Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Puoli mara ehdotuksia?

Niandra
 Share

Recommended Posts

Moips!

Ensi kevät-kesä akselilla olisi tarkoitus osallistua yhteen tai kahteen puolikkaan maratonin juoksemiseen ensimmäistä kertaa omassa 24 vuoden historiassani. Silloin tulee vuosi täyteen juoksuharrastustani ja tällä hetkellä suurin matkani on ollut 18 km.

Eli kysymys kuuluukin, että mikä Suomessa järjestettävistä maroista olisi ns. helpoin tai tasaisin?

Tai onko jotku matkat erityisen mäkisiä?

Ajattelin näin etukäteen kysellä, ettei sitten summassa osallistu sellaiseen, joissa mäet ottavat kunnon pois jännityksen tiimoilla. Itse olen miettinyt Tampereella tai Jyväskylässä järjestettäviä maroja, joihin olisi kätevä mennä tai lähiseudut, tai Keski-Pohjanmaan alue...

• Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...

Tai sitten tämä. Tasaasemmaksi ei voi enää mennä... ;)

Joo, ei kyllä tasasemmaksi mene:grin:

HCR kiinnostaisi juosta sen tunnettavuuden myötä, mutta tällä hetkellä ainakin Varalan puolimaraton, finlandia ja pietarsaaren puolimarat on ensi vuoden osalta mielen päällä... Lähinnä ongelmaksi noiden pienempien paikkakuntien osalta tuleee liikkuminen julkisilla kulkuvälineillä, kun en omista autoa. Tai sitten pitää juosta paikan päälle :)

löytyy ainakin näilltä pohjosemman tasamailta

- Terwamaraton, Oulu 22.5.2010

- Kärkimaraton, Ylivieska Syyskuu 2010?

- Kiiminki maraton, Kiiminki (Jääli) Syyskuu 2010

Kiiminkimaratonhan mainostaa jopa "Virallisesti mitattu reitti on Suomen nopein ja tasaisin. Korkeusero on ainoastaan 6 m ja kierroksen pituus 10 549 m."

Kouvolaan pääsee junalla ja asemalta lähtöpaikallekaan ei ole kuin ehkä reilu kilsan matka. Puolikasta en ole tapahtumapäivänä itse siellä juossut, mutta saman reitin kylläkin seuraavalla viikolla pitkänä lenkkinä. Juoksijoita ja yleisöä ei ole ruuhkaksi asti, joten ensimmäisen puolikkaansa saa juosta jännittämättä.

• 2 weeks later...

Aion osallistua yhdessä muutaman työkaverini kanssa. Olen aloittelemassa säänöllistäharjoittelua uudestaan vuosien hiljaiselon jälkeen. Nyt on 2 kuukautta on työmatkalenkkeilyä takana ja juoksu tuntuu jo paljon helpommalta kuin pari kuukautta sitten.

Helsinki Spring Puoli marathonille http://www.helsinkispringmarathon.com/

ja kun selviän HSM:stä, niin kesällä aion kierrellä erilaisissa juoksutapahtumissa mm. Forssan Suvi-illassa ja Hämeenlinnassa.

:grin:City Runin jätän väliin koska siellä ei pääse juoksemaan kunnolla ja minun mielestäni tapahtuma ei ole enää oikea juoksukilpailu kun osanottajat ovat jaettu eri kisaan tai lähtöön.