Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maraton ja rullaluistelumaraton

Recommended Posts

Onko kenelläkään tietoa, järjestetäänkö jossakin päin maailmaa rullaluistelumaratonia ja maratonia peräkkäisinä päivinä tai samanaikaisesti? Palasimme juuri Berliinistä kolmannelta reissulta ja olisi mukavaa tutustua muihinkin vastaavanlaisiin tapahtumiin. Forssassa on tietenkin molemmat tapahtumat mutta onko kenelläkään tietoa ulkomailla tapahtuvista vastaavista tapahtumista?

Nimimerkki Kalman ainakin osaisi vastata tähän paremmin kuin minä. Minulla on sellainen muistikuva, että ainakin Prahassa järjestetään (tai ainakin on järjestetty) vastaavat tapahtumat saman viikonlopun aikana.

Berliniin suunnittelin minäkin osallistuvani tuplastartille, kunhan saan tarpeeksi rohkeutta kerättyä, Berliinissä on 10 000 luistelijaa ja kaatumiselta välttyy vain harva...

Kuopiossa oli tänän vuonna mahdollisuus saman päivän aikana osallstua kummallekkin. Juoksu alkoi 11.00 ja luistelu 15-15.15 (kokonainen, +sauvat, puolikas +sauvat, 5 min välein)

Juoksin ja luistelin puolimaratonin, jäi riittävästi aikaa palautua puolikkaasta vaikka reidet tuppasivat krampata ylämäissä. Jos olisi juossut maratonin 3h30minuutissa olisi ollut aikaa palautua luistelumaratonille 30min mikä on aika vähän...

Prahassa olen osallistunut luisteluun juoksua edeltävänä päivänä 2007 ja 2009, siellä luistelu on muodostunut enemmän kivaksi hang-around-tapahtumaksi ja reitti on surkea i.e. saa olla todella varovainen.

Monissa kotimaisissa maratontapahtumissa on nykyään myös rullaluistelu.

Osallistuin Berliinissä vain maratoniin. Meillä on kuitenkin rmatkaseurueessa aina mukana rullaluistelijoita joten tavoitteena olisi löytää sellainen tapahtuma, jossa olisi tarjolla molemmat vaihtoehdot. Kuulin tänään, että Enzo Ferrari maratonissa olisi tarjolla molemmat vaihtoehdot. Onko tästä kenelläkään kokemusta. Kiitos myös Prahan ja Kuopion vinkeistä.