Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 14


 Share

Recommended Posts

Ma. Vr 10min

reipas 40min (8.4km) 4.44-5.04/km avg 162

Vr 10min

Kokonaiskesto 1.00.31 11.49km

Ti. TV kevyt 8km 49.29 134/146

Suht mukavasti kulki...

Ke. Lepo.

To. TV kevyt 9.9km 1.00.46 (6.08/km) 139/151

fiiliksen mukaan köykästä...

Pe. Vr 15min

Mäkijuoksua 10x100 vauhdikkaasti (tais mennä 11krt?)

Vr 15min

KP 20 min ylä- ja keskiroppa.

La. Lepo

Su. TV kevyt 14.24km 1.37.43 (6.52/km) 139/149

Tuntui kokomatka hyvältä, suorastaan erinomaiselta, mutta mittarit kertoi ihan muuta.

Viikolla yhteensä 50.4km

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tälläkin viikolla juoksemiset jäivät vähiin. Viime viikonloppuhan meni lähinnä levätessä vasemman jalkapohjan kipeydyttyä. Maanantaina ja tiistaina juoksin taas, vaikkakin hieman varoen ja määrän ollessa pientä. Keskiviikkona jouduin kuitenkin toteamaan jalkapohjan olevan taas kipeän, joten pidin ke, to ja pe juoksusta taukoa. Lauantaina kävin tekemässä kuitenkin pitkän lenkin (mikä muuten oli yllättävän takkuinen ja hidas sykkeisiin nähden, olisiko syynä se, että pariin viikkoon ei ole tullut tehtyä kunnon pk-lenkkejä kun on olleet loskakelit, ja toisaalta illalla tuntui että saattaa olla pientä vilustumista päällä). Jalka kesti pitkän lenkin jotenkuten. Mielenkiintoista oli, että lenkin loppua kohti kipu tuntui lähinnä hellittävän. Illemmalla tehty kevyt hölkkä avokin kanssa oli myös onnistunut. Sunnuntaina taas taukoa juoksemisesta vaikka jalka olikin jo selvästi parempi; pyöräilyä kuitenkin.

Ma 10,0km 48min matolla, pääosin pk-vauhtia mutta sisältäen reilu puoli tusinaa lyhyttä vetoa 20km/h vauhdilla (enempää ei salin matosta irtoakaan)

Ti 8,0km 35min matolla, sis. 6x2min @ 17,0km/h 2min palautuksin

Ke kova jalkatreeni (maksimivoimaa) salilla + 1h keskiraskas spinning

To 1h spinning, melko kova vauhtikestävyystreeni

Pe lepo

La aamulla n. 2:20 pyöräilyä, iltäpäivällä 32,8km 3:00, illalla 8,2km hölkkä avovaimon kanssa

Su 1:52 pyöräilyä

Jos vaikka ensi viikolla saisi taas kunnon treenit aikaiseksi, kun tuo jalka kerran kesti pitkän lenkin (lähes 33km asfalttia!). Lähinnä nuo kovemmat vedot arveluttaa, niiden johdosta se kipeytyikin.

Link to comment
Share on other sites

MA: Kävelyä 5km +lihaskunnot ja venyttelyt

TI: Juoksua 4,3km +käv 0,3km ja päälle lihaskuntoilut ja venyttelyt

KE: Kuntosalijumppa 1h

TO: lepo

PE: lepo

LA: kuntopyöräilyä 45min + lihaskunto ja venyttelyt

SU: Juoksua 3,8km +kävelyä 0,7km + lihaskunto ja venyttelyt

Uuden työn vuoksi vähän tällainen kevyempi viikko, koska sen verran kaikki uudet asiat sai olon väsyneeksi. Myös mieletön määrä loskaa sivuteillä..ei oikein eteenpäin meinaa päästä. Mutta eiköhän se kevät ja kesä sieltä pian tule! 8)

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: Kevyt 53 min ja 8 km, ks. 121 ja max 133 -> 6:37 min/km

Ke: VR 2 km -> reipas 6 km -> VR 1.8 km yht. 59 min ja 9.8 km, ks. 135 ja max 148 -> 6:02 min/km

To: Päivällä salilla 35 min, ylä- ja keskivartalo.

Pe: Juoksua 31 min ja 5.1 km, ks. 132 ja max 142 -> 6:08 min/km

La: Pitkä 117 min ja 17.3 km, ks. 126 ja max 150 -> 6:46 min/km. Lopussa pari rentoa kiihdytystä, jotka näkyy max. sykkeessä.

Su: Lepo

Juoksua yhteensä 40.2 km. Ensi viikko on lomaa, joten lenkit jää matkapäivistä johtuen vähiin.

Link to comment
Share on other sites

ma: lepo

ti: VR 1,9 km + VK 0:54 - 10,1 km (5:19/km) - avg 160, max 173 + VR 1,9 km - yht. 13,9 km

ke: lepo

to: PK 1:06 - 10,8 km (6:08/km) - avg 146, max 160

pe: VR 1,6 km + vedot 3-6-9-6-3 min (pal. 3-5-7-5-3) 50:00 - 8,8 km (5:42/km) - avg 158, max 183 + VR 1,5 km (1. 4:26/km / max. 172, 2. 4:45/175, 3. 4:44/179, 4. 4:38/178, 5. 4:04/183)

la: lepo

su: PK 2:14 - 20,3 km (6:38/km) - avg 145, max 156

Yhteensä: 56,8 km

Ristiriitainen fiilis tästä viikosta - vauhtia löytyi suht kivasti, mutta väsymys painoi loppuviikosta, etenkin pitkällä. Nukkumisen kanssa on ollut ongelmia myös koko viikon. Nyt pitää levätä riittävästi ja jättää kaikenlaiset yövalvomiset väliin pariksi viikoksi ennen Tuusulaa.

Kaiken kaikkiaan talven treenit menivät suunnitellusti ja fiilis sinänsä on hyvä, vaikka tänään tuo Tuusulaan tutustuminen aiheuttikin pelonsekaisia tunteita mäkineen. Jos neljä tuntia alittuu, niin tyytyväinen saa olla - ja sehän *kele alittuu, jos vaan maaliin päästään... :smiley

Link to comment
Share on other sites

Pv Laji Km Aika Avg Max

ma Juoksu 5,1 00:36:39 138 150

ti Juoksu 7,2 00:42:24 150 166

ke Kuntopiiri 00:45:00

to Lepo

pe Juoksu 8,3 00:50:30 160 173

la Juoksu 18,3 02:07:47 142 161

su Lepo

Suht onnistunut viikko, jo toinen peräkkäinen. Kaikki harjoitukset PK:ä, max syke 196. Perjantaina "aamusyke" töihin juostessa.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: aamu 15 km 5.08/122 välissä 8*150 m alamäkiin

ilta 14 km 5.37/114

Ke: 12 km 5.20/120

To: aamu 14 km 5.04/123

ilta 10 km 5.32/114

Pe: 3 km ver + 10 km 4.29/138 + 3 km ver

La: lepo (kevyttä jumppaa kotona)

Su: lepo

Yhteensä 81 km aikaan 7.05.

Perjantaina oli sellainen jumi päällä kun lähdin veekoota juoksemaan, että oli siinä ja siinä palaanko verkan jälkeen takas, vai yritänkö kiskoa kympin kovaa. Laitoin kellon käymään ja rämmin lenkin läpi, päättäen noin kolmannen kilometrin kohdalla pistäväni poikki tältä viikolta juoksut, ja kiskoin väkisin lenkin loppuun. Oikean nilkan ja polven väliltä lihakset on yksinkertaisesti juostu loppun, eli kipuilua ja kiristelyä siinä määrin että tehot täysin pois koko jalasta. Vielä ei kuitenkaan mitään varsinaiseen vammaan viittaavaa, joten tässä kohtaa on tauon paikka. Nyt kun on neljä viikkoa enää Bornholmiin, kilometrien keräily sai riittää, ja koko loppuaika treenataan selvästi maltillisemmin kuin talvella on tullut tehtyä. Ylikunnon oireistoa on muutenkin ollut jo jonkun aikaa jos jonkin laista, mutta nyt alkoi olla jo sen verran kasassa yksittäisiä merkkejä kynttilän polttamisesta molemmista päistä, että vaihtoehtoja ei ole paljoa.

Kuitenkin olen vissi ja varma että tästä toivutaan hyvin alkavan viikon aikana, ja nyt kun muuttaa harjoittelun jäljellä olevaksi ajaksi enemmänkin ylläpitäväksi, kaikki edellytykset hyvään tulokseen tanskanmaalla on olemassa. Ylipitkät lenkit, ja kolmen kympin peekoo-päivät viikolla sai jäädä pois.

Sen verran jurppi Perjantaina juoksukunto, että päätin myös veekoolenkin aikana ajaa välittömästi kotiin päästyäni Lohjalle, ja mennä siellä Alkoon, ja ostaa sieltä 7 pulloa eri merkkisiä tuontioluita, niitä vahvimpia lajiaan, ja aloittaa lepojakso niiden siivittämänä. Ja niin tein peijakas :pidu . Ja hyvää oli!!! (olutta oli seitsemää eri merkkiä, ja valmistusmaat olivat: Belkia, Ranska, Saksa, Englanti ja Puola. Miedoin 7.5% ja vahvin 11% RÖYH!)

Juoksemaan lähden viikolla aikaisintaan Tiistaina, mutta ehdottomasti odotan niin kauan että tuo poltteleva lihas paranee kokonaan. Se on oireillut kuitenkin jo viikkoja, eikä se nyt vaan tunnu juoksemalla kuntoon tulevan. On kyllä jo tänään ollut parempi, mutta maltti on nyt valttia.

Link to comment
Share on other sites

Ma PK 12.4 km, 6:31/km, 123 bpm

Ti Lepo

Ke PK 12.4 km, 6:23/km, 128 bpm

To 4*800m vedot, palautus -30 bpm: 1) 5:00/140 2) 4:42/149 3) 4:34/152 4) 4:24/160

Pe PK 12.4 km, 6:43/km, 123 bpm

La Lepo

Su Pitkä 16.4km/2:04, sauvakävely vaimon kera 4km/10:00/91 + yksinjuoksu 12.4 km/6:37/125

Yhteensä 57.5 km sulalla asfaltilla. Kunto näyttäisi nousseen puolessa vuodessa ~10% syke-etenemällä laskettuna. Ei lainkaan hassummin.

Link to comment
Share on other sites

Ma:8,65 km, 144, 0:45:13, 5:14 min/km, 78 max%

Ti: 15,1 km, 131, 1:29:48, 5:57 min/km, 71 max%, sykkeet suht matalalla

Ke: -

To: -

Pe: uintia 2 km, 40 min, kova meikäläiselle

La: 9,2 km, 119, 1:01:28, 6:41 min/km, 64 max%, sykkeet matalalla

Su: 6,5 km, 126, 0:46:06, 7:06 min/km, 68 max%, lastenrattaita työntäen

Juoksua n. 40 km reilussa neljässä tunnissa, vauhdilla 6:09. Ja tuo 40 min uintia päälle, kokonaistreeniä 4h 42min.

Tarkoituksena oli rykästä hieman kovempi viikko, mutta meno hyytyi jo tiistain lenkillä. Tuossa jo pari kolme viikkoa tuntui, että treeni lähtisi kulkemaan, mutta juu ei.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy