Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hiihtokysymys kaikille sepottajille

Umpimähkä
 Share

Hiihdätkö?  

100 ääntä

1. 1. Hiihdätkö?

• Hiihdän vähintään 2000 km kaudessa, putkissa ja ulkonakin
      1
    • Hiihdän joo aktiivisesti
      41
    • Hiihtelen kelien niin sopiessa, kuitenkin joka talvi
      34
    • Olen hiihtänyt joskus viisi vuotta sitten
      9
    • Joskus lapsena hiihtänyt
      14
    • En ole koskaan hiihtänyt
      0
    • Hiihto? Mitä se on?
      2

Recommended Posts

Koulussa hiihtelin liikuntatunneilla ja intissä yhden kerran laskin suksilla mäkeä. Vaatii liikaa välineitä yms. säätämistä => ei kiinnosta. Kaveri oli kilpahiihtäjä, kunnes kyllästyi siihen voitelusähläykseen. Juoksu on parempi laji tällaiselle suorituskeskeiselle ihmiselle, joka elää numeroista.

Mä oon korvannut juoksut toistaiseksi kokonaan hiihdolla, koska kelit on nyt sille suotuisat ja ladut lähellä kotia (ja juoksu ei nappaa syksyn övereiden takia vieläkään). Voitelu on helppoa kun en ole kilpahiihtäjiä, silloin tällöin sipasee pari kerrosta purkkitervaa pohjaan. Muutenkin täysin fiilispohjalta 4-6 krt viikossa 40 min - 3 h lenkkiä ilman mittareita.

Täällä rannikolla tuo lumen tulo ei ole mitenkään itsestäänselvyys. Tänä talvena, kun on aivan mahtavasti lunta myös hiihdelty on suurin osa lenkeistä. Lisäksi tuo hiihtely rasittaa selkää huomattavasti vähemmän kuin juoksu (selkävammainen kun olen) ja on muutenkin kokonaisvaltaisempaa liikuntaa. Ihanaa. :026:

Mikä hienointa, pikkuskidejä on laduilla todella runsaasti. Sieltä se hiihtokansa ponnistaa. Upeeta. Yritän aina huikkailla kaikille pienille muutaman kannustavan sanan ohi sivakoidessani. Ja voi niitä hymynaamoja. :038:

Paneksin tohon "Hiihdän joo aktiivisesti" kohtaan täpän kun aattelin että tonttu tulee täyteen. Muutamana aiempana vuonna on jäänyt tosin hieman vajaaksi. Meniköhän oikeeseen kohtaan?

Kelien sopiessa kohtakin olisi voinut olla ok valinta kun luonnonlumilla pekästään hiihtelen, mutta näin tällä kertaa.

Rookie