Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mahottoman Maratoonin treenitulokset


kurvinen
 Share

Recommended Posts

Tällä sivulla Mahottoman Maratoonin kaikki treenitulokset.

Jos et vielä tiedä mikä ihmeen "Mahoton Maratooni" niin käy tsekkaa tällä keskustelufoorumilla "Harjoittelu maratonille" -->Mahdoton Maratooni -viestiketju. Tai sitten Mahdoton Maratooni -blogi osoitteessa:

www.mahdoton.vuodatus.net

Sain tän idean tuloksien tänne laittamisesta keskustelufoorumista kun ihmisillä näkyy olevan asiaan kiinnostusta ja tärkein motivaatio on tietenkin, että te harraste- ja PRO -juoksijat voisitte kommentoida, antaa vinkkejä ja auttaa, jotta Mahdoton muuttuu Mahdolliseksi.

Tällähetkellä kaipaan eniten vinkkejä ja kommentteja treeniohjelmasta. Onko juoksua liian vähän, liian paljon ja mitä voisi harkita tai muuttaa? :wtf

Tässä aluksi lyhyt kuvaus MM:stä eli olen ammattijonglööri/viihdyttäjä ja kaikki lähti kaverusten viimekesäisestä vedosta:

"Jos Juha koskaan elämäsi aikana juokset maratonin siten, että heittelet koko matkan KOLMELLA PALLOLLA startista maaliin niin maksan 1400,00 euroa"

:riita

Treenit alko viikko sitten ja Perusviikossa on tällä hetkellä neljä eri treeniä seuraavasti:

MA = LEPO + betaque pallojen heittelyä

TI = 40 min peruslenkki

KE = LEPO + käsien kestävyys treeni

TO = rento ja palauttava 30 min

PE = LEPO + käsien kestävyys treeni

LA = 40 min peruslenkki

SU = 1 h 10 min pitkä lenkki

Kun kroppa tottuu tähän ohjelmaan niin nostan kestoja. Harjoitusohjelman toimitti virtuaalinen valmentaja Polarin netissä ja lopopäiviin lisäsin käsitreenit. Laitan nyt kaikki tähän mennessä tehdyt sessiot tähän putkeen ja sitten myöhemmin päivä kerrallaan.

Tarkoitus ei kovasta tulevasta treenistä huolimatta ole vetää hampaat irvessä vaan kokeilu- show ja tietenkin rahallinen veto mielessä.

HUOM: Näissä harjoituksissa ei vielä pallot mukana + että ei ole mitään aikatavoitetta vaan päästä maaliin pallot ilmassa siten, että vauhti kuitenkin näyttää "asialliselta".

TREENIT

Eilen tein ensimmäisen "korvaavan" treenin eli kävelin kovaa tasasella, portaiden nousuja ja mäkiosuuksia. Joko sydämessä jotakin pahasti pielessä tai sitten löysin parhaan salaisen aseen "Mahotonta Maratoonia" ajatellen, koska keskisyke oli samaa luokkaa kun viime viikon JUOKSUSSA ja kalorikulutus jopa ENEMMÄN kun juostessa ja mikä kaikista tärkeintä polviin ei tietenkään sattunu yhtään kun ei ollut iskuja. Ajattelin tästä lähtien tehdä sunnuntaisen pitkän lenkin vauhtikävellen! :juoksu

Edelleen noista sykerajoista en oikeen tajua mitään. Pitää lukea sykemittarin käyttöohjetta ja tänään saattaa myös yllätys odottaa postissa... Sen tiedän, et ne voi säätää itse, mutta miten ne koko ajan muuttuu jokaisella lenkillä ja esim. tällä korvaavalla suurin lukema oli kovassa lumihankinousussa Hurriganesia kuunnellen 172, niin miten ylin raja oli 142?

PVM / HARJ. AIKA / IN ZONE / RAJAT / KESKISYKE / 3 PALLOA

28.3.2006 / 00:40 / 00:23 / 142/112 / 138 / EI

Kalorikulutus: 521 KCAL, JOSTA 40% RASVAA

Sää: SYNKKÄÄ ja KOSTEETA, EI TUULTA, LIUKASTA

Paikka ja reitti: TURKU, SAMPPALINNAN JA PAAVO NURMI STADION -REITTI Fiilikset: EI KIPUJA MISSÄÄN KOSKA EKA "KORVAAVA" TREENI KÄVELLEN

Paino: 90 KG

Tästä ekasta pitkästä lenkistä sain palautetta Mahoton Maratooni blogissa, että pitäs tiputtaa vähintään 10 pykälää keskisykkeestä:

