Jump to content
Juoksufoorumi.fi

karva

karva
 Share

Recommended Posts

ennätysvuonnani juoksi keskimäärin 180 km/kk eli 45 km/vko ja maraton meni alle 3.30.

lenkit olivat melko tasaista punnertamista kunkinhetkisen kunnon mukaan. ei siis juurikaan vetoja tms. suunnitelmallista.

minkälaisilla määrillä/suunnitelmilla muut ovat menneet 3.30 pintaan?

Käväise katsomasa tuolta mun www-sivuilta (tuossa alareunassa nappi www) vuosi 2002 harjoittelut, silloin juoksin eka kertaa alle 3:30 syyskuun lopulla Berliinissä

mielestäni aika vähällä juoksuharjoittelulla meni 3.25, mutta lenkeissä näytti olevan eloa, ei mitään tasaista junnaamista, kuten ehkä mulla, joka en edes fillaroi enkä hiihdä.

se pisti päiväkirjasta silmääni, että moni juoksulenkki oli aika hidas kilometrivauhdiltaan. itse vetelen lähes aina hyvää keskitasoa eli 5 min/km. vain erityisen raskaan lenkin jälkeen tai vaimon kanssa tulee hölkyteltyä.

pitäisiköhän meikäläisen hidastaa vauhteja!?

mielestäni aika vähällä juoksuharjoittelulla meni 3.25, mutta lenkeissä näytti olevan eloa, ei mitään tasaista junnaamista, kuten ehkä mulla, joka en edes fillaroi enkä hiihdä.

se pisti päiväkirjasta silmääni, että moni juoksulenkki oli aika hidas kilometrivauhdiltaan. itse vetelen lähes aina hyvää keskitasoa eli 5 min/km. vain erityisen raskaan lenkin jälkeen tai vaimon kanssa tulee hölkyteltyä.

pitäisiköhän meikäläisen hidastaa vauhteja!?

Juoksulenkeissä varmasti se laatu on määrää tärkeämpi. Mielestäni on syytä tehdä erivauhtisia lenkkejä, ja erityisesti pitkillä lenkeillä paras vaikutus tulee, kun malttaa pitää vauhdin riittävän rauhallisena.

Se, että millä juoksukilometreillä pääsee tuonne 3.30 aikaan, riippuu varmasti paljon juoksijan muusta urheilu- ja kuntoilutaustasta