Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kompakti kannettava kädettömälle googlettajalle?

cokekola
 Share

Recommended Posts

Olen muutaman päivän koettanut googlata Suomen markkinoilta kannettavaa, jossa olisi ainakin:

näyttö 13" (väh. WXGA, miel. tarkempikin)

keskusmuisti väh. 2 GB

kovalevy väh. 80 GB

optinen asema: DVD/RW

bluetooth

wlan

usb

hinta alle 1000 euroa

paino alle 2 kg

- saa olla tietysti muutakin, sis. 3G, hdmi jne... jos ei ilman löydy:-)

Ei vain tunnu löytyvän. Jos muut toiveet täyttyvät, puuttuu optinen asema. Jos on optinen asema, puuttuu jokin muu oleellinen vaatimus.

Ainahan näistä kysymyksistä unohtuu jokin asia. Vaatimuslistaan piti lisätä vielä Windows (yhden ohjelman vuoksi). Sen kanssa Mac Bookin hintakin nousee juuri tuon tonnin yläpuolelle:-( Muuten tuo on kyllä harkinnassa.

Saakohan Mac Bookeja muuten mustana? Valkoinen tai alumiinikaan ei oikein toimi aiotussa käytössä.

Olen muutaman päivän koettanut googlata Suomen markkinoilta kannettavaa, jossa olisi ainakin:

näyttö 13" (väh. WXGA, miel. tarkempikin)

keskusmuisti väh. 2 GB

kovalevy väh. 80 GB

optinen asema: DVD/RW

bluetooth

wlan

usb

hinta alle 1000 euroa

paino alle 2 kg

- saa olla tietysti muutakin, sis. 3G, hdmi jne... jos ei ilman löydy:-)

Ei vain tunnu löytyvän. Jos muut toiveet täyttyvät, puuttuu optinen asema. Jos on optinen asema, puuttuu jokin muu oleellinen vaatimus.

HP ProBook, esim. 4310s?

Kiitos vastauksista jo tähän asti!

Toistaiseksi himottaa eniten tuo Toshiba Satellite Pro tai HP ProBook. Harmillisen hankalaa on vain löytää myyjää, jossa pääsisi näpelöimään niitä ennen ostopäätöksen tekoa. Vaikka listasta unohtui, niin yksi valintaan vaikuttava tekijä on tuntuma ja vaikutelma tukevuudesta ja kestävyydestä. Tähän asti olen kirjaillut Ibarin R51 läppärillä, joka ei ollut huippukallis, mutta silti kestänyt vuosikausia jatkuvaa raahaamista ja kaltoin kohtelua muutenkin. Nyt vihdoin alkavat saranat murtua, kannessa on halkeama ja ennen kaikkea kovalevy on auttamatta aina täynnä, joten uusi laite tarvitaan. Ibarin pahin haitta on ollut n. 3 kg paino, joka päivittäiseen liikutteluun on liikaa.

Tuo Aplen Pro Book jäi toisaalta mieleen kytemään myös. Siinä tosin häiritsee se, että siinä on lukija vain SD-muistikorteille (kamerassa xD-korttit, valitettavasti) ja siinä lieneeä myös yhdistetty kuuloke ja mikrofoni -liitäntä, joten vain jompi kumpi voi olla käytössä, mutta ei yhtä aikaa?:huh: Hintakin Windowsin ja sen vaatiman lisämuistin kanssa karkaa himpun asetettua kalliimmaksi.

Laitteen hankinta venyy vähintään ensi viikon lopulle, joten uusia ehdotuksiakin saa esittää:kapa:

Kiitos vastauksista jo tähän asti!

Toistaiseksi himottaa eniten tuo Toshiba Satellite Pro tai HP ProBook. Harmillisen hankalaa on vain löytää myyjää, jossa pääsisi näpelöimään niitä ennen ostopäätöksen tekoa. Vaikka listasta unohtui, niin yksi valintaan vaikuttava tekijä on tuntuma ja vaikutelma tukevuudesta ja kestävyydestä.

Käy kokeilemassa Macciä, saat ainakin vertailupohjaa miltä oikeasti laadukas kone tuntuu. Niitä pääsee itse näpelöimään liikkeessä.

Itse ottaisin akkukeston mukaan vertailuun.

Käy kokeilemassa Macciä, saat ainakin vertailupohjaa miltä oikeasti laadukas kone tuntuu. Niitä pääsee itse näpelöimään liikkeessä.

Itse ottaisin akkukeston mukaan vertailuun.

Kyllähän noita mäkkejä on nähty ja näpelöitykin, mm. töissä jotkut kollegat käyttävät niitä. Ei mäkin laatu niiden perusteella mitenkään merkittävästi muita laatulaitteita korkeammlta vaikuta. Muotoilu ja "habitus" on tietty tavallaan tyylikkäitä, jos minimalismi viehättää. "Laatulaitteelle" outoja puutteita sen sijaan ovat tuo kortinlukijan rajoitteneisuus SD-kortteihin ja ennen kaikkea merkillinen säästäminen yhdistämällä kuuloke- ja mikrofoniliitäntä.

Akkukesto ei ole kovin olleellinen tekijä omassa käytössä, sillä kaikillä käyttöpaikoilla on riittävästi virtaa tarjolla.