Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vko 36


PMH
 Share

Recommended Posts

Vauhtiviikko:

Ma: vr 2,6 km 6:01/km

2,9 km 12:00 4:08/km

pal 2,6 km 5:20/km

Yhteensä 8 km

Ti: Lepo

Ke: 15 km 4:43/km AVG 136 MAX 147

To: vr ~600 m

1500 m 5:46 (3:51/km)

pal ~800 m

Pe: Lepo

La: 10 km 45:10. 4:31/km AVG 145 MAX 155

Su: 24 km 5:30/km AVG 119 MAX 129

Viikko yhtensä 58 km. Yli puolet viikkokilometreistä vesisateessa.

Link to comment
Share on other sites

Palautteluviikko:

  • Ma Lepo. Paluulento kotiin.
  • Ti Lepo.
  • Ke Lepo.
  • To Lepo. Kävely alkaa taas sujua normaalisti.
  • Pe Lepo.
  • La Juoksu: 2,5km PK. Testilenkki sunnuntaita ajatellen: startata vaiko ei? Reidet aika tohjona edelleen, ja erityisesti oikea nilkka huonon tuntuinen.
  • Su Juoksu: 17,5km VK.

Juoksua n. 20km (yht. alle 2h treeniä). Alkuviikko totaalista palauttelua: lepoa ja univelan korvaamista. Kroppa veti itseensä kunnon turvotukset edellisen viikonlopun kisan jäljiltä: tiistaiaamuna paino oli seitsemän (7) kg yli normaalin ja mm. jaloissa massiivinen turvotus; vain sandaalit mahtuivat jalkaan. Keskiviikkona paino oli enää kolme kg yli normaalin ja torstaina jo normaali, vaikka jalkaterissä vielä havaittava turvotus olikin. Jos suinkin mahdollista, niin halusin kuitenkin jatkaa alusta asti katkeamatonta eCross-putkeani. -Tämän vuoksi raahauduin viivalle tavoitteenani huonoin eCross-aikani koskaan, mutta ei taaskaan onnistunut: vuonna 2002 olin n. 45s hitaampi. Alkava viikko edelleen palautellen; jos tuntuu että kroppa voisi kestää, aloitan CrossFit-treenejä vähitellen. Juoksemaan ei ole kovaakaan kaipuuta toistaiseksi.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Ma: flunssan oireita ja lievä kuume illalla

Ti: ei kuumetta, vielä vähän flunssainen olo

Ke: 5,4 km, 5:41/km, 137

To: 8 km, 5:40/km, 136

Pe: 2x4 km noin maratonvauhtista, 4:55/km, 145 ja 4:53/km, 148 (veryttelyineen 11,5 km)

La: 5 km, 5:57/km, 132

Su: 12,9 km, 5:48/km, 136

Viikko yhteensä 42,8 km ajassa 4:00.

Jo viime viikon aikana itsestään merkkejä antanut flunssa meni onneksi nopeasti levolla ohi ja keskiviikosta alkaen on ollut hyvä olo.

Maratoniin on vielä 6 päivää ja sen suhteen kaikki näyttää hyvältä. Tulis vaan jo!

Link to comment
Share on other sites

Kesän harjoitusviikkoja en ole saanut aikaiseksi kirjata tänne viikkoketjuun ylös, mutta korjaan tilanteen nyt näiden kolmen kevennysviikon aikana, ja ainakin viikkokilometrit laitan jokaisen viikon omaan ketjuun. Näin sen takia, että olen useamman vuoden kirjannut joka ikisen viikon tänne, enkä katkaise perinnettä.

Tämän viikko nyt kuitenkin ensin:

Ti: 15 km 5.51/116, väliin 6x150 m

Ke: 11 km 5.20/122

To: 5 km ver, väliin 3x200 m kovaa + voima (42.11) + 4 km ver. Yhteensä 1.34/115

Pe: Aamu 5 km 5.49/114. Ilta 3 km ver + 9 km 4.23/144 + 3 km ver

La: Aamu 20 km 6.05/115 J/K. Ilta 20 km 6.12/115 J/K

Su: Aamu 40 km 6.01/118. Ilta 16 km 6.00.00/116 (loppuaika 1.36.00)

Juoksua yhteensä 150 km, aikaan 14.38.

Piti olla ensimmäinen kevennysviikko jo, mutta ihme ja kumma perjantai-iltana neljän kevyemmän päivän jälkeen vk-lenkki kulki uskomattoman hyvin, ja innostuin juoksemaan vielä la-su 96 km päälle.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Ma: Pitkis 2:59, 29.0 km, 6:10/km, 128 (71%). Malto-treeni.

Ti: TV Kevyt 10.0 km, 5:50/km, 128 (71%).

Ke: TV Rento 15.0 km, 5:01/km, 143 (79%). Geeli 10 km:n kohdalla.

To: TV Kevyt 10.0 km, 6:38/km, 115 (64%).

Pe: 3 km + TV Reipas 9.0 km, 4:40/km + 3 km.

La: Lepo

Su: 2:00 Polkupyörällä.

Yht. Juoksua 79.0 km + 2h muuta.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 10,5 km, 5:09/km, 146(75%)187, sisälsi kiihtyvävauhtisen coopperin 3,14 km, 3:49/km, TE 2,7, 171(88%)187.

Ti: 9,2 km, 5:52/km, TE 2,3, 137(71%)157. Pururata. +Kuntopiiri.

Ke: 14,9 km, 4:59/km, TE 3,6, 151(78%)162, sisälsi 9,1 km, 4:45/km, 155(80%)162. Maraton vauhtinen harjoitus.

To: Pyöräily, 12,1 km, 0:38, Suunnistus, B-rata, 5,67 km, 12:41/km (gps: 7,66 km, 9:24/km), TE 3,3, 153(79%)170. Pyöräily, 11,9 km, 0:37.

Pe: Kuntopiiri.

La: 10,00 km, 4:20/km, TE 3,8, 164(85%)181. Tikkahölkkä.

Su: Sählyä 1:00.

Yht. 44,7 km, 3 h 46 min.

Viikko sisälsi cooperin ja 10 km:n kisan. Kumpikin juostiin kiihtyvänä, ei täysillä. Keventelyä ensi viikon Finlandia-maratonille.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy