Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kathy

Kasvisruokavalio ja juoksu

Recommended Posts

tunti sitten, AnttiSn kirjoitti:

Paljonko sinulla rjr on tuulivoimaa omassa ideaalipaletissa? Mistä muut koostuu?

Minun sähkösopimukseni on "Puhdasta tuulienergiaa, tuotettu täysin ilman hiilidioksidipäästöjä". Ideaalipaletista en osaa sanoa, mutta onhan tuo hyvä lähtökohta. Kokonaisuutta osaat varmasti energia-asiantuntijana arvioida minua paremmin.

1 minuutti sitten, m-52 kirjoitti:

WBlaken kanssa samoilla linjoilla. Eihän nuo energiaratkaisut mitään auta, kun kulutusta ja kasvua halutaan aina vain lisätä. Suomikin on tainnut ulosmitata luonnon vuoden tuoton jo huhtikuussa.

Kaikki tehostaminen tuntuu menevän lisäkulutukseen. Tässä mielessä energian saannin rajoittaminen lienee konsteista paras, eikä kenenkään pitäisi myöskään voida ostaa ulos omaa moraalista vastuutaan rahalla.

• Like 1

3 tuntia sitten, rjr kirjoitti:

Minun sähkösopimukseni on "Puhdasta tuulienergiaa, tuotettu täysin ilman hiilidioksidipäästöjä". Ideaalipaletista en osaa sanoa, mutta onhan tuo hyvä lähtökohta. Kokonaisuutta osaat varmasti energia-asiantuntijana arvioida minua paremmin.

Juu, tiedät varmaan itsekin, että tuo lupaus ei millään muotoa pidä paikkaansa. En kyllä kummoisen sortin asiantuntija ole energia-asioissa, sen verran asioihin toki perehtynyt töiden puolesta, ettei kuitenkaan ihan puuta ja heinää minulle voi syöttää. 

Tuosta ajatuksesta olen kyllä samaa mieltä, että varmuudella tällä hetkellä toteutetut toimet eivät ole millään muotoa riittäviä ja todennäköisesti ainakin jonkin sortin peruuttamatonta tuhoa tässä on jo aiheutettu. Mutta toisaalta en ole kuin Trump, joka sanoo "juu kyllä se ilmastonmuutos tulee ja meillä nyt ei vaan ole mitään mahdollisuutta sitä estää". Sehän on vähän sama kuin olla lähtöviivalla tiedostaen, että kunto nyt ei ehkä riitä omaan ennätykseen ja todeta lähtevänsä häviämään suosiolla. Itsellä mentaliteetti on näissä asioissa ollut pistää kaikki likoon ja sitten jälkikäteen katsella mihin se riitti tai ei riittänyt. Eipähän tarvitse jossitella eikä harmitella siinä välissä...