Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Millaiset veriarvot palstalaisilla


pietari

Recommended Posts

  • 1 month later...

Voih. Tänään tuli tuloksia kokeista, joissa otettiin yhteensä n. 25 putkiloa verta :)

B-Hb = 126 (134-167)

MCV = 81 (82-98)

P-Ferrit = 12 (10-220)

Ja lisäksi muita tuloksia, mutta ne olivat normaalin rajoissa. nämä vain viittaavat, että pientä raudanpuuteanemiaa ilmassa... :/ Pitänee alkaa sitä lihaa popsia uudestaan ja harkita rautatabuja ja käydä kontrollissa kesän kynnyksellä.

Lisäksi kävin spirometriassa, jossa havaittiin ventilaatiofunktion lievä alenema. Mitäpä tuollaisellekaan voi mitään tehdä..

Iloisia uutisia oli, että rasva-% oli DXA kuvauksella otettuna 11.3% ja veriarvoissa S-D-25 (D-vitamiinin metaboliitti veressä) oli 102, eli d-vitamiinin popsiminen on varmaan auttanut pitämään sen riittävän ylhäällä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Mulla oli hb 139, söin kuukauden rautakuurin, uusi mittaus: hb 140, totesin raudan syömisen turhaksi. Tuohon väliin sattui vissiin kevään kovimmat määräviikot hiihtoa. En tiedä paljonka tommosen kuurin pitäis normaalisti näkyä, mutta jos lukema nousee kuukauden kuurilla 0,7%, niin minusta se menee ja moninkertaisesti mittaustarkkuuden piikkiin. Olisko niin, että jos arvot on siellä missä ne omalla kohdalla on normaalit, niin eivät nouse vaikka miten söisi rautaa? Ei ole lahjoja mulla, pitäisi saada ikäluokkien lisäksi jotkut hb-luokat! Jos mä juoksen maratonin neljään tuntiin hb arvolla 140, niin onhan se yhtä hyvä kuin jonkun hb 170 kaverin juoksema 3 tunnin alitus! :P Ja jos on tollaset hb arvot, niin jotain vilunkia ihan saletisti lisäksi tehtynä, varmaan jotain geenitankkausta ja muuta sukupuuta taustalla!

Link to comment
Share on other sites

Minulla on kokemusta rautakuureista, kun olen niillä korjannut tippuneita arvoja. Silloin tuommoinen kuukauden satsi nostaa helposti kymmenen pykälää, jopa enemmän. Tietenkin riippuu paljolti siitä, mikä on lähtötaso, mikä on henk koht normitaso ja millaista treeniä kuurin eikana tekee. Ilmeisesti tuo 140 on sun ns. normiarvo ja se ei siitä välttämättä nouse, vaikka mitä söisi. Se on tosi, että 140 arvolla kun vetelee, on ero iso jo tuohon mun normiin 150-160. Sen huomaa kyllä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tässä reilun 3 vuoden välein tulokset.

Väliin mahtuu aika paljon kuntoilua ja kunnon nousuakin, sekä yltiöpäisestä hiilaripuputtamisesta luopuminen ja tilalle paljon kasviksia ja rasvaa sekä kasvispohjaista (oliivi, avokaado..) että sitä ihanaa tyydyttynyttä rasvaa ja kolesterolia, eli munia, pekonia, voita (tai voimariiniä kun on pehmeäpää) ja kevytmaitoa, voi minua syntistä...

Toukokuu 2009 ---> Elokuu 2012

fP-Kol: 3,3 ----> 3.6 (hui, juuri sellainen nousu mistä Finnrisk paheksuvasti huomauttelee..)

fP-Kol-HDL: 1,47 ---->1,97 ( no mutta hei sehän olikin hyvän kolen nousua )

fP-Kol-LDL: 1,5 ----> 1.3 (ja huonon laskua...)

fP-Trigly: 0,8 ---> 0.8

fP-Gluk: 6,0 ----> 5.6 (tätä on yritetty ruokavaliolla laskea..)

B-Hb: 160 -----> 155

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy