Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
poppeli

Triathlon- pyörän vuokraus ja/ tai kokeilu?

Recommended Posts

Triathlon - pyörän osto alkaa tulla ajankohtaiseksi. En vain ole koskaan ajanut triathlonpyörällä, jossa on aero- tangot. En tiedä, miltä sellainen tuntuu vartalossa. Voihan olla, että en saa vartaloani taipumaan tuohon asentoon sitten millään, jolloin ostakin maantiepyörän.

Viisainta olisi, jos pääsisin kokeilemaan itselleni (lähes) sopivaa tri-pyörää ennenkuin lähden rahatukon kanssa kauppoihin. Näin tammikuussa mitään pyörää ei tietenkään pääse kokeilemaan muuten kuin harjoitusvastuksen päällä tai sisähallissa.

Onko tiedossa pääkaupunkiseudulla liikkeitä, joista voi vuokrata tri- pyöriä ja/ tai paikkoja, joissa voi ajaa pyörällä sisätiloissa? Luulen muistavani, että Liikuntamyllyssä ja Espoon Areenalla on ajomahdollisuuksia iltaisin.

Olen luonnollisesti kiinnostunut myös ystävällisten pyöräilijöiden tarjouksista kokeilla heidän pyöriään esim. harjoitusvastuksella.

Mittojani:

pituus: 175 sm

paino: 70 kg

jalan sisämitta: 85 sm

vartalon pituus: 57,5 sm

käsivarren kokonaispituus: 69 sm

Kotisivut: mitim-lut.blogspot.com

Itse olin tovi sitten samassa tilanteessa, tällaista opin.

En tiedä, miltä sellainen tuntuu vartalossa. Voihan olla, että en saa vartaloani taipumaan tuohon asentoon sitten millään, jolloin ostakin maantiepyörän.

Muistakseeni Slowtwitchissä sanotaan, että kaikkien "hyväkuntoisten ikäsarjatriatleettien kropat taipuvat aeroasentoon". Eli sopivilla säädöillä (ja totuttelulla) luulisi aeroasennon sopivan sinullekin.

Onko tiedossa pääkaupunkiseudulla liikkeitä, joista voi vuokrata tri- pyöriä ja/ tai paikkoja, joissa voi ajaa pyörällä sisätiloissa? Luulen muistavani, että Liikuntamyllyssä ja Espoon Areenalla on ajomahdollisuuksia iltaisin.

Olen luonnollisesti kiinnostunut myös ystävällisten pyöräilijöiden tarjouksista kokeilla heidän pyöriään esim. harjoitusvastuksella.

Ajopaikoista en tiedä, mutten usko tripyöriä vuokrattavan Suomessa lainkaan. Eli käytännössä kokeilet joko liikkeessä tai ystävällisen tutun luona. Lisäksi tripyöriä myydänkin valitettavan harvassa paikassa, eikä niissäkään aina välttämättä ole oikeaa kokoa hyllyssä ja koottuna.

Olisit voinut tulla meille kokeilemaan, mutta mun pyörä on sulle just pykälän verran liian pieni (satulaputki 52).

Kurkkaa pertun ansiokasta kirjoitusta aiheesta, sen pohjalta itse uskaltauduin tilaamaan pyörä ulkomailta, eikä ole kaduttanut!

Olisit voinut tulla meille kokeilemaan, mutta mun pyörä on sulle just pykälän verran liian pieni (satulaputki 52).

Minkä merkkinen ja mallinen pyöräsi on?

Kurkkaa pertun ansiokasta kirjoitusta aiheesta, sen pohjalta itse uskaltauduin tilaamaan pyörä ulkomailta, eikä ole kaduttanut!

Tämä oli hyvä linkki, jonka takana olevaan kirjoitukseen olen jo tutustunutkin. Olen myös mittaillut vartaloni osia ja syöttänyt ne Competitive Cyclist- sivuston laskuriin. Numeroita on näin käytössäni, vaan uskaltaako niihin luottaa...

Se on Quintana Roo Seduza eli sama runko kuin merkin Caliente- ja Lucero-malleissakin. Koko on siis S, joka näyttäisi 54:n pystyputkea, mutta 52 on siis maantiepyöräni koko (sisäsaumani taitaa olla tasan 77,5 ja koko miehellä mittaa 173). Pääsin kokeilemaan saman merkin M-kokoakin, mutta oli minulle turhan korkea.

omaani voin vuokata, 5237€/viikko. (alle tonttu lisää, niin pyörän saa omaksi!!)

mukana on tehomittari, joten saa hyvin selville onko pyörä sopivan kokoinen ja mihin suuntaan ajoasentoa voi säätää saavuttaakseen optimaalisen ajoasennon ja kompromissin tehon/aerodynamiikan ja mukavuuden välillä. Voin myös kysyä kontakteiltani vapaita aikoja tuulitunneliin, mutta sinne pääsy vaatii matkaa San Diegoon, Kaliforniaan.

omaani voin vuokata, 5237€/viikko. (alle tonttu lisää, niin pyörän saa omaksi!!)

mukana on tehomittari, joten saa hyvin selville onko pyörä sopivan kokoinen ja mihin suuntaan ajoasentoa voi säätää saavuttaakseen optimaalisen ajoasennon ja kompromissin tehon/aerodynamiikan ja mukavuuden välillä. Voin myös kysyä kontakteiltani vapaita aikoja tuulitunneliin, mutta sinne pääsy vaatii matkaa San Diegoon, Kaliforniaan.

Kuuluuko tuo tuulitunneli vuokraan, vai pitääkö maksaa erikseen?

tuulitunnelissa pelleily on halpaa hommaa (alk. $250/h; min. 8h), mutta valitettavasti en pysty tuota opiskelijabudjetilla tarjoamaan :)

Neuvottelut on käynnissä, joiden onnistuessa pyörästä saatu hinta tullaan lyhentämättömänä lahjoittamaan hyväntekeväisyyteen.

toivottavasti lisää infoa myöhemmin