Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kathy

Kasvisruokavalio ja juoksu

Recommended Posts

Mutta treenamatta tuo 3450m cooperissa herättää silti uteliaisuuden mikä hänen tuloksensa on ollut vuotta aiemmin ja 2009?

Piti sitten itse kokeilla googlella Olli Posti ja cooper, niin selvisi tämäkin heti ensimmäisestä hakutuloksesta:

Elokuussa 2009 tulos cooperissa 3280m.

Onnea hänelle, että MS-tauti on voitettu ja juoksee noin hyvin. Jotenkin lukija jäi käsitykseen, että tuloksen olisi pitänyt parantua tuosta treenattamatta vedetystä 3450 metristä superfoodeilla, edes hippusen...

Piti sitten itse kokeilla googlella Olli Posti ja cooper, niin selvisi tämäkin heti ensimmäisestä hakutuloksesta:

Elokuussa 2009 tulos cooperissa 3280m.

Onnea hänelle, että MS-tauti on voitettu ja juoksee noin hyvin. Jotenkin lukija jäi käsitykseen, että tuloksen olisi pitänyt parantua tuosta treenattamatta vedetystä 3450 metristä superfoodeilla, edes hippusen...

En tiedä mitä Olli on tuon Cooper-ennätyksen jälkeen puuhaillut mut sellanen käsitys on jäänyt, ettei hän mikään armoton raataja juoksuhommissa ole ollut.

Koitan nyt itse katsoa kortit ihan tappiin asti, miten pitkälle superfoodatulla luomuruokavaliolla voi juoksuhommissa päästä.

Tänpäiväistä valtakunnallista luomukeskustelua: http://areena.yle.fi/ohjelma/6da621080cd4f3165844e7962649255a

Meikäläinen syö kans kasvisruokaa, vaikka mulla ei mitään ns. virallista kasvisruokavaliota olekaan.

En siis syö lihaa tai kanaa.

Syön pähkinöitä, siemeniä, tofua, soijarouhetta ja paljon kalaa.

Sekä maitotuotteita, eli piimää, maitorahkaa, raejuustoa, jugurttia..

On 27.8.2018 at 12.40, riopentti kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-10371769

Kasvisruokavalio riittää ultraajallekin ja 200km/vko-harjoitteluun.

Juuson vlogeja tullut youtubessa seurattua siitä asti, kun juoksuharrastuksen pariin päädyin. Sympattiselta ja aidolta vaikuttaa. Toivottavasti pystyisi paikat nyt kasassa ja pääsisi taas kunnolla harjoittelemaan. 

On 15.9.2010 at 16.15, eriM kirjoitti:

Meikäläinen syö kans kasvisruokaa, vaikka mulla ei mitään ns. virallista kasvisruokavaliota olekaan.

En siis syö lihaa tai kanaa.

Syön pähkinöitä, siemeniä, tofua, soijarouhetta ja paljon kalaa.

Sekä maitotuotteita, eli piimää, maitorahkaa, raejuustoa, jugurttia..

Vaikka kirjoittajan viesti on vuodelta 2010, samanlaiseen väärinkäsitykseen törmää edelleen. Kala EI kuulu kasvisruokavalioon. Kala on elävä otus. Eikä myöskään kuulu kana, vaikka jotkut luulevat niin (uskomatonta, mutta totta).

Itse vetelen lakto-ovo-vegellä eli kalaa, kanaa, äyriäisiä enkä lihaa syö, mutta juustoa ja kananmunia kylläkin. Hyvin on juoksu- ja lihaskuntoharjoittelu kulkenut jo vuosien ajan.

On 19.9.2018 at 06.42, Tak kirjoitti:

Vaikka kirjoittajan viesti on vuodelta 2010, samanlaiseen väärinkäsitykseen törmää edelleen. Kala EI kuulu kasvisruokavalioon. Kala on elävä otus. Eikä myöskään kuulu kana, vaikka jotkut luulevat niin (uskomatonta, mutta totta).

Itse vetelen lakto-ovo-vegellä eli kalaa, kanaa, äyriäisiä enkä lihaa syö, mutta juustoa ja kananmunia kylläkin. Hyvin on juoksu- ja lihaskuntoharjoittelu kulkenut jo vuosien ajan.

No, siksi oli hyvä olla maininta, että ei mitään virallista kasvistuokavaliota ole, kun kalaakin syö. Itsekin nimitän itseäni vegaaniksi ruokavalion osalta, välillä mainitsen, että olen ns. Kotivegaani, eli kylässä en jaksa nipottaa, jos jossain on maitoa tai munaa, mutta kotiin niitä ei tule - paitsi tietty poikkeus vahvistaa säännön, kun joku päättää herkutella hyvällä juustolla pari kertaa vuodessa tmv. 

Pienestä niposta voitaisiin sanoa, että sanot,  että et itse syö kalaa, kanaa, äyriäisiä, etkä LIHAA. Mitäs ne muut oli, jos ei lihaa? Tämäkin jaksaa joskus huvittaa. Jotkut toki käyttävät ”punaista lihaa”, joka tarkoittanee yleisimpiä nisäkkäitä, siten linnut ja kalat ei yleensä punaiseen lihaan kuulu, vaikka lohi aika punaista voi ollakin 😛 

sen verran tuon asiaan omaa kantaa myös, että en ole huomannut suurempaa ongelmaa olla vegaani 95% ajasta, kunhan tietyt perusasiat on hanskassa. Pistää myös opettamaan niistä, että saa melkein kaiken ravinnosta (d-vitamiinia lisänä talvisaikaan, b12-vit purkista ja tarvittaessa rautaa jos puutetta alkaa tulla).

tunti sitten, Spica kirjoitti:

No, siksi oli hyvä olla maininta, että ei mitään virallista kasvistuokavaliota ole, kun kalaakin syö. Itsekin nimitän itseäni vegaaniksi ruokavalion osalta, välillä mainitsen, että olen ns. Kotivegaani, eli kylässä en jaksa nipottaa, jos jossain on maitoa tai munaa, mutta kotiin niitä ei tule - paitsi tietty poikkeus vahvistaa säännön, kun joku päättää herkutella hyvällä juustolla pari kertaa vuodessa tmv. 

Pienestä niposta voitaisiin sanoa, että sanot,  että et itse syö kalaa, kanaa, äyriäisiä, etkä LIHAA. Mitäs ne muut oli, jos ei lihaa? Tämäkin jaksaa joskus huvittaa. Jotkut toki käyttävät ”punaista lihaa”, joka tarkoittanee yleisimpiä nisäkkäitä, siten linnut ja kalat ei yleensä punaiseen lihaan kuulu, vaikka lohi aika punaista voi ollakin 😛 

sen verran tuon asiaan omaa kantaa myös, että en ole huomannut suurempaa ongelmaa olla vegaani 95% ajasta, kunhan tietyt perusasiat on hanskassa. Pistää myös opettamaan niistä, että saa melkein kaiken ravinnosta (d-vitamiinia lisänä talvisaikaan, b12-vit purkista ja tarvittaessa rautaa jos puutetta alkaa tulla).

No, on yleisesti tiedossa, että liha tarkoittaa muiden eläinten kuin kalan, kanan ja äyriäisten syöntiä. En usko, että on tarkoituksenmukaista alkaa listaamaan lihan syömisen yhteydessä erikseen koiraa, possua, nautaa, vuohta, karitsaa, elefanttia, leijonaa, mursua jne. 

Jos syöt kylässä maitoa ja munaa, et ole vegaani. Olet lakto-ovo vege, joka syö suurimman osan ajasta vegaanista ruokaa. Ei kannata huijata itseään ja muita.

Itse en ole vegaani, eikä musta sellaseksi itseään ole tarpeen kutsua jos ei sellainen ole.  Sanon ihan vaan olevani vegaanista suosiva lakto-ovo jos joku kysyy. Ostan kotiin epävegaanisia asioita ehkä pari kertaa vuodessa, mutt noin muuten syön jotain epävegaanista viikottain (töissä leipää jossa maitoa, välillä suklaata, kylässä maitotuotteita jne). Eli jos en edes pyri täyteen vegaaniuteen, niin en kai sellaiseksi tietysti voi itseäni kutsua.

Mutta tällä terminologialla lienee kovin vähän liityntää juoksuun ja kasvissyöntiin.

Tämä on ihan sikahauskaa seurattavaa: http://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?thread=9135419

Vegetouhun osoittautuminen skeidaksi tuo vähän samanlaiset fiilikset kuin Neuvostoliiton loppuminen aikanaan. Suomessakin oli moni toveri ihmeissään, kun kommunismi loppuikin yht'äkkiä. Jotenkin tuntuu, että vegeilylle käy ihan samoin ja porukka palaa normaaliin sekaruokavalioon, jolloin elämänlaatu paranee ja pysyvät terveimpinä 

Kyllä nyt Baltsun linkki suorastaan tursuaa rautaista faktaa ja timanttisia lähdeviittauksia siinä määrin, että lähden juurikin tältä samalta istumalta etsimään kaupungin rääkätyintä sikaa ja pureskelemaan sen kiveksiä aamiaiseksi parempien juoksuvauhtien kiilto silmissä.

syön lihaa myös riista lihaa vaikka jänistä.., kalaa ,kasviksia , kanaa, papuja, riisiä, hapankaalia,  merilevää, perunaa, leiipää,  kananmunia, tofua,  seitania-vehnälihaa ..tahinia tempehiä joskus, , vanhana makrobitikkona..salaattia, viljaa, hedelmiä, juureksia, aika vähän maito talous tuotteita..juustoa.. pastaa, pizzaa ,hampurilaisia..makkaraa, keittoja..sokeria en juuri käytä...joskus harvoin jugurttia, yms..maidosta en pidä..pyrin syömään monipuolisesti...huom pyrin aina en onnistu..olen syönyt kohta 50v...

monipuolinen syöminen on musta hyvä..sama koskee reenausta...muuten puuroutuu,,