokeillut myös tätä ohjelmaa ja koin sen liian rankaksi tämän ikäiselle ukkelille. Kunto nousi aluksi tosi kivasti, mutta sitten alkoi jalkavaivat ja tulos olikin toisenlainen kuin oli tarkoitus. Jos tätä joskus innostun taas kokeilemaan, niin täytyy olla jatkossa armelias itselle, ettei jauha puoliväkisten ohjelmaa läpi. Pohjat on vissiin oltava aika hyvät, jotta paikat kestää tuon rytyytyksen.

• Like 1

On 8.8.2017 at 20.10, hatapa kirjoitti:

Peruskuntotreeniä lisää. Jos olet jo valinnut tavoiteaikasi Holmenin ohjelmasta, niin sekaan tavoitevauhtista juoksua. Kympin kisakunto kannattaa käydä testaamassa jossakin tapahtumassa. Siitä saa hieman osviittaa siitä, missä mennään ja mikä voisi olla sopiva tavoite maratonilla. 

Holmenin ohjelmassa peruskunnon pitää olla todella vahva. Muuten sitä ei jaksa viedä läpi. 

Otin neuvosta vaarin ja kävin kokeilemassa kympin kisakuntoa. Kymppi meni tänään Kankaanpäässä hyvällä juoksulla aikaan 39:51. Peruskunnosta tuo ei taida vielä paljon kertoa, mutta jos saisi hyvin tehtyä peekoota loppuvuoden, niin tuo 3:30 luulisi olevan tehtävissä.

• Like 3

17 tuntia sitten, jussikiv kirjoitti:

Otin neuvosta vaarin ja kävin kokeilemassa kympin kisakuntoa. Kymppi meni tänään Kankaanpäässä hyvällä juoksulla aikaan 39:51. Peruskunnosta tuo ei taida vielä paljon kertoa, mutta jos saisi hyvin tehtyä peekoota loppuvuoden, niin tuo 3:30 luulisi olevan tehtävissä.

Eikön sulla ala palikat olemaan koossa tuon tavoitteen saavuttamiseksi. Itse olen voinut vain haaveilla 40 minuutin alituksesta kympillä, siltikin alle 3.30 on mennyt maratonilla useammankin kerran.

• Thanks 1

Guest Baltsu
On ‎19‎.‎11‎.‎2017 at 14.44, tatteus kirjoitti:

Kymppi itsellä 43 minuuttiin ja maraton 3.26 parin viikkoa väliä. Eli jos juokset kympin alle 40 minuutin niin kaiken järjen mukaan maraton pitäs mennä reilusti alle 3.20.

alle 3.10 pitäisi mennä. McMillanin mukaan 40min kympillä vastaa tulosta 3.07.40 maratonilla. Alle 39 kun menee niin voi haaveilla jo 3h alituksesta maralla, jos on hyvin treenattu. 

18 tuntia sitten, hatapa kirjoitti:

Oletteko saaneet tuota ohjelmaa järkevästi avattua Juoksija-lehden uuden netisivun kautta?

Minulla ei suostu näyttämään kuin ensimmäisen kuukauden.

Itse itseänsä lainaten. 

Vanhalta läppäriltä onneksi löytyi tuo PDF. Ei sillä, että juuri nyt tuota ohjelmaa tarvitsisin, mutta ensi vuonna ehkä mennään tuolla taas.