Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vienna / Wien 18.4.2010

Recommended Posts

Talvikauden treenimotivaatioksi muodostui sitten Wienin maraton 18.4.2010.

Aiheesta on viimevuotinen ketju josta saa mukavaa infoa.

Pikku hintavertailun perusteella ostin lennot samaan koneeseen kuin "virallinen" matkanjärjestäjä ja jos menee samaan hotelliin

pääsee 2 henkeä noin 500 egee halvemmalla omatoimisesti :viheltely:

Onko muita Seppolaisia lähdössä...??

Muokattu

Menossa ollaan, omatoimisesti. Kyllä tulee selvästi halvemmaksi, kun ei tarvitse matkan järjestäjälle maksaa. Aivan yhtä helppoa oli varatara hotelli ja lennot, kun oilisi varannut matkan joltain matkatoimistolta. Vielä tähän aikaa oli hyvin valinnan varaa hotelleissa. Puhuvat, että wienistä olisi vaikea saada hotelleja lähempänä kevättä.

• 1 month later...

iltaa.

17. päivä on meno lento ja paluu 27. päivä. Varattiin hotelli Wienistä kolmeksi päiväksi. Hotellin hinta tais olla n. 330€(kyllähän niitä kalliimpiakin hotelleja taitaa wienistä löytyä). Loppu aika ollaa jossain päin eurooppaa, (varmaan slovakia tai tsekki). Lennot olivat yhteensä kahdelta vähän alle 400€. Lennot ja majotus taitaa tehdä aika tasan 350€/hlö.

• 4 weeks later...

Hei!

Sujuiko ilmoittautumisenne Wienin maratonille netissä ongelmitta? Mulla tulee hölmö ongelma siinä vaiheessa kun pitäisi siirtyä vahvistamaan maksu pankin verkkosivulle. Näkyviin tulee teksti suomeksi, että paina Jatka-painiketta. Sitä Jatka-painiketta vain ei näy missään... ! Siksi ajattelin kysyä, onko kenelläkään muulla tapahtunut vastaavaa.

Hei!

Sujuiko ilmoittautumisenne Wienin maratonille netissä ongelmitta? Mulla tulee hölmö ongelma siinä vaiheessa kun pitäisi siirtyä vahvistamaan maksu pankin verkkosivulle. Näkyviin tulee teksti suomeksi, että paina Jatka-painiketta. Sitä Jatka-painiketta vain ei näy missään... ! Siksi ajattelin kysyä, onko kenelläkään muulla tapahtunut vastaavaa.

Mulla on joskus sama ongelma explorerissa Sampo-pankin kanssa. Avuksi on löytynyt temporary tiedostojen deletointi. Eli Tools -> Internet Options -> ja sieltä delete temporary files

Itse asiassa mulla oli myös joku hässäkkä maksussa - olikohan niin että Visalla / pankin (Op) varmennuksen kanssa tuli samanlainen "paina Jatka" probleema. Kiersin sen maksamalla MasterCardilla - ei kysele. Onkohan sivuilla jotain "maksu ulkomailta" ohjetta?

Itse voisin jo pikkuhiljaa katsella majoitusvaihtoehtoja...

Muokattu

Tutun oloisia ongelmia yrittäessäni maksaa ilmottautumista Op Visalla. Jatka painike hävisi käyttäessäni kannettavaa. Painikkeet jäävät jonnekin "näkyvän alueen" oikealle puolelle eikä ikkunassa ole vieritys palkkia jolla ne saisi näkyviin. Painikkeet näkyivät käyttäessäni vanhaa pöytäkonetta mutta jostain syystä maksu ei onnistunut koskaan useista yrityksistä huolimatta. Pankki ja suomen Visa eivät osanneet kertoa syytä. Ilmottautumisen tein lopulta maratonin nettisivulta löytyvällä pdf lomakkeella jonka täytin, skannasin ja lähetin sähköpostin liitteenä VCM:lle. Tosin näistäkin hävisi pari ensimmäistä bittiavaruuteen johtuen ehkä siitä että ilmottautumisia oli kaksi ja tiedosto koko oli melko suuri. Useiden yritysten jälkeen nimet on nyt kuitenkin lähtölistalla sekä lennot että hotelli varattu. Nyt puuttuu vain vähän ulkoilua ja sitten viivalle.

Kiitos paljon neuvoista! Tuo pdf-lomake onkin hyvä vaihtoehto B, mikäli en saa Jatka-painiketta millään koneella toimimaan.

Ostin muuten ennen joulua ensimmäiset nastalenkkarini, Sarva Xerot. Aiheesta on varmasti puhuttu näillä sivuilla jo roimasti, joten totean vain lyhyesti, että ovat olleet oikein mainiot. Ostin puoli numeroa liian isot, jotta mahtuu sukkaa parikin kappaletta päällekkäin. Näillä pakkasilla olen useaan kertaan kiitellyt valintaani. Kengät ovat myös yllättävän kevyet. Ehkä pieni miinus siitä, että niissä ei ole juuri lainkaan vartta. Ajattelin hankkia vanhat kunnon säärystimet.

• 2 weeks later...

Tutun oloisia ongelmia yrittäessäni maksaa ilmottautumista Op Visalla. Jatka painike hävisi käyttäessäni kannettavaa. Painikkeet jäävät jonnekin "näkyvän alueen" oikealle puolelle eikä ikkunassa ole vieritys palkkia jolla ne saisi näkyviin. Painikkeet näkyivät käyttäessäni vanhaa pöytäkonetta mutta jostain syystä maksu ei onnistunut koskaan useista yrityksistä huolimatta. Pankki ja suomen Visa eivät osanneet kertoa syytä. Ilmottautumisen tein lopulta maratonin nettisivulta löytyvällä pdf lomakkeella jonka täytin, skannasin ja lähetin sähköpostin liitteenä VCM:lle. Tosin näistäkin hävisi pari ensimmäistä bittiavaruuteen johtuen ehkä siitä että ilmottautumisia oli kaksi ja tiedosto koko oli melko suuri. Useiden yritysten jälkeen nimet on nyt kuitenkin lähtölistalla sekä lennot että hotelli varattu. Nyt puuttuu vain vähän ulkoilua ja sitten viivalle.

Terveiset Jyväskylästä!

Wienin maraton matkat ja majoitukset ovat maksettu ja kunnossa, mutta ilmoittatutuminen tökkii? Olen vähän tollikka näiden nettihommien kanssa.Kokeilin Sampopankin Master Cardilla monta kertaa, mutta ei vaan onnistu. Nappasin ilmoitt. kaavakkeen netistä ja täytin, mutta pitääkö sen mukana lähettää kuitti ja minkähän takia ne kuitenkin kyselee Master Cardin numeroita???

Terveiset Jyväskylästä!

Wienin maraton matkat ja majoitukset ovat maksettu ja kunnossa, mutta ilmoittatutuminen tökkii? Olen vähän tollikka näiden nettihommien kanssa.Kokeilin Sampopankin Master Cardilla monta kertaa, mutta ei vaan onnistu. Nappasin ilmoitt. kaavakkeen netistä ja täytin, mutta pitääkö sen mukana lähettää kuitti ja minkähän takia ne kuitenkin kyselee Master Cardin numeroita???

Minulla maksutapahtuma ei mennyt koskaan läpi joten mitään kuittia ei syntynyt. Kysyin asiaa suomen visalta eikä tililtäni ollut veloitettu mitään yritysten jälkeen. Jos ymmärrän oikein niin maksu veloitetaan lomakkeen tiedoilla luottokorttiyhtiöltä. Ainoa mitä lähetin oli ilmottautumis lomake.

Hei!

Minulla oli myös isoja ongelmia maksamisen kanssa. Nyt on kuitenkin nimi lähtölistassa! Päädyin perinteiseen kirjeilmoittautumiseen. Tulostin pdf-muotoisen ilmoittautumiskaavakkeen ja lähetin täytettynä. Kohtaan, jossa kysytään Visan/Mastercardin numeroa, laitetaan vain se pitkä numero kortin päältä sekä kortin voimassaoloaika, yleensä muotoa kk ja vuosi. Mitään kuitteja tms ei tarvita. Ymmärtääkseni seuraavassa luottokorttilaskussani sitten on tuo ilmoittautumismaksu. Yllättävän nopeasti sain nimeni lähtölistaan perinteistä postia käyttämällä, nimittäin kolmessa päivässä!

Nyt sitten täytyykin ruveta katselemaan hotelleja ja kaippa pitäisi vähän lenkkitossujakin ulkoiluttaa :9999: