Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Felt B16 triathlonpyörä, koko 52 tai 54 sm?


poppeli

Recommended Posts

Tässä jotain katsantoa Felt B16 pyörään. 2009 versio ja 2010 versio.

Stack/reach taulukon perusteella 52 kokoinen Feltti on 2mm lyhkäisempi kuin mun M kokoinen Quintana Roo. Feltin keula on taas sitten sentin matalampi. Sanoisin että 54 menee jo mulle liian isoksi.

Mehän oltiin saman pituisia, mutta muuten sun mittasuhteista en ole sit varma.

Link to comment
Share on other sites

Itselleni saapui viime vuoden lopulla kyseinen fillari Briteistä. Hyvin tyytyväinen olen ollut, mutta olen ehtinyt ajamaan vain pari kertaa trainerilla. Muutenkin kaikkien säätöjen kanssa menee kokeillessa ja totutellessa. Kun kyseessä on vielä ensimmäinen tri-fillarini en pysty kovinkaan syvälistä analyysia antamaan.

Runko on 54:nen ja itselläni pituutta 178. Koko tuntuu kyllä sopivalta, yhtään isompi ei ainakaan voisi olla.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sain vihdoin ja viimein sovitettua paria triathlonpyörää. Käsiin sattuivat Quitano Roo- pyörät S- ja M- kokoisena.

Tällä tietämyksellä varustautuneena otin, ja tilasin maailmalta Felt B16- pyörän. Nyt vain odotetaan jännityksellä 52 sm kokoista vekotinta kotiini tulevaksi.

Kun vielä saan hankittua n 42- kokoiset pyöräilykengät, niin vot! Olisiko kellään käytettynä tarjolla? Pohjaan pitää saada kiinni Look Kao- klossit.

Kiitos kaikille projektiin osallistuneille, erityisesti Pölhölle ja Jupikselle!:035:

Link to comment
Share on other sites

Sain vihdoin ja viimein sovitettua paria triathlonpyörää. Käsiin sattuivat Quitano Roo- pyörät S- ja M- kokoisena.

Tällä tietämyksellä varustautuneena otin, ja tilasin maailmalta Felt B16- pyörän. Nyt vain odotetaan jännityksellä 52 sm kokoista vekotinta kotiini tulevaksi.

Kun vielä saan hankittua n 42- kokoiset pyöräilykengät, niin vot! Olisiko kellään käytettynä tarjolla? Pohjaan pitää saada kiinni Look Kao- klossit.

Kiitos kaikille projektiin osallistuneille, erityisesti Pölhölle ja Jupikselle!:035:

Mistä päin maailmaa kiiturin tilasit? Itse olen kanssa katsellut tuota kyseistä pyörää, olis aika kiinnostava vehje ja näyttäis saavan nyt jonkinlaiseen ale-hintaan. Varmaan hinta/laatu-suhteeltaan hyvä valinta.

Link to comment
Share on other sites

Mistä päin maailmaa kiiturin tilasit? Itse olen kanssa katsellut tuota kyseistä pyörää, olis aika kiinnostava vehje ja näyttäis saavan nyt jonkinlaiseen ale-hintaan. Varmaan hinta/laatu-suhteeltaan hyvä valinta.

Tilasin pyörän Iso-Britanniasta http://www.wiggle.co.uk/ kaupasta. Samaan pakettiin tilasin myös polkimet jne.

Olivat heiltäpäin jo yhteydessä pyörän kokoamisen merkeissä. Sain valita, tuleeko etujarrun kahva vasempaan vai oikeaan hanstaakiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Pistetäänpäs tähän ketjuun tällainen kysymys:

Olen siis hankkimassa tuota feltin b16 pyörää, mutta pitäisi päättää 54 ja 56 runkokokojen väliltä. Pituutta minulla on 180cm ja jalan sisämitta oli ainakin pari vuotta sitten 82 cm. Pituuden mukaan pitäisi joidenkin taulukoiden mukaan valita 56, mutta osaako joku olla eri mieltä.

Aikaisempaa kokemusta TT pyöristä ei ole.

Link to comment
Share on other sites

Pistetäänpäs tähän ketjuun tällainen kysymys:

Olen siis hankkimassa tuota feltin b16 pyörää, mutta pitäisi päättää 54 ja 56 runkokokojen väliltä. Pituutta minulla on 180cm ja jalan sisämitta oli ainakin pari vuotta sitten 82 cm. Pituuden mukaan pitäisi joidenkin taulukoiden mukaan valita 56, mutta osaako joku olla eri mieltä.

Aikaisempaa kokemusta TT pyöristä ei ole.

Tällaisen nyrkkisäännön olen kuullut, kun aika-ajopyöristä puhutaan: Jos osuu kahden koon välimaastoon, valitse pienempi.

Link to comment
Share on other sites

Hommahan meni niin, että annoin strategiset mittani paikalliselle urheiluvälinemyyjälle. Sitten pistin kysymyksen foorumille. Pian myyjä oli jo tilannut maahantuojalta tuon 56 kokoisen pyörän. Ehkä kommenttien perusteella olisin kuitenkin tuon 54-kokoisen valinnut....

Nyt täytyy vain toivoa ettei tuo ihan liian suuri ole, sillä pakkohan se on tässä pyöräkuumeessa ostaa ;)

Link to comment
Share on other sites

Itsellä mittaa 173/80 cm, ja alla 54-kokoinen B16, joka on melko "minimiasetuksiin" säädetty; 52 olisi ollut minulle parempi koko, mutta kyllä tuo 54 myöskin toimii, koska säätövaraa noissa tangoissa on paljon.

Tuossa 54-kokoisessa tulee 172.5mm kammet, 52:ssa ilmeisesi 170mm kammet, ja noiden vaihtamista olen harkinnut, koska 172.5mm tuntuu itselleni hiukan liian pitkiltä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy