Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tosihidasta Helsingissä?

cokekola
 Share

Recommended Posts

Lueskelin tuota "Yhteislenkit Pirkkolassa" -keskustelua ja totesin, että vauhti on itselle aivan liian kova. Olen viime aikoina yrityttänyt juosta pitkät, yli 10 km lenkit äärimmäisen hitaina, alle aerobisen kynnyksen, mikä johtaa 6:15 min/km tai vielä hitaampaan vauhtiin. Itsekuri on kovalla koetuksella, sillä koko ajan tekisi mieli lähteä menemään edes himpun vauhdikkaammin. Uskoisin, että seura voisi auttaa vauhdin hillinnässä, jos joillakuilla muilla sattuisi olemaan saman suuntaisia vauhtitavoitteita.

Olisikohan Helsingin suunnalla tai itään tai koilliseen päin jo olemassa hitaita yhteislenkkejä?

Minulla olisi kiinnostusta pitkähkölle (18-25 km) hitaalle yhteislenkille esim. Paloheinän - Pirkkola seutuvilla aina silloin tällöin. 6.15 tai jonkin verran sitä hitaampi vauhti sopii hyvin. Oma aikatauluni on säännöllisen epäsäännöllinen, mutta paras aika tällaiselle lenkille olisi joku arki-ilta heti töiden jälkeen (esim. klo 16-17 alkaen...).

Mä olsin ja kiinnostunut hitaista yhteislenkeistä ja mielellään pitkistä. Mulla on ja ongelmana juuri toi, että vauhti tuppaa väkisin liian kovaksi. Muutaman kerran olen käynyt malmin lentokenttää kiertään, mutta toi aika klo 19 on mulle liian myöhäinen ja hitaita lenkkejä siellä ei juostakaan. Palis-Pirkkola sopii mullekin.

Ollaan muutaman kaverin kanssa about tuolla vauhdilla juostu Pirkkola-Paloheinä alueella (silloin tällöin lisättynä extremenä spurtti Paloheinän mäen huipulle). Voisin tulla messiin, jos aika osuu.

Onko teillä jokin suhteellisen säännöllinen päivä/aika, vai sovitteko aina erikseen? Millaisia matkoja olette juosseet?

Extremespurttihan on aina poikaa! Vai ei kai siinä mene pilalle koko aerobinen harkka, osaako joku sanoa siihen jotain? Joskus muistan lukeneeni, että aerobisessa harjoituksessa pitäisi yrittää pysytellä koko harjoitus aerobisen puolella, liekö huuhaata? Kovin usein en itse ole siihen pystynyt, tuppaa aina lipsahtamaan jossain välissä puuskutuksen puolelle.

Onko teillä jokin suhteellisen säännöllinen päivä/aika, vai sovitteko aina erikseen? Millaisia matkoja olette juosseet?

Extremespurttihan on aina poikaa! Vai ei kai siinä mene pilalle koko aerobinen harkka, osaako joku sanoa siihen jotain? Joskus muistan lukeneeni, että aerobisessa harjoituksessa pitäisi yrittää pysytellä koko harjoitus aerobisen puolella, liekö huuhaata? Kovin usein en itse ole siihen pystynyt, tuppaa aina lipsahtamaan jossain välissä puuskutuksen puolelle.

Pitkis juostaan yleensä viikonloppuna (20 km:n molemmin puolin, ei mäkispurttia), viikolla lyhyempiä mutta vähän vauhdikkaampia lenkkejä + mahdollinen mäkispurtti.

Mun "ongelmani" on se, että olen töissä ihan lähellä Paloheinä-Pirkkola akselia, mutta asun sitten taasen 50 km päässä. Niinpä viikonloppujutut eivät oikein innosta (ajaa nyt sitten viikonloppunakin sama hemmitin matka, kun arkenakin...), joten jos päätätte lenkkeillä viikonloppusiin, niin siitä vaan...

Jos joku on kiinnostunut puolipitkiksekstä keskellä viikkoa, niin olen kuulolla.

Mun "ongelmani" on se, että olen töissä ihan lähellä Paloheinä-Pirkkola akselia, mutta asun sitten taasen 50 km päässä. Niinpä viikonloppujutut eivät oikein innosta (ajaa nyt sitten viikonloppunakin sama hemmitin matka, kun arkenakin...), joten jos päätätte lenkkeillä viikonloppusiin, niin siitä vaan...

Jos joku on kiinnostunut puolipitkiksekstä keskellä viikkoa, niin olen kuulolla.

Voisin tulla Palis-Pirkkola akselille juokseen hidasta ja pitkää keskiviikkona (2.12) tai torstaina (3.12) klo 16-17 aikaan.