Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Esport areenalle 3.1

pietari
 Share

Recommended Posts

Laitetaas nyt tännekkin sitten "kutsu":

Epämääräisen kokoinen ja näköinen ?/(koskee allekirjoittanutta) porukka on tulossa kiertelemään rinkiä itse kukin tarpeelliseksi katsomansa määrän, su 3.1.2010.

Virallista alkamisaikaa ei ole ,vaan tullaan "liukuvalla lenkkiajalla" sisään. Osa porukasta aloittelee aikaisin ja osa puolenpäivän tienoilla. Itse koitan raahautua paikalle tossa 9 aikoihin viimeistään. 3-4 tuntia menee varmasti ,uskoakseni enemmänkin ? Tervetuloa..p.s pannu ei ole kuumana.

Sunnuntaina areenalle? anyone?

Ja aamusta alkaen...

Minä! Menin sitten kuitenkin ostamaan ne Vomerot (ja uudet Elitet, halvaksi tuli tääkin lysti taasi) ja mulla kenkätestit jatkuu areenalla sekä lauantaina että sunnuntaina. Molempina päivinä tarkoitus olla kiertämässä rataa jo ennen ysiä että ehtii jonkunlaisen pätkän juoksemaan ennen Tourin hiihtoja.

Viime sunnuntaina (3.1) juoksin areenalla viimeisen ylipitkän ennen E24h:ta. Matkaa kertyi vähän päälle 60 km (tarkkaan ottaen 60,060 km 390 m kierroksen mukaan laskien). Aikaa meni 5:40 brutto sisältäen vain lyhyitä pysähdyksiä (wc, vesipullojen täyttö ja eväiden kaiveleminen pussista). Paikalla oli runsaasti kisaan valmistautuvia joko juoksemaan tai talkoisiin ja useamman kanssa ehdin juttelemaankin juostessa.

Elitet toimivat mielestäni varsin hyvin. Oikean jalakani pohjaan tuli jonkin verran kovettumaa, josta olisi melko varmasti tullut rakkoja pitempään jatkettaessa. Tuon laitan uusien sukkien piikkiin - pitää olla kisassa tarkkana sukkavalinnassa. Jalat tuntuivat toipuvan yllättävän nopeasti ylipitkästä. Seuraavan aamun hitaalla palauttavalla ei ollut alkumatkastakaan samanlaisia kolotuksia kuin yleensä ylipitkien tai selvästi lyhyempienkään nopeiden pitkisten jälkeisenä aamuna. Tiedä sitten johtuiko tuo kenkien hyvästä vaimennuksesta, tasaisesta reitistä vai vain jalkojen tottumisesta määrämättöön. Todennäköisesti kaikista näistä, mutta ainakin kengät selvästi toimivat enkä näin lähellä kisaa enää ryhdy arpomaan niiden kanssa.

Elitet toimivat mielestäni varsin hyvin.

Tämä on lohdullinen tieto Eliteen tottuneelle, ja varsinkin nyt kun itselläni on Vomerot vielä varalla niin sen suhteen pitäisi olla pelattu varman päälle. Määrää (juoksu) mulla nyt on alla vain kohtalaisesti, eli jos jalat ei kestä iskutusta niin sitten ei vaan kestä. Treenin kokonaismäärä mulla on omasta mielestäni niin kohdallaan kun mun pohjilla voi tässä vaiheessa olla joutumatta ylikuntoon, ja siitä kertovat myös kehon signaalit tällä hetkellä niin juoksu- kuin hiihtolenkeillä. Kunnosta se ei ainakaan tule jäämään kiinni, muut seikat ovatkin sitten täysi arvoitus ensikertalaiselle.

Tältä päivältä jäi mulla väliin, yöllä aloitti vatsa sellaisen myllerryksen että yöunet jäi vähiin ja vielä aamullakin tuntui vähän vatsanpohjassa joten taitaa tulla lepopäivä. Pitää ne Vomerot käydä jollain lyhyellä lenkillä testaamassa jossain vaiheessa vaikka ensi viikolla, nyt ei pitkiä enää tehdä.