Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tuleekohan sakot?

Zubrus
 Share

Recommended Posts

Tuli tossa eilen outo tilanne joka jäi kaivertamaan päähäni. Ajoin moottoritiellä n. 125khm rajoitus 100khm. Vastaan tulijoitten puolella sitten jostain ilmesty poliisi sinisetvalot vilkkuen ja lähti ohittaa siellä olevaa autoa. Luulin että nyt rapsahti sakot... Mutta ei ne ainekaa perään tullut.

Mitäs luulette pysäyttääkö poliisi aina ylinopeuden ajajan vai pystyykö ne kirjaamaan sieltä toiselta kaistalta kaikki tarvitsevat tiedot ja lähettää kotio sitten lappusen? :) jäi vain toi kaivertamaan.

Poliiseilla on niin hyvät vehkeet että ne pystyy nappaamaan nopeuden kolmen kilometrin päästä ennen kuin tutkanpaljastaja piipahtaa. Samalla se pystyy tarkistamaan välimatkat autojen välillä ja ottamaan valokuvan syyllisestä kohdatessa. Taisi sillä kuitenkin olla isompi kala vetämässä kun ei pysäyttänyt sinua. Pidäppä meidät ajan tasalla kuinka kävi.

Juu, ei ne sua jahdanneet.

Ja kun et ajanut rikesakkoalueella, niin ainoa tapa saada sulle rapsut, on pysäyttää ja kirjoittaa heti sakkolappu.

Jos ne rupee jälkeenpäin sakkoja kirjoittelemaan, niin sähän voita aina sanoa, että sulla oli liftari kyydissä ja ajovuorossa. Etkä edes nimeä huomannut siltä kysyä! :039:

Juu, ei ne sua jahdanneet.

Ja kun et ajanut rikesakkoalueella, niin ainoa tapa saada sulle rapsut, on pysäyttää ja kirjoittaa heti sakkolappu.

Jos ne rupee jälkeenpäin sakkoja kirjoittelemaan, niin sähän voita aina sanoa, että sulla oli liftari kyydissä ja ajovuorossa. Etkä edes nimeä huomannut siltä kysyä! :039:

Voihan sitä kaikkea yrittää poliisin kiusaksi. Yleensä poliisi keksii kaikenlaista kivaa vastaavasti.

Tuossa "liftariratkaisussa" pitää kyllä yllä olevan lisäksi vedota huonoon muistiin, sillä lain mukaan ajoneuvoa ei saa luovuttaa ajokortittomalle. Ajokortti on siten pitänyt liftarilta tarkistaa, joten kyllä se nimikin on siinä varmaankin silmään sattunut.

Pk-seudulla on poliisilla tavallisten tutkapartioiden ja pönttöjen lisäksi erilaisia autoja, joista kuvaavat autoilijoiden ylinopeuksia. Eivät pysäytä, vaan muistavat postin välityksellä.

Pitääpä tässä kohtaa kertoa "erikoinen" tapaus, joka minulle sattui vajaa kaksi kuukautta sitten. Satoi ensilumen ja sitä tuli kerralla oikein mojovasti. Autossani oli vielä kesärenkaat, kun ajelin yhtenä maanantai-iltana nelostietä pohjoiseen. Pelotti hirveästi se keli, ja jurruutin 70-80 km/h satasen alueella.

Olin tulossa risteysaluelle, mutta olin niin keskittynyt ajamiseeni, etten huomannut nopeusrajoituksen muuttumista ensin 80 km/h ja sitten 60 km/h. Sitten välähti: "peltipoliisi" nappasi kuvan ajoneuvostani ja minusta. Harmitti vietävästi, kun juuri olin ajanut alinopeutta ja sainkin epähuomiossani sakot. Tämä tapahtui siis maanantai-iltana.

Keskiviikkoa vasten yöllä joku hurjapää räjäytti taivaan tuuliin kyseisellä paikalla olleen pöntön. Ehdin jo luulla, että pääsin pälkähästä tällä kertaa. Työpaikalla sain kuulla jos jonkinlaista vitsailua siitä, josko se sittenkin olin ollut minä joka oli kimpaantuneena räjäyttänyt vempaimen. Heh, heh...

No, parin viikon päästä sain kuitenkin epämukavan mutta odotetun kirjeen poliisiviranomaisilta. 85 euron sakkohan siitä tuli, kun olin ajanut kuudenkympin alueella 73 km/h.

Pitääpä tässä kohtaa kertoa "erikoinen" tapaus, joka minulle sattui vajaa kaksi kuukautta sitten. Satoi ensilumen ja sitä tuli kerralla oikein mojovasti. Autossani oli vielä kesärenkaat, kun ajelin yhtenä maanantai-iltana nelostietä pohjoiseen. Pelotti hirveästi se keli, ja jurruutin 70-80 km/h satasen alueella.

Olin tulossa risteysaluelle, mutta olin niin keskittynyt ajamiseeni, etten huomannut nopeusrajoituksen muuttumista ensin 80 km/h ja sitten 60 km/h. Sitten välähti: "peltipoliisi" nappasi kuvan ajoneuvostani ja minusta. Harmitti vietävästi, kun juuri olin ajanut alinopeutta ja sainkin epähuomiossani sakot. Tämä tapahtui siis maanantai-iltana.

Keskiviikkoa vasten yöllä joku hurjapää räjäytti taivaan tuuliin kyseisellä paikalla olleen pöntön. Ehdin jo luulla, että pääsin pälkähästä tällä kertaa. Työpaikalla sain kuulla jos jonkinlaista vitsailua siitä, josko se sittenkin olin ollut minä joka oli kimpaantuneena räjäyttänyt vempaimen. Heh, heh...

No, parin viikon päästä sain kuitenkin epämukavan mutta odotetun kirjeen poliisiviranomaisilta. 85 euron sakkohan siitä tuli, kun olin ajanut kuudenkympin alueella 73 km/h.

Kuvailevat muuten turvavyön käyttöäkin räpsyttelemällä ja pelottelemalla ihmisiä.

nim. kokemusta on

Aika erikoinen asenne osalla porukasta täällä, ihan kuin se poliisi olisi olemassa vain siksi että saa kiusata meitä eikä suinkaan liikenneturvallisuudesta huolehtimassa. Pääasia on totta kai oma napa, mitä väliä jos kaahaa ylinopeutta; kunhan ei sakkoja tule. Sitten kun ajatte vaikkapa lapsen päälle, niin muistakaa tehdä näin ettei vaan tule sakkoja.