Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Miksi jeppe ei juo

-jones-
 Share

Recommended Posts

Onneksi tuo :morebeer: ei ole koskaan saanut minua "nalkkiin" ja ei tule saamaankaan, koska on se sen verran tervanjuontia aina ollut tuo viinan kanssa läträily ja "amatöörinä" pysytään katkeran suloiseen loppuun asti, kun tällä telluksella tepastellaan. Miksikö viina ei maistu kaikille ? Omasta puolesta voisin sanoa, että juoksemisella on osansa tähän asiaan, koska ei tarvitse rentoutua kaljan avulla. Juokseminen antaa saman efektin ja ei tarvitse kärsiä laskuhumalasta saati krapulasta. Absolutistiksi en sentään tunnutustaudu ja muutama siideri/vuosi tulee kumottua alas illanistujaisissa. Miksi sinulle ei viinakset maistu ?

• Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onneksi tuo :morebeer: ei ole koskaan saanut minua "nalkkiin" ja ei tule saamaankaan, koska on se sen verran tervanjuontia aina ollut tuo viinan kanssa läträily ja "amatöörinä" pysytään katkeran suloiseen loppuun asti, kun tällä telluksella tepastellaan. Miksikö viina ei maistu kaikille ? Omasta puolesta voisin sanoa, että juoksemisella on osansa tähän asiaan, koska ei tarvitse rentoutua kaljan avulla. Juokseminen antaa saman efektin ja ei tarvitse kärsiä laskuhumalasta saati krapulasta. Absolutistiksi en sentään tunnutustaudu ja muutama siideri/vuosi tulee kumottua alas illanistujaisissa. Miksi sinulle ei viinakset maistu ?

Voisi käyttää osittain samoja sanoja kuin yllekirjoittanut, eli "tervanjuontia" tuo on aina ollut eikä alkoholi minusta edes maistu hyvältä. Siksipä ei tule juotuakaan. Korkeintaan jossain juhlatilaisuudessa yksi tai kaksi kertaa vuodessa pitää muodon vuoksi nostaa jokin malja tms. Eli ihan 100 % absolutisti en minäkään ole, mutta tosiaan tuohon lasilliseen 1-2 kertaa vuodessa se tuppaa jäämään ihan luonnostaan.

itsellä on kyllä taipumusta tissutteluun kaljan merkeissä, mutta juokseminen pitää tuon aisoissa yleensä. Selvästi jos juoksu jää vähemmälle loukkaantumisten tai muitten kremppojen takia, alkaa elämä luisua hiukan hunningolle. Ei niin pahasti, mutta hiukan kuitenkin. Harmillistahan tuo tietenkin on, mutta näillä on pärjäiltävä.

Olen absolutisti. En nähnyt mitään järkeä teini-iässä kavereiden päättömälle menolle kaljaspäissä. Juominen ei koskaan kiinnostanut muutenkaan, sillä halusin pysyä kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Kotona molemmat huoltajat olivat myös absolutisteja ja sain kristillisen kasvatuksen, joka jäi elämän ohjenuoraksi myös aikuisena. Näiden näkökohtien valossa oli siis aika helppoa olla juomatta. Lopullisen pisteen ii:n päälle, ikäänkuin varmistamaan oikeaksi näkemäni tien, sain, kun seurustelin alkoholistin kanssa.

Siis 'syyt' raittiina oloon ovat kasvatus, oma oivallus, juokseminen ja kokemus läheisen ihmisen juopottelusta. Koskaan en oo ees maistanut, eikä oo tarvetta tulevaisuudessakaan :)

Tekisi kyllä mieli. Ostin tänään pari Guinnessia jääkaappiin. Ajattelin ensin nakata toisen tänään saunan jälkeen ja toisen maanantain ratakympin jälkeen mutta sitten keksinkin asettaa itselleni pienen porkkanan: maanantaina saa nautiskella kaksi G-pirtelöä jos ei luuseroi kisassa. Jos luuseroi, ei saa yhtään ennen Vantaan maratonin puolikasta. Kyllä se on taivaallinen juoma kun noin vetää aasia kepin nokassa!

Näinpä. Ärsyttää aina selitellä muille sitä miksi ei juo. Tosin toissa keskiviikkona otin hieman olutta ja olin KÄNNISSÄ! Ymmärsin humalatilan olevan aivan liian yliarvostettua.

Eipä sitä kannata edes harkita alkaa selittelemään. Ei siinä paljon kannustusta kuitenkaan saa - ja sehän on lähes luonnonvastaista ettei juo. Öh. Taisiis. Mutta oikeassa olet, että humalatila on aivan yliarvostettua - kuten lomatkin. Siinä vastuuttomassa tilassa hilluminen ei sovi kenellekään, mutta monet vaan nyt tykkää olla siinä kunnossa ettei tarvitse harjoitella. Itse olen humaltunut tarkoituksella 2-3 kertaa vuodessa, jotta saan katkaistua pahan harjoitteluputken.

Minullakin on kovasti vähentynyt tuo alkoholin juominen, ei sillä, että se joskus olisi valtavaa ollut. Nyt ehkä muutama tulee otettua parin kuukauden välein, jos sitäkään. Olen siirtynyt lähinnä alkoholittomien juomien puolelle, jos tulee baareissa käytyä. Hyvän baarin tunnistaa kyllä ehdottomasti siitä, että tarjoavat alkoholitonta pyytävälle muutakin kuin mehua tai limpparia. Ihan periaatteesta haluan ns. hienomman drinkin, koska mehua voin juoda kotonakin. Onneksi ei enää tarvitse kavereille selitellä ratkaisujaan, mutta kyllä jossain vaiheessa sai koko ajan olla puolustamassa juomattomuuttaan.

Urheiluharrastuksen takia ei viiti paljon juotua. Olin yhdessä vaiheessa aikuisiällä lähes 2v juomatta muuten vaan ja kyllä se selittely oli raivostuttavaa puuhaa. Suomessa sosiaalinen paine juomiseen on kova. Toinen vaihtoehto on vaihtaa piirejä sellaisiin, ettei niissä juoda. Sehän taas ei ole ihan yksinkertainen temppu.