Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ylämäkijuoksu


jänis_82
 Share

Recommended Posts

Olen huomannut maastokilpailuissa jääväni ylämäissä hälyttävän paljon muille juoksijoille. Kai se on vain lihasvoimasta kiinni? Minkälaiset harjoitteet olisivat parhaita, että saa oikeanlaista voimaa ylämäkiin? Tiedän ainakin askelkyykyn ja porrasnousut. Olisiko muita?

Kuinka monena päivänä viikossa näitä voisi maksimissaan tehdä? Niin ja olettaisin, että tästä voimaharjoittelusta ei ole pahitteeksi tasaisella juoksuun?

Link to comment
Share on other sites

Itse tykkään parantaa ylämäkijuoksuani juoksemalla ylämäkeen. Normilenkillä lisään vauhtia tai vähintäänkin pidän saman vauhdin noustessa (vauhdista ja mäen jyrkkyydestä riippuen).

Aivan mahtava vastaus ja juuri oikea. Kysymys paljastaa miten juoksun ehkä kuvittellaan olevan vaikeampaa kuin se oikeasti onkaan. Kyse on kuitenkin lajista nimeltä juoksu, jossa paras harjoitus on... juokseminen. Toki askelkyykky, porrasjuoksut ja muut vastaavat tuovat oman mausteensa ja vaihtelua arkeen. Siis ei muuta kuin ylös, ulos ja mäkeen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy