Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kärkimaraton (Ylivieska) 19.9.2009

Recommended Posts

Tänne tuli ilmottauduttua kokonaista juoksemaan.

Onko muuten tietoa tuosta reitistä, ovatko kaikki neljä lenkkiä saman pituisia? Weppisivut eivät olleet ihan yksiselitteiset reitin pituuden suhteen. Mikäli maratonviestin reitti on sama, niin silloin ilmeisesti eka kierros on 1 km pidempi kuin muut. Kartalla tosin lenkin pituudeksi on merkattu 10,5 km...

Viimevuonna mukana ja silloin eka kierros pidempi kuin muut... Reitti on loistavan tasainen, mutta tuuliarka, viime vuonna ei tuullut. Mukava pieni tapahtuma, juoksijan tarvimat palvelut kunnossa, wc määrää lukuunottamatta. Tuulettomalla kelillä ehdottomasti ennätysreitti, esim. Yyteri tuntuu mäkiseltä Ylivieskan jälkeen... Maratonviestin lähtö oli samaan aikaan samasta paikasta.

• 2 weeks later...

Kärkkäri takana. Keli mitä loistavin, vaikka hieman tuulikin siinä pitkällä suoralla naamalle. Oma enkkari (3:27.46) tuli ja oikeastaan yllättävän helposti (KS. jäi 158:n joka on mulle tosi matala) mutta jalat oli aivan finito lopussa. Suunnilleen 300m ennen maalia veti molemmat takareidet umpikramppiin ja joutu pysähtyyn siihen kykkimään hetkeksi! Säikäytti ihan kunnolla!!!

Juoksijoita ei ollut kovin paljoa liikenteessä, tai ainakin mulle sellainen kuva jäi. Tapahtuman järjestelyt muuten hyvät. Oli pesutilat yms.

Parin päivän tankkaus oli alla ja kaikki sujui odotusten mukaan - vauhti jopa odotuksia huomattavasti paremmin. Joskus sattuu hyvä päivä ja joskus ei. Nyt sattui.

Uutena kokeiluna mulla oli käytössä Dexalin juomavyö jossa vain kaksi pulloa mukana ja molemmissa sisältönä muutama Dexalin geeli + vettä ohenteena. Toisessa pullossa kofeiinillista (3 pussia+vesi) ja toisessa ihan perus geeliä (4 pussia+vesi). Koin tän aika hyvänä ratkaisuna kun ne geelipussit on mun mielestä ongelmallisia, esim. viime syksyn Ruskalla mulla hajos kolme pussia ja kädet&vaatteet ihan sokerimössönä lopussa.

Ekan kymmenen kilsaa mua piinas kova pissahätä, mutta kun vain jaksoi pidätellä niin ohihan se meni. Kylmä meinas olla, lopussa varsinkin. Juoksin t-paidalla ja lyhyillä trikoilla. Ois saanut olla varmaan pitkähihainen paita? Nuhan tuosta sain tuomisiksi, elikkäs nenä vuotaa ja yöllä kurkku oli karheana.

Hyvä on fiilis, kuten aina jos enkkarinsa tekee!