Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
karva

"8 prosenttia nauttii harjoittelusta"

Recommended Posts

Niin no miten nopeesti se nautinto pitää saada ? Eikös 70 luvulla Elvis ja nyttemmin M.Jackson siirtynyt elämäntyyliin jossa nautinto tulee heti eikä myöhemmin koska oli riittävästi pätäkkää ? Ja olivattekon onnellisia ?

Kyllä se nautinto tulee siitä että jaksaa ja tietää että tekee ittelleen hyvää. Ja miksi kun tulee joku vamma niin suurin murhe on että pe....e jos ei pääse lenkille ?

Niinpä. Tää on nyt kuitenkin vain muutaman vuoden hölkkäilleen mielipide.

Mutta alussa kun kävi ekoja kisoja, se nautinto oli juuri se kisa ja se tulos (buahahaaaa, meikäläisenkin tulokset).

Mutta kun alkoi seljetä tää homma, että juoksu ei oikein taidakaan olla minun laji sillai tosissaan harrastettuna, huomasikin, että ne lenkit sitä onkin parasta.

Oisko tää nyt sellainen, että aivot toimii niin, että pällinsä kans pärjää. Kun ei tule tulosta niin aivot painaa luuserinappia eli alan sössöttää, kuinka itse lenkkeily on ihanaa ja tulos ei merkitse mitään.

Vai voisko se olla, että tässä iässä alkaa jo olla niin ulkona kilpailuyhteiskunnasta, ettei jaksa enää kiinnostua.

Sama se, miten on, mutta kyllä ulkoilu itsessään on kivaa. Tekee sitä pyöräillen, kävellen tai juosten. Sama se. Ei vaan jaksa enää välittää.

Tuossa lienee se jutun pointti osaltaan. Tulokset ovat minullekin se paras palkinto. Toisaalta, kun vaikeuksia on riittänyt, niin oppii harjoitteluakin itseisarvona arvostamaan. Uskoisin iän myötä tulevan lisää tuota jälkimmäistä mukaan kuvioihin. Tai ainakin olisi hyvä, jos tulisi.

Ihan viime viikkoihin asti olen juossut ihan vain "huvin vuoksi" (vaikkei se silloinkaan aina hupia ollut), mutta nyt kun pitäisi selvitä puolikkaasta, on lenkkeilystä tullut vähän (tai no paljon) veemäisempää. Käyn runnomassa sen puolikkaan mutta juoksen kyllä siitä eteenpäin taas vain huvin vuoksi.

Mä oon Nousiaisen kanssa aika samoilla linjoilla. Kun katsoo lenkkeileviä ihmisiä, niin kovin monet ovat kovin vakavia ja näyttävät siltä kun juoksisivat koska heidän täytyy tai jotain. Itse nautin kyllä juoksemisesta melkein aina. Hauskaa on juosta kevyesti tai mahdollisimman kovaa, sillä ei ole kovinkaan suurta merkitystä. Veikkaan että ne jotka treenavat tosi kovaa nauttivat myös siitä, mutta koska treeni välillä vaatii hirmuisesti ei iloa saada joka treeniin. Uran jälkeen ilo löytyy uudelleen, kun määriä vähän tiputetaan, eikä joka treenille ole tarkoitusta. Omalla kovalla ei ole mitään tekemistä huippujen kovan kanssa ja sitä tulee tehtyä levänneenä, koska minulla on siihen varaa. Jos ilo katoaisi lopettaisin juoksemisen. Joskus stressi voi viedä ilon juoksulta, mutta silloin juostaan kun huvittaa. Jos ei huvita, ei juosta. Juosta voi vain itselleen tai minusta se on ainakin ainoa tapa tehdä sitä ja nauttia melkein joka askeleesta.

"Hän totesi käyvänsä usein Linnunlaulun kahvilassa ja näkevänsä sieltä paljon maratonille harjoittelevia. Joista siis hänen mukaansa vain kahdeksan sadasta näyttää nauttivan touhusta."

Mistä sen näkee nauttiiko joku juoksustaan? Onko naamalla joku korviin asti ulottuva hymy?

Ei varmaan hymy, mutta ei liiemmin otsankurttujakaan ;=)

Mikään ei ole niin mahtavaa kuin saunalämpiämään ,1-2 olutta / lonkeroa kylmenemään ja lenkille....harmi vaan kun yhtälöstä puuttuu vielä talvinen avanto!!!

Siis mikä tuossa voi olla epämiellyttävää?????

Ei varmaan hymy, mutta ei liiemmin otsankurttujakaan ;=)

Mikään ei ole niin mahtavaa kuin saunalämpiämään ,1-2 olutta / lonkeroa kylmenemään ja lenkille....harmi vaan kun yhtälöstä puuttuu vielä talvinen avanto!!!

Siis mikä tuossa voi olla epämiellyttävää?????

Tuo avanto.

No minä ainakin hymyilen juostessani :-) Ihan vaan sen takia että vastaantulijatkin huomaa kuinka kivaa juokseminen on, ja edes hetken miettivät kannattaiskohan itsekin kokeilla...

Tuo voi olla vaarallista. Joku voi soittaa valkotakkiset hakemaan, jos liikaa hymyilee ittekseen.

Tuo voi olla vaarallista. Joku voi soittaa valkotakkiset hakemaan, jos liikaa hymyilee ittekseen.

No siinä tapauksessa pitää lisätä vauhtia että pääsee karkuun :-). Musta on vaan kiva hymyillä vastaantulijoille, ajatelkoot mitä tykkää. Minä tykkään juosta. Ja sitten kun en enää tykkää (toivottavasti näin ei käy koskaan) niin en juokse.

Tä? siis kokaseppa jos et ole käyny. Siis ei yhden eikä kahden kerran perusteella kannata tehhä johtopäätöksiä. Kuten ei juoksussakaan ;=)

Kokasin toissa kesänä, kun veden lämpötila oli 24. Heti kramppasivat molemmat pohkeet. Sen jälkeen en noin kylmään veteen ole enää mennyt.

"Hän totesi käyvänsä usein Linnunlaulun kahvilassa ja näkevänsä sieltä paljon maratonille harjoittelevia. Joista siis hänen mukaansa vain kahdeksan sadasta näyttää nauttivan touhusta."

Mistä sen näkee nauttiiko joku juoksustaan? Onko naamalla joku korviin asti ulottuva hymy?

Luulen, että ainakaan meikäläisen naaman ilmeistä ei voi päätellä, nautinko juoksemisesta vai en. Kyllä homma voi tuntua hyvältä ja siitä voi nauttia, vaikka naama olisikin suht. peruslukemilla (ja joku voisi päätellä että tuo kärsii joka askeleella).

Itse nautin nimenomaan lenkkeilystä, kisat ja tulokset ovat toisarvoisia.