Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ateenan maraton 8.11.2009

Recommended Posts

Kotiuduttu on. Lyhyesti sanottuna tunnelma maratonin aikana oli kuin olisi juossut jossain maratoonarin taivaassa. Osansa siihen tietysti vaikutti se mitä oli edellispäivänä

nähnyt ja kokenut kaupungilla. Oli kuin olisi jotenkin siirtynyt sinne Feidippidesin aikaan.

Mielestäni ihan kaikki järjestelyt toimivat ihan sata prosenttisesti. Esimerkiksi parin tunnin odottelu lähtöpaikalla oli ihan mukavaa, vaikka satoi vettä. Oli aamu 7-9, niin silti näki vain iloisia ja "valmiita" juoksijoita kaikkialta maailmasta. Itse reittihän on raskas, kun aina 31,5km:iin saakka on käytännössä pelkkää ylämäkeä, mutta kun otin sen aivan asenteella "säästellään paukut loppuun" niin oli mahtava tunne siellä korkeimmalla kohdalla huomata, että aikaa tavoiteaikaan on ihan riittävästi jäljellä ja sitten vedellä loput 10km alamäkeä ihan oikeesti juosten. Ja sitä saapumista sinne "ikivanhalle" stadionille ei kyllä voi sanoin kuvailla.Se on pakko ihan itse kokea.

Itselleni tämä oli 10.s maraton, joista "vain" kolme juostu Suomessa.Ei tätä voi edes verrata muihin juuri sen tunnelman takia. Mutta muutenkin kyllä PARAS KAIKISTA.

Tässä kertomus lyhyesti. Kerron kyllä tarkemminkin, jos jotain kiinnostaa. Mutta vielä kerran sanon, että tämä pitäisi jokaisen maratoonarin saada itse kokea.

• 4 months later...