PVM / HARJ. AIKA / IN ZONE / RAJAT / KESKISYKE / 3 PALLOA

26.3.2006 / 01:10 / 56:56 / 162/139 / 143 / EI

Kalorikulutus: 926 KCAL, JOSTA 55% RASVAA

Sää: AURINKO PAISTO JA EI TUULTA, LIUKASTA

Paikka ja reitti: TURKU, AURAJOKEA VASTAVIRTAAN

Fiilikset: KIPUA VASEMMASSA POLVESSA + SEKAVAA JA OPETTAVAISTA

Paino: 90 KG, Pituus. 188 CM, JOKA EI TOIVOTTAVASTI MUUTU;)

PVM / HARJ. AIKA / IN ZONE / RAJAT / KESKISYKE / 3 PALLOA

25.3.2006 / 40:00 / 35:43 / 159/129 / 154 /EI

Kalorikulutus: 695 KCAL, JOSTA 40% RASVAA

Sää: NOLLASSA, EI TUULTA, VESINEN RÄNTÄJUOKSU

Paikka ja reitti: TURKU, AURAJOKI SATAMAAN PÄIN I

Fiilikset: KIPUA JALOISSA

Paino: 90 KG

PVM / HARJ. AIKA / IN ZONE / RAJAT / KESKISYKE / 3 PALLOA

23.3.2006 / 30:00 / 12:11 / 159/129 / 185 / EI

Kalorikulutus: EI TIETOA

Sää: -2 ASTETTA, EI TUULTA, LIUKAS REITTI

Paikka ja reitti: TURKU, AURAJOKI CARIBIALLE PÄIN

Fiilikset: NYT EI KIPUA ALASELÄSSÄ VAAN POLVISSA

Paino: 90 KG, Pituus. 188 CM, JOKA EI TOIVOTTAVASTI MUUTU;)

HUOM: KUTEN KESKISYKKEESTÄ VOI HUOMATA, SYKEMITTARI OLI RIKKI TAI EI TULLU KOODIA OIKEIN

PVM / HARJ. AIKA / IN ZONE / RAJAT / KESKISYKE /3 PALLOA

21.3.2006 / 40:00 / 26:36 / 157/127 / 140 / EI

Kalorikulutus: EI TIETOA

Sää: -5 ASTETTA, EI NIIN TUULINEN KUN EILEN, LIUKAS REITTI

Paikka ja reitti: TURKU, AURAJOKI REITTI 2

Fiilikset: ENSIN 8 MIN KÄVELYÄ, HUONO OLO KOKO JUOKSUN. KIPUA ALASELÄN LISÄKSI MYÖS POLVISSA JA ALAVATSASSA!

Paino: 90 KG

PVM / HARJ. AIKA / IN ZONE / RAJAT 7 KESKISYKE / 3 PALLOA

23.3.2006 / 30:00 / -- / / -- / / -- / EI

Kalorikulutus: EI TIETOA

Sää: -8 ASTETTA, KYLMÄÄ JA TUULISTA, LIUKAS REITTI

Paikka ja reitti: TURKU, AURAJOKI PERUSREITTI

Fiilikset: HUONO OLO KOKO AJAN + KIPUA JALOISSA JA ALASELÄSSÄ!

Paino: 90 KG

HUOM: SYKEMITTARIN LÄHETIN OSA UNOHTU KOTIIN JA EN JAKSANU ENÄÄ HAKEA.

PITÄÄ MUISTAA HUOMENNA

Link to comment
Share on other sites

Tänään toka "korvaava" treeni vauhdikkaasti kävellen tasaisella ja etenkin ylämäkiä ja täytyy kyllä sanoa, että nykyinen taktiikka toimii parememmin kuin mikään muu ikinä koskaan!

Tänään myös ekaa kertaa käytössä Polarin RS200 -juoksutietokone jonka käyttöä parhaillaan opiskelen. En mm. saa siitä tietoa alemmasta treenin aikasesta sykkeestä tai siitä kuinka monta % rasvaa on kulutetuista kaloreista minkä Polarin M51 aikaisemmin näytti.

Yritin siirtää harjoitustiedot kannettavaan, mutta siihen tarvii ostaa mikrofoni ennen kuin tiedostonsiirto mahdollista. Muuten näyttää kyllä näppärältä peliltä ja ominaisuuksia paljon ja etenkin tallentaa treenistä vaikka mitä ihmeellistä tietoa.

Fiilikset lisätty Mahottoman Maratoonin Blogiin, jonne pääsee tästä:

www.mahdoton.vuodatus.net

TREENITULOS

Lämmittely: ennen treeniä 10 min venyttely + 10 min kävely

PVM/HARJ. AIKA/IN ZONE/YLIN/KESKISYKE/3 PALLOA

30.3.2006/00:40/--:--/179/147/EI

Kalorikulutus: 537 KCAL, JOSTA --:-- RASVAA

Sää: TUULISTA LOSKAPASKAA, LIUKASTA JA MÄRKÄÄ (Pitää muuttaa pois Suomesta jos kesä ei pitene)

Paikka ja reitti: TURKU, SAMPPALINNAN JA PAAVO NURMI STADION -REITTI

Fiilikset: EI KIPUJA MISSÄÄN KOSKA "KORVAAVA" TREENI VAUHTIKÄVELLEN, lopussa vikat 10 min erittäin rauhallisesti juosten ILMAN polvikipuja!

Paino: 90 KG

Palautussysteemit: Powerade -juoma + venyttely

Link to comment
Share on other sites

Tänään oli siis vuorossa Mahottoman Maratoonin ensimmäinen treeni pallot ilmassa ja treenitulokset on päivitetty blogiin:

www.mahdoton.vuodatus.net

Tein ensin normaalin lämmittelyn eli kävelin vauhdikkaasti 10 minuutia ilman palloja, jonka jälkeen laitoin juoksuksi. Juoksin ensin 10 minuutia, jonka jälkeen laitoin pallot ilmaan! Ja kappas vaan, onnistui! Sain hyvän rytmin päälle ja "jogglingissa" ihmeellisintä on se, että kun keskittyy kaikkeen yhtäaikaa pääsee heti ikäänkuin FLOW -tilaan, jolloin velatkin muuttuu saataviksi!

No, muutaman kilometrin juoksun ja pallottelun jälkeen suuntasin kohti Naantalia. Autokuskit ihmetteli ja yhdessä valoristeyksessä tuli jopa lievä peräänajo, mutta ei voi mua syyttää: mitäs kattoovat!

Jotenkin homma tuntui vaan tällä kertaa niin kevyeltä, että päätin laittaa nykykunnon todelliseen testiin eli katsoa kuinka pitkälle tällä mottorilla pääsee. Ensimmäiset 20 kilometriä tuntuivat kevyeltä ja Naantalin Kylpylän parkkipaikalla pidin 5 minuutin juomatauon ennen jatkamista. Toinen sessio ja 20 kilometriä eli paluumatka olikin sitten pikkasen rankempi, mutta asenteella juoksin takaisin Turkuun!

Eli taisin jo juosta Mahottoman Maratoonin eli yli 40 km pallojen kanssa, mutta ei ollu ketään todistamassa!

Pitääpä olla yhteydessä haasteen antajaan, että antaako jo nyt rahat suosiolla vai odottaako Paavo Nurmi Maratoonia.

Lämmittely: ennen treeniä 10 min venyttely + 10 min kävely

PV,.HARJ. AIKA/IN ZONE /YLIN/KESKISYKE/3 PALLOA

1.4.2006/04:20 --:--/152/135/KYLLÄ!

Sää: TUULISTA LOSKAPASKAA, LIUKASTA JA MÄRKÄÄ (Pitää muuttaa pois Suomesta jos kesä ei pitene)

Paikka ja reitti: TURKU - NAANTALI -TURKU

Fiilikset: EI KIPUJA MISSÄÄN

Paino: 90 KG

Niin ja tiesitkö muuten, että tänään on 1.4. eli Aprillipäivä!

Eli en ole tänään juossut pallojen kanssa vielä yhtään minnekkään, enkä juokse, koska tämän päivän treenit on valitettavasti peruttu. Tai ei täysin peruttu, vaan treeni tapahtuu live -tilanteessa ja live -keikalla. Eli oon tänään yllätyskeikalla Turun Klubin (Humalistonkatu 8a) Rock Night -bileissä. Saha käynnistyy noin klo 23:30 - 00:00 välisenä aikana.

Ja keikka on aina sen verran rankka setti, että ei uskalla treenata sitä ennen yhtään, koska pitää säästää kaikki paukut iltaan...

Otan muuten ihan mielenkiinnosta sykemittarin keikalle mukaan, että saan tietää nykyisen keikan syketiedot. Tervetuloa viihtymään!

-J

Link to comment
Share on other sites

1.4. treenit peruttiin, koska treeni tapahtui live -tilanteessa keikalla:

Keikka-aika: 22 min 42 sek

Korkein syke: 183 (96% maksimisykkeestä)

Keskisyke: 162 (85% maksimisykkeestä)

Kalorikulutus: 359 ckal

Pallot: mukana + moottorisahat + muut systeemit

2.4. pitkälenkki 1 h 10 min vaauhtikävellen ja välillä juosten.

Sykkeitä ei tiedossa. Mittari seuraavan kerran käytössä pe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy