Jump to content
Juoksufoorumi.fi

pitkät työpäivät ja fyysinen työ


pakkara
 Share

Recommended Posts

Olen pari kuukautta sitten aloitellut juoksua. Ongelmani on (yrittäjänä) pitkät ja raskaat työpäivät. Tiedän toki olevani työnarkomaani ja tykkäänkin työstäni mahdottomasti. Työpäivä alkaa klo 6 ja päättyy klo 19 tai 21. Nyt syksyllä koen ongelmaksi pimenevät illat, väsymisen (fyysisesti raskas työ) ja vähän innonkin lopahtamisen. Kun pääsen lenkille on mahtava olo jälkeen päin. Viikonloput olen yrittänyt levätä ja lenkkeillä.

Kertokaapa miten sitä saisi itseensä potkua lisää ja millaisia harjoituksia voisi viikonloppuisin ja miksei viikollakin tehdä. Peruskunnon kans ei ole ongelmaa, mutta ns. vauhtikunnon kans on. Ei siis jaksa pitkää matkaa kovalla sykkeellä.:embarassed:

Link to comment
Share on other sites

Mihin sitä vautia tarvit? Ei tuollaisten työpäivien jälkeen voi kovaa jaksaa juostakkaan, aika Teris pitäis olla. Jos et töistä voi tinkiä, niin ihan turha elätellä kilpajuoksian haaveita!

Mutta ei hätää, ei alkuun kovaa edes kannattaa juostakkaan. Ja rauhalliset lenkit auttaa enemmänkin jaksamaantuota työntekoa. Kovia VK lenkkejä tarvitsee vain jos aikoo kilpailla.

Itselläni, kun tein pitkiä päiviä (12h+) oli ainoa ratkaisu käydä lenkillä aamulla. Töiden jälkeen oli liian väsynyt. Tosin jos työt alkaa jo kuudelta on se aika haastavaa... Olisiko sulla aikaa lenkille lounaalla?

Syksyllä ja talvella joutuu joka tapauksessa juokseen pimeällä, joten kyllä motivaation pitää olla kohdallaan!

Link to comment
Share on other sites

En minä tuollaiseen työrytmiin yrittäisi tunkea viikolla mitään kovempaa. Korkeintaan sellasia 5-10km kevyitä lenkkejä. Viikonloppuna hyvien yöunien jälkeen voi lauantaina koittaa jotain reippaampaa heittää kympin verran ja sunnuntaina se parituntinen ihan hissuksiin. Tosin en itse kykene tuollaiseen työntekoon pidemmän päälle laisinkaan, joten joku, joka siihen pystyy ja treenaakin vielä, on parempi neuvomaan.

Link to comment
Share on other sites

Entäs keskellä päivää?

Yrittäjänähän sinä voit joka toinen päivä lähteä lenkille klo 14:30 ja palata suihkunraikkaana töihin klo 16:00? Ja joka toinen päivä lähdet kuntosalille jo klo 10:30 jolloin pääsetkin suoraan suihkusta ruokapöytään...

Mutta tuohonkin pitää kyllä tykätä siitä työstään sen verran vähemmän, että malttaa lenkille lähteä.

Link to comment
Share on other sites

Joskus vuonna N olin sellaisessa kesätöissä että seisoin koko ajan, sen jälkeen vedin melkein joka päivä väh tunnin lenkin (+15min lämmittely, +15min palautus), sitten työpaikan fysioterapeutti laittoi istumaan kotona, siis juuri Istumaan kahdeksi viikoksi. Eli en osannut arvioida, miten seisominen vaikuttaa juoksuun, ei ollut fiksua.

Syksyllä ja talvella pakkara vois yrittää nauttia valohetkistä ja lenkeilla silloin, siitä saa sitä "valoenergiaa" treenamiseen.

Ja sitten pitkikset vknloppuna ja nopeat vedot jne viikolla?

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkeistä. Tänään lopetin työt jo klo 17, kävin reilun tunnin sauvakävelylenkin / vaelluksen rauhallisesti edeten ruskaa ja ilta-aurinkoa ihaillen. Nyt lähden vielä tunniksi töihin. Viikonloppuna käväisen, jos ehdin Oulussa juoksemassa kympin. Jos menee alta sen tunnin, olen tosi tyytyväinen ja alan keskittyä ensikevään puolikkaalle :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy