Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sunnuntai 13.9.2009

Share

Recommended Posts

Kylmää on vesi jo Kemijoessa, mutta vielä uskaltaa käydä uimassa.

Tunteroinen sitten kaikkea hömppää. Lämmittelyksi naruhyppelyä ja jalkojen rääkkäystä, selkä ja maha.

Ilahduttavaa on nyt huomata, että tiukan jumppakuurin ansiosta alkaa jopa tuo minun notkoselkä suoristua. Olen luullut, että sitä ei saa suoristumaan millään. Mutta niin vain alkaa pikkuhiljaa muutosta tapahtumaan. Mutta siihen ei ole riittänyt fysioterapeuttien "jumppaa vähän mahaa ja selkää ja venyttele pari kertaa viikossa, kyllä se siitä".

Ja se kaikkein paras. Mulle on kasvamassa reisilihakset.

Pitäsköhän mun siirtyä kokonaan tuonne pakkotoiston puolelle...;)

Kovan viikon päälle pitkästä aikaa pitkä: 30 km, 5:22/km, avg 133. Olipas todella rankka lenkki. Mukana oli vettä, mutta ei mitään energialisiä. Voimat lopahtivat 22km kohdilla. Onneksi juoksentelin metsätiellä, jonka varressa oli runsaasti mustikoita ja puolukoita. Pistelin marjoja poskeeni hyvän määrän ja niiden voimalla selvisin perille. Enpä ole ollut pitkään aikaan näin väsähtänyt lenkin jälkeen. Ihan kuin olisi maratonin juossut. Ilmeisesti en ollut palautunut viime sunnuntain eCrossista ja tämän viikon kovista treeneistä. Mutta kun ihan tarkoituksella tein tästä kovan viikon, niin ilmeisesti sain sitä mitä tilasin.

Alkuverryttely 3,4 km/24:10/142 keskisyke/7:06 min km vauhti

Vedot 5 x 800 m/keskivauhti 4:22/163.8 ks/5:27 min km vauhti

Loppuverryttely 2,2 km/15:24/152 keskisyke/7:00 min km vauhti

Ennen vetoja Hiekkaharjun kentällä alkuverryttelyt eli matka sinne 1,8 km plus 4x400m. Alunperin piti mennä 5 kertaa kentän ympäri lämppärinä, mutta tosi paha ripuli iski ja piti juosta kentän vessaan. Mietinkin, että pystynkö tekemään koko vetoloi. Mutta koska kello oli silloin jo klo 15.30 ja kenttä menossa kiinni klo 16.00, tiesin, että siinä ei montaa kierrosta ehdi juosta ja tahdon voimalla sain tsempattua itseni juoksukuntoon.

5 x 800 m vedot seuraavasti:

1) 4:20 /169 ks

2) 4:20 /164 ks

3) 4:25/161 ks

4) 4:25/160 ks

5) 4:20/165 ks

Hyvin vaikea pitää vauhti tasaisena, vetoihin kulutettu aika hyvin vaikea arvioida, onneksi Pantse ajanottajana mukana.

Loppuverryttelynä 1 x400 m (ennen kuin kenttä meni kiinni) plus kotimatka 1,8 km. Yllättävän vaikea saada syke laskemaan. Ja ripuli iski uudestaan kotimatkalla; pääsin hädintuskin kotiin.