Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Faust

TT-pyörän koko!

Recommended Posts

Mulla olis mahdollisuus ostaa Cannondale aero 1000 raamin halvalla, koko on 58 cm.

Nyt kysymys onkin seuraava. Mulla on nyt spessun cyclocrossari kokoa 56 ja se on tosi hyvän tuntunen ajaa.

ELi onko 58 liian iso ajatellen nimenomaan tempopyörää ajatellen? Mitä pitäisi ottaa huomioon TT-pyörää ostaessa?

Niin ja itse olen noin 178 cm pitkä...

Mulla olis mahdollisuus ostaa Cannondale aero 1000 raamin halvalla, koko on 58 cm.

Nyt kysymys onkin seuraava. Mulla on nyt spessun cyclocrossari kokoa 56 ja se on tosi hyvän tuntunen ajaa.

ELi onko 58 liian iso ajatellen nimenomaan tempopyörää ajatellen? Mitä pitäisi ottaa huomioon TT-pyörää ostaessa?

Niin ja itse olen noin 178 cm pitkä...

Sanoisin heti että liian iso.

Mulla on esim. aikas passeli tt- runko, juuri 58cm. Olen itse 187cm pitkä.

Ja jos tt-rungon koossa joutuu tinkimään (hyvä, halpa jne. tulee vastaan...) niin itse ostaisin mieluummin 56cm kuin 60cm...

Ihan hatusta, sulle suosittelisin temporunkoa 54 tai 56cm.

Mutta antaa meidän geo-experttien tyhjentää pajatso.:thumbsup:

Jepjep!

Oikeassa olette. 58 on liian kookas mulle.

Onneks pärjään ihan hyvin mun spessulla varmaan parikin kesää kunhan vaan updeittaan osia vähäsen.

Mun triaharrastus on nimenomaan harrastus ja mulle tärkeintä on nyt uintitekniikan oppiminen. Ne pikku skabat mihin olen ajatellut ens kesänä osallistua tuskin vaatii tempopyörää.

Nyt vaan tuli sellanen mahis että ois voinu ostaa kyseistä fillaria.

Jepjep!

Oikeassa olette. 58 on liian kookas mulle.

Onneks pärjään ihan hyvin mun spessulla varmaan parikin kesää kunhan vaan updeittaan osia vähäsen.

Mun triaharrastus on nimenomaan harrastus ja mulle tärkeintä on nyt uintitekniikan oppiminen. Ne pikku skabat mihin olen ajatellut ens kesänä osallistua tuskin vaatii tempopyörää.

Nyt vaan tuli sellanen mahis että ois voinu ostaa kyseistä fillaria.

Joo, ja et kertonut minkä ikäinen olet...eli jos aioit kilpailla yleisessä sarjassa lyhyemmillä matkalla niin huomaa että tempopyörää ei saa käyttää siellä. (Peesaus sallittu...)

Tämä siis "virallisissa" kisoissa ja sarjoissa.

Niinpä onkin.

Juu olen kyllä -72, eli ihan ukkosarjoissa tullaan osallistumaan.

Aloitin muutenkin treenit aika myöhään eli nelisen vuotta sitten hiihdolla.

Siitä seurasi juoksu ja sitten tuli mukaan pyöräily.

Uintia olen satunnaisesti harrastanut silloin tällöin mutta vasta viime kuukaudet "tosissaan".

Nyt on takana kolme maraa, muutama puolikas (siis virallisia) ja koko kasa pikkukymppejä ja 12 K matkoja lähinnä itäuudeltamaalta ja pääkaupunkiseudulta.

Nyt olisi tarkoituksena osallistua Porvoon jokamiestriaan ens kesänä, (se menisi kyllä jo nytkin) ja ennenkuin täytän nelkyt on tarkoituksena olympiapitkä, eli 1 500 / 40 / 10.

Tein jo viime kesänä sellasia 50 fillarilenkkejä jonka päälle juoksin 12 kilsaa. Se on "vaan" se uinti minkä pitäisi saada treenattua. Noh, tekniikkakoulua talvella niin eiköhän se siitä.

Tuon näkösen härskin tri-kalkulaattorin koodasin huvikseni elämäni ensimmäisenä (viimeisenä?) harjoituksena:

Screenshot-PinkFit.gif

Se arvioi nyt käyttäjän satulakorkeuden perusteella sopivan 'armrest dropin' (a'la Slowtwitch pro-setting), kysyy millaiset aerobarit laitetaan ja paljonko spacereita ym.halutaan tangon alle(tai käyttää default-arvoa) ja laskee sitten napista minkä korkuisella (stack-arvo) rungolla tuo armrest drop toteutuu.

Sen jälkeen voi katalogista katsoa runkokoon jolla on vastaava 'stack' ja syöttää sen 'reach' arvon ohjelmaan + haluttavan aerobarin ja stemmin pituuden ja halutun satulan kärjen sijainnin poljinkeskiöön nähden, jolloin ohjelma laskee muodostuvan 'ohjaamon pituuden' noilla arvoilla ja vertaa sitä tuollaiseen yleensä hyväksi todettuun.

Ihan kätevää tuolla on kokeilla virtuaalisesti erilaisia kombinaatioita. Ainakin omalla pyörälläni tulee nyt suht millintarkka tulos tosielämään verrattuna. Jos mä vielä opin paketoimaan tuon niin että se toimii kenen tahansa koneelta niin voin lähettää halukkaille tai laittaa johonkin ladattavaksi. Jos koneesta löytyy Python-tulkki +Tkinter-kirjastot niin sitten tuon pelkän kooditiedoston ajaminen pitäisi riittää.

Tuo laskuri pitäisi löytyä nyt Windowsille tästä. Sen voi ladata koneelleen (5,6Mt), jonka jälkeen dist- paketti pitää purkaa haluttuun kansioon koneella, jonka jälkeen laskurin pitäisikin jo aueta klikkaamalla PinkFit-nimistä kuvaketta joka löytyy dist-kansiosta. Tai jos ei aukea niin lähtekää vaikka lenkille ;)

Muokattu