Jump to content
Juoksufoorumi.fi

-James-

Maailman paras reppu pidempään maastoultraan

Recommended Posts

Ilmoittauduin hetken mielijohteesta  NUTS-Ylläs Pallas polkujuoksuun 37 km matkalle. Huomasin että kilpailuohjeissa oli listattuna pitkä liuta pakollisisa varusteita mukana kannettavaksi. Hakusessa olisi siis tuohon tarkoitukseen sopiva reppu/liivi? Tarkoitus olisi viipyä reitillä reilusti alle kolme tuntia joten pakollisten varusteiden lisäksi tuskin tulisi otettua muuta mukaan kuin pari geeliä.  

Joskus tekee mieli (tai siis on pakko) ottaa enemman vetta matkaan mukaan. Vaihtoehtoina on lotkot edessa (aina kun juoksen), plus joko:

1) Repussa / liivissa lisaa lotkoja

2) Rakko

3) Ylimaarainen juoksuvyo (siis repun lisaksi), jossa lisaa lotkoja / tavallisia juomapulloja.

Yleensa olen mennyt vaihtoehdolla 1), mutta se vie repussa / liivissa aika paljon tilaa.

Tohon 2) vaihtoehtoon en ole oikein tykastynyt, kun se rakko on mulla holskynyt hairitsevasti. Noh, ehka mun liivi tai reppu ei ole ollut tarpeeksi taynna, etta rakko olisi saanut muista kamoista tukea, tai en ole sita saanut kiinni mihinkaan. Pitanee tutkia viela, se kun tuntuu olevan "standardi" ratkaisu ongelmaan.

Mutta onko kukaan kokeillut vaihtoehtoa 3) ? Painopiste olisi ainakin alempana kun noissa muissa vaihtoehdoissa, ja vesi katevasti saatavilla (vaihtoehdossa 1, pitaa pysahtya ja sahlata pullojen kanssa).

No yleensä mulla 2x 600ml lötköä, ja repussa vielä litra. Mutta jos vielä n. litran sais lisää, voisi se olla joskus ihan hyvä. 

Onhan 2l jo aika paljon, mutta viime vuonna ei KK:n juoksuvaelluksella riittänyt, kun sinilevän takia ei saanut mistään vettä matkan varrella, paitsi Oulangasta ja Basecampista. 

Normaalina vuonna voi ottaa puroista ja joista, mutta...

Olisikohan täällä naisnäkökulmaa reppuihin/liiveihin? Olen etsimässä pidemmän matkan (lue: kaurhunkierros 83km) suorituksen ja harjoittelun tarpeisiin sopivaa juoksuliiviä. Tähän mennessä en ole oikein osannut katsoa muita, kuin Salomonin tuotteita, mutta esim. Salomonin s/lab sense ultra 8 setin pienin koko on kokotaulukon mukaan liian suuri. Sittenhän on tuo naisille suunniteltu malli: adv skin 8 set W, onko tästä kokemuksia? Tai muusta sopivasta juoksuliivistä pienen rinnanympärysmitan omaavalle keskimittaa pienemmälle ihmiselle? 👀