Jump to content
Juoksufoorumi.fi

10km alle 40min

Arvostele ketju:

Jani78
 Share

Recommended Posts

sen verran utsittaa, että miten tämän sankarimme Jodlaajan kävi. Pääsikö hän alle 40min, luulisi sillä scyllan kehumisella menevän heittämällä.

Niin ja onnea sinulle hienon rajapyykin alittamisesta, tuo on itselle tekemätön paikka

Jos nimen tiedät niin löytynee täältä: https://www.facebook.com/pages/Forssan-Puistojuoksijat/217659974950009?ref=ts&fref=ts

• 3 weeks later...

Summer run -kymppi on lauantaina. Juoksin eilen testimielessä 7 km 4:00/km -vauhtia ja sellainen fiilis jäi, että kolme lisäkilometriä olisi voinut juuri ja juuri mennä. Nyt näyttää että lauantaille on luvassa yli 27 astetta lämmintä Helsingin seudulle, joten voi olla että 40:00/10K haave pitää jättää vielä syksymmälle.

Summer run -kymppi on lauantaina. Juoksin eilen testimielessä 7 km 4:00/km -vauhtia ja sellainen fiilis jäi, että kolme lisäkilometriä olisi voinut juuri ja juuri mennä. Nyt näyttää että lauantaille on luvassa yli 27 astetta lämmintä Helsingin seudulle, joten voi olla että 40:00/10K haave pitää jättää vielä syksymmälle.

7km on aika hyvin, etenkin jos et ollut ihan katki sen jälkeen. Voin tulla lauantaina hurraamaan jos se yhtään auttaa!

Olin missannut tämän kisan kokonaan, sehän on suoraan omien lenkkireittieni varrelta.

7km on aika hyvin, etenkin jos et ollut ihan katki sen jälkeen. Voin tulla lauantaina hurraamaan jos se yhtään auttaa!

Olin missannut tämän kisan kokonaan, sehän on suoraan omien lenkkireittieni varrelta.

Kannustus auttaa aina! :) Kyllä mä jatkoin hölkkää suht. hyvävoimaisena vaikkakin väsyneenä mutta mulla on pari kokemusta vitosen kisasta kesähelteellä ja silloin aiemmin se vaikutus niinkin lyhyellä matkalla on itsellä ollut puolen minuutin luokkaa loppuajassa.

Näyttäisi että monelta muultakin on mennyt ohi (tai sitten melko kallis hinta on karkoittanut osallistujat): tällä hetkellä 53 juoksijaa tulossa viivalle. http://bit.ly/17hjOzm

Tämä onkin hyvä ketju. Olen asettanut tulevalle kaudelle 40min alituksen kympillä. Forssassa meni kesällä ekat 5km jo 4min/km vauhtia, mutta sitten hyytyi. Mielummin juoksisin tuon virallisesti mitatulla reitillä kuin radalla. Toki tuo ratakin voisi kelvata. Onkohan Tampereen lähistöllä sopivia juoksuja tuota varten? (virallisesti mitattu, nopea juoksutapahtuma tai sitten joku ratajuoksutapahtuma). Realistisesti ensi keväänä tuo voisi mennä, kun nyt on paukut laitettu pidemmille matkoille.

Juoksukilsoja vuoden alusta on seuraavasti: PK 400km, VK 200km

Aika paljon VK lenkkejä suhteessa PK:hon, mutta pitkät PK:t ovat olleet pääosin pyörä- tai hiihtolenkkejä. Nyt uutena otan mukaan liikkuvuus ja voimaharjoitteita, sekä barefoot treenejä. Joilla pitäisi saada juoksuvauhtia lisää.

Millasia cooper matkoja on 40min alittajat ovat juosseet? Itse arvioisin että vaatisi minulta jotain 3300-3400m tulosta.

Millasia cooper matkoja on 40min alittajat ovat juosseet? Itse arvioisin että vaatisi minulta jotain 3300-3400m tulosta.

Mulla tosiaan on vielä alittamatta mutta väitän olevan tällä hetkellä sillä rajalla hyvänä päivänä tasaisella reitillä. Juoksin tammikuussa 3195 ja luulen että nyt menisi enintään 3250 cooperissa.

Muokattu

Mulla tosiaan on vielä alittamatta mutta väitän olevan tällä hetkellä sillä rajalla hyvä päivänä tasaisella reitillä. Juoksin tammikuussa 3195 ja luulen että nyt menisi enintään 3250 cooperissa.

Taitaa olla aika kuitenkin jonkin verran henkilökohtaista tuo vauhdin ylläpito. Mulle ei 3220m tulos riittänyt vielä 40min alitukseen kympillä. Forssan kympillä sykkeet oli kesällä 177 kun maksimi on 191. Punaisella menin koko matkan. Pari kiloa painoa pois, tai parannusta juoksutekniikkaan vaatisi, että pääsisin 40min alle. Juoksen itse matalalla askeleella (glider?), joten jossain kohtaa alkaa askelpituuskin rajoittamaan vauhtia.

Taitaa olla aika kuitenkin jonkin verran henkilökohtaista tuo vauhdin ylläpito. Mulle ei 3220m tulos riittänyt vielä 40min alitukseen kympillä.

se ei mee ehkä ekalla vielä, vaikka vauhti ja sykkeet olisivat ok. Pitää tehdä joko vetoja, tv-kovia tai kisoja, että se kantaa. Mulla meni vk:ttoman talven jälkeen ekassa kympin kisassa joku 3km hyvin, seuraavassa 7,3km kisassa jo joku vitonen tuli kk myöhemmin hyvin ja tästä taas vajaa kuukausi eteenpäin niin koko kymppi tuli loppuun hyvin. Toki tein vetoharjoituksia siinä välissä, mutta tarkoitan vain sitä, että ekalla yrittämällä ei ehkä vauhtikestävyys riitä, eikä se auta, että riitti esim. edellisenä vuonna: vauhtikestävyys katoaa nopeasti, mutta se myös palautuu aika nopeasti.

Vaikka itselläni onkin tuo 40min vielä alittamatta niin sanoisin, että 3300m cooper tuloksella olisi edellytykset alittaa se, mutta vaatii kyllä tuota vauhtikestävyyttä. Toisin päin on ehkä varmempi sanoa eli jos juoksee 40min kympin niin pitäisi kyllä 3300 mennä cooperissa. Tottakai poikkeuksiakin löytyy molempiin suuntiin. Samassa linjassa on 1:30 puolikas. Näitä kaikkia on tarkoitus itse kokeilla vielä tänä syksynä.

3300 on varmaan ihan hyvä yleistys. McMillanin laskurista katsottuna 39:59:n kymppiä vastaava veto Cooperissa on 3270 ja puolikkaalla 1:29:08.

Mulla puolikkaan aika oli nyt kesällä 1:27:52, mutta kymppi ei mennyt radalla ihan alle 40:n, vaan jäi pari sekuntia yli. En myöskään usko juoksevani Cooperia alle 3200, mikä nyt ehkä tarkoittaa lähinnä sitä, että harjoittelun painopistettä täytynee viilata aavistuksen vauhdikkaampaan suuntaan.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy