Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Töppöstä kohti Mikkeliä

Hyvä Hippi
 Share

Recommended Posts

Hei kaikille!

Minulla oli kalenterista maanantaipäivä merkitty punaisella merkiksi maratonharjottelun alottamiseksi. Tähtäin on säädetty Mikkeliin.

Ensimmäinen välietappi on Lappeenrannan puolimaraton. En mielestäni kaipaa kilpailukokemusta, joten viivalle meneminen Lappeenrannassa ei ole varmaa.

Lappeenrantaan on nyt 15 viikkoa. Sinne tähtään sepon "maraton läpi"-ohjelmalla. Ohjelmaa joutuu sovittamaan ja soveltamaan, mutta pohja on siinä.

Nyt ohjelmaa edeltävinä kolmena viikkona olen ajatellut juoksevani yhdeksän lenkkiä. Ensimmäisenä TI ja TO noin 3km ja ensimmäisenä viikonloppuina 7km. Yhteensä 13 km.

Seuraavalla viikolla juoksen yhteensä 16 km ja sitä seuraavalla 20km.

--

Muokattu

Aloitus.

Ensimmäinen 3km lenkki oli aika paha. Jalat oli tukossa jo ensimmäisen parin minuutin jälkeen. Koko matkan mietiskelin askeleen kulkua ja alusta loppuun oli askellus jotain muuta, kuin oikeaa juoksua. Perille päästessä tuntui siltä, kuin takana olisi ollut pitkä ja kova lenkki. Juoksun loputtua tuntui ihan siltä, että olisi kohonnut ilmaan. Pohkeet kramppasivat, vasen reisilihas kipeytyi ja kyynärtaipeissa teki kipeää.

Seuraava lenkki olikin jo sitten paljon leppoisampi. Pohkeet jäivät hieman vaivaamaan ensimmäisestä lenkistä. Olen tehnyt viimeaikoina punttitreeniä puoli-vakavissani ja tiedossa oli, että alotus on hivenen hankalaa. En olisi kuitenkaan uskonut, että lyhyeltä lenkiltä voi saada paikkoja kipeytymään useammaksi päiväksi.

Mulla on samoja aatteita kuin Hyvällä Hipillä eli Lappeenrannassa puolikas ja Mikkelissä kokonainen. Näillä keleillä ei kauheasti hotsita juosta määrää ulkona. Koetetaan välttää harjoittelun karikot eli omassa tapauksessani penikat. Tsemppiä ja viivoilla toivottavasti ollaan suunnitelmien mukaan!