Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maastojuoksu

tka
 Share

Recommended Posts

Juoksin elämäni ensimmäisen maran Espoossa, ja nyt olen etsimässä uutta tavoitetta ensi vuodelle. Minua kiinnostaisi maastojuoksu, ja kyselen suosituksia, mihin maastojuoksutapahtumaan minun kannattaisi keväällä osallistua? Olisin mielelläni ottanut tuntumaa lajiin Paloheinässä tai Leppävaaran e-crossissa, mutta en valitettavasti ehtinyt kumpaankaan. Entä varustus, pärjäänkö Asicsin 2000-sarjan tossuilla vai pitäisikö hankkia nimenomaan maastojuoksuun tarkoitetut kengät?

Maastojuoksukausi osuu kyllä syksyyn ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, joten keväällä voi olla vaikea löytää kisoja.

Suurin osa metsäpolkukisoista kuten eCross ja Pirkan Hölkkä olen juossut tavallisilla lenkkareilla, mutta pari kertaa olen valinnut suunnistuskengät kun tarjolla on ollut vähän rajumpi maasto ja sadekeli. Muun muassa tämän vuoden Paloheinä Cross oli sellainen kisa, mutta suurin osa juoksi kyllä lenkkareilla sielläkin ja näytti pärjäävän ihan hyvin.

Kiitos vastauksista! Avasin maastojuoksun omana otsikkonaan, koska silmiini ei sattunut keskustelua kyseisestä aiheesta. Lisäksi maastojuoksu on itselleni uusi päänavaus ja sellaisenaan kuin uusi laji :-)

Osallistuisin mielelläni Solvalla-juoksuun, mutta harmikseni olen estynyt tuolloin. Kevääksi sain suosituksen Aulanko-juoksusta, kuulisin mielelläni kokemuksia siitä.