Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tunnustusta julkkisjuoksijoille

Recommended Posts

Baldinilta hieno raportti ja uljas taistelu vaikeuksien keskellä. Nyt ymmärrän paremmin, miksi hän kritisoi meitä mukavuusalueella taapertajia.

.

Itsellä 2 täysin vastaavaa juoksua vuodelta 2008, ja jälkeenpäin ajateltuna täysin tyhmiä juoksuja. Oli sairastelujakin ennen starttia, mutta voisihan sitä ajatella niinkin päin ettei pidä lähteä soitellen sotaan. ELi oman SEN hetkisen kuntotason mukaiseen vauhtiin. Itte en oppinu noista vuoden 2008 räpellyksistä vaan entistä tyhmenpänä 2009 forssaan liian kovaan alkuvauhtiin ja 16km kohalla LUOVUTIN!!! olen siis luuseri. MUtta ilman sitä kokemusta en olisi onnistunut Finlandiassa.

Baldiinilta hieno raportti, mutta minusta se ei anna oikeutta moittia ketään miten maratooninsa kävelee.

• Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kovakuntoinen poppari on Antti. HHM:llä viime kesänä ohitti miut 18,5km jälkeen kun katkesin kuvassa näkyvään kisan pahimpaan nousuun. Tässä onkii "juhla"- hetki menossa itsellä kun alussa jättämäni s

Piti oikein tarkistaa, minä ja silloinen pankinjohtaja Liikanen on oltu viimeksi yhtäaikaa 24.12.2017 Paloheinämaralla. Mie tein kovahkon ylipitkiksen (mara alle 4 h) ja Erkki pitkistreenin (eli puoli

Olen nähnyt Robinin tekemässä hyvävauhtisia vetoja Paavo Nurmella Turussa ihan valmentajan kanssa. Tämä oli juuri ennen armeijaan menoa, tiedä vaikka olisi cooperia varten harjoitellut. 

Posted Images

Baldiinilta hieno raportti, mutta minusta se ei anna oikeutta moittia ketään miten maratooninsa kävelee.

Jättäkää jo mies rauhaan. On hienoa että joku sanoo mielipiteensä ääneen, vaikka olisikin suurimman osan kanssa eri mieltä. Osa kommenteista on mennyt lähinnä kaverin arvosteluksi, ei itse asiasta puhumiseen.

Jättäkää jo mies rauhaan. On hienoa että joku sanoo mielipiteensä ääneen, vaikka olisikin suurimman osan kanssa eri mieltä. Osa kommenteista on mennyt lähinnä kaverin arvosteluksi, ei itse asiasta puhumiseen.

Eiköhän Baldini itsekin tiennyt, että hänen kärjekäs mielipiteensä herättää keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä. Mararapsa oli ihan mainiota luettavaa, numbalappuraiskauskeskustelun perusteella olisin tosin odottanut, että kyseessä olisi ollut alle 3.30 h juoksija. Kiva huomata, että tuon rapsan perusteella tulee juostua samaa tahtia Baldinin kanssa, tosin hitaammat tai nopeammat eivät ole maralenkeillä tai muillakaan häirinneet. Yleensä häiriötekijät tulevat lähinnä reitille poukkoilevista autoilijoista tai sivullisista.:thumbsup:

Mikä kommenteistani ei liittynyt asiaan??

Täällä mielestäni voi olla erimieltäkin, ja minusta on rakentavaa keskustella.

Mikä kommenteistani ei liittynyt asiaan??

Täällä mielestäni voi olla erimieltäkin, ja minusta on rakentavaa keskustella.

Ei mikään erityisesti, eikä suinkaan sinulla erityisesti. Se vain, kun kaverin sanomisia kommentoidaan joka toisessa kohdassa, kaivetaan vanhat ketjut esiin ja keskustelu ajautuu ihan sivuraiteelle alkuperäisestä aiheesta.

Menee tosiaan aiheen vierestä, mutta piti kyllä nyt itsekin oikein kaivaa esille tuo vanha numerolappuketju. On minustakin totta, että Baldini ei ole millään tavalla vähätellyt tai halveksinut meitä hitaasti juoksevia, vaan esittänyt ehkä tietämättömyydestä tai muuten vain ajattelematonta kritiikkiä sitä kohtaan, että lyhyellekin matkalle lähdetään "vain" kävelemään, ja tulkinnut tämän ehkä turhan äkkipäätään yrityksen puutteeksi. Mutta mitä sitten? Ei varmaankaan ole yhtään juoksijaa, jolle ei vain muutamia kisoja käytyään jäisi omituisia käsityksiä kisojen tapahtumista, ennen kuin kisoja kertyy lisää ja näkemys vähän avartuu. On minustakin outoa, että tuo Baldinin sanojen tulkinta nyt jatkuvasti liitetään tähän ihan eri aiheesta perustettuun ketjuun. Voihan tuota käsittelyä jatkaa siinä toisessakin ketjussa?

Mararapsa oli ihan mainiota luettavaa, numbalappuraiskauskeskustelun perusteella olisin tosin odottanut, että kyseessä olisi ollut alle 3.30 h juoksija.

Minulla meni vielä puolituntia paremmaksi eli odotin noin 2.50 juoksijan palautetta. Kuinka sitä voikaan tehdä näin vääriä päätelmiä.

Onhan se juoksu vielä mukava "ohitusharrastus" hiihtoon (ja mottoriuheiluun) verrattuna, missä ohittaminen on reilusti hankalampaa.

Minulla meni vielä puolituntia paremmaksi eli odotin noin 2.50 juoksijan palautetta. Kuinka sitä voikaan tehdä näin vääriä päätelmiä.

Onhan se juoksu vielä mukava "ohitusharrastus" hiihtoon (ja mottoriuheiluun) verrattuna, missä ohittaminen on reilusti hankalampaa.

Jep. Odotukset hieman samat täällä. Mutta toisaalta hokasin samalla, että jos on alle 3:30 maratoonari, niin eihän silloin ole ruuhkaakaan niin paljon juoksussa kuin vähän alle 4 tunnin juoksijalla. Ja vielä vähemmän olis juoksun aikana ruuhkaa, jos olisi alle 3 hoo maratoonari :035:

Jep. Odotukset hieman samat täällä. Mutta toisaalta hokasin samalla, että jos on alle 3:30 maratoonari, niin eihän silloin ole ruuhkaakaan niin paljon juoksussa kuin vähän alle 4 tunnin juoksijalla. Ja vielä vähemmän olis juoksun aikana ruuhkaa, jos olisi alle 3 hoo maratoonari :035:

Mutta eikö nopeaa juoksijaa rassaisi suhteessa enemmän juuri nuo "liian eteen" lähtöviivalla asettautuneet juoksijat, joilla ei ole edes mahdollisuuksia juosta jotain 3.30 tai alle - ja jotka "eivät edes yritä"...? Niiden ohittelu varmaan Baldinin kaltaiselle juoksijalle olisi tosi turhauttavaa.

Mutta eikö nopeaa juoksijaa rassaisi suhteessa enemmän juuri nuo "liian eteen" lähtöviivalla asettautuneet juoksijat, joilla ei ole edes mahdollisuuksia juosta jotain 3.30 tai alle - ja jotka "eivät edes yritä"...? Niiden ohittelu varmaan Baldinin kaltaiselle juoksijalle olisi tosi turhauttavaa.

Jep toki. Mutta jos tämä nopea juoksija menisi lähdössä lähelle eturivin juoksijoita, niin tuokin ongelma poistuisi kätsästi näin juoksun alussa. Olettaen tietysti, ettei nämä hitaat olisi eturivissä ;) Tietysti juoksun aikana voisi olla ongelma, jos kierrettäisiin 10,55 kilsan reittiä neljää kertaa ympäri, niin silloin nämä "hitaatkin" sattuisivat juoksureitille ennenpitkää.

Siinä kohta jo legendaarisessa numerolapun raiskauskeskustelussahan (jota olen onneksi vissiin vain lueskellut, en kommentoinut) keskustelu minun mielestäni jo alkupään kommenteista kovasti sivuraiteille. Hetkessä löytyi valtavirta, joka aivan tarpeettomasti tykitti Baldinin kommentteja aiheen vierestäkin.

Laajalti on syyllistytty ns. olkinuken käyttörikkomukseen?

Kai Baldini nämä rikkomukset kestää, kun kerran vähän provokatiivisesti itsekin kirjoitti.

Jatkuvat syytökset ylimielisyydestä ja samaan asiaan viittaaminen lukuisissa viestiketjuissa alkaa saada kohta jo huvittavia piirteitä (miksi muuten itsekään kommentoin?).

Minulla ei ainakaan tullut mielikuvaa, että em. keskustelunavaus aikanaan olisi ottanut kantaa "huonoihin" aikoihin absoluuttisina lukuina, vaan riittävään yritykseen suhteessa kunkin juoksijan henkilökohtaisiin mahdollisuuksiin. Tai että Baldini olisi kehunut olevansa jotenkin poikkeuksellisen kova juoksija? Maratonin juokseminen esim. neljään tuntiinhan voi tunnetusti olla äärimmäisen kovaa hommaa.

Joko olisi aika palata normaaliin päiväjärjestykseen?

Tällä palstalla muuten on todella poikkeuksellisen hyvä henki, kun vertaa nettisaitteihin keskimäärin.