Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ultrat Suomessa 2006

Edwin
 Share

Recommended Posts

http://seponkotisivut.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1125304742

"Tällä erää tiedossa olevat Suomessa juostavat ultrat vuonna 2006:

Lohja 12 h tammi-helmikuu (?), kutsukilpailu - sisärata, betoni

Hiekkaharjun 50 km / 6 h: toukokuu (6.5. ?) - urheilukenttä

Ponnenjärvi non-stop 24 h: toukokuu (?) - maantie (hiekka/asfaltti)

Suomi-juoksu 100 km: 10.6. - asfaltti

Masokistin unelma 100 km: 12.8. - hiekkatie

Salo-ultra 60 km: syyskuu - asfaltti

Maastoultra 60 km: 23.9. - pururata? "

Nyt on päätetty myös 100 km EM-kisan ajankohta ja paikka.

Tämäkin karsii muutamia osanottajia pois Suomi-juoksusta ja Bornholmin kisastakin.

IAU European Championships 100km in Torhout (BEL), June 16th 2006.

The Executive Council of the IAU, "The International Association of Ultrarunners" decided during their meeting in Palermo (ITA-16/10/2005) to allocate the IAU European Championships 100kmto Torhout (BEL) with their organisation "The Night of Flanders".

"The Night of Flanders" and the IAU European Championship 100K will start in Torhout (BEL) on Friday June 16th 2006 at 20:00h.

http://www.nvv.be/midden.php?actie=Lopen&taal=en

" very flat course consisting of a first local loop in Torhout of exactly 10 km followed by a number of loops to the neighbouring village of Kortemark at back to Torhout. The finish is situated in the city centre (Town hall) amidst a big crowd of spectators who are enjoying a local musical show programme."

EM-satanen osuu siis samaan viikonloppuun Suomen suurimman kestävyysurheilutapahtuman ( http://www.jukola2006.net/ ) kanssa, joka kaiken lisäksi ensi vuonna järjestetään aivan meikäläisen kotinurkilla. Olen jo pari vuotta sitten lupautunut Salo-Jukolan talkooporukkaan mukaan, joten näillä näkymin en ole ensi kesänä lähdössä Belgiaan. :en tiedä

Suomi-juoksu vaikuttaa tällä hetkellä aika todennäköiseltä tapahtumalta allekirjoittaneen kalenterissa ensi kesänä. Siitä olisi sopivasti noin 3,5 kuukautta Spartathloniin...

Kieltämättä EM-satasen ajankohta on vähän huono, myös Forssan Suvi-ilta on Jukolan tapaan ko. viikonloppuna.

100%:sti en ole päättänyt vielä itsekään kisaohjelmaani/2006, mutta katsellaan. Jos Belgiaan lähtee kova porukka, niin lähden toki mukaan. Tai oikeastaan melko varmasti lähden - päätin asian tällä sekunnilla.

:hmm

Ilmoittautumiset / EM-100km, Belgia 16.06.2006 minulle!

Olen siis lupautunut taas Suomen joukkueenjohtajaksi.

Huoltajaksi on jo ilmoittautunut yks vapaaehtoinen rehveli.

Mites niitä "kotirataultria" sitten? Sellainen voisi olla hauska joskus talvella ylipitkänä lenkkinä. Muutenkin on tuo "kotirata" termi mulle vähän vielä outo, tarkoitetaanko sillä vain itse tai pienellä porukalla järjestettyjä hyvin epävirallisia kilpailuja/tapahtumia?

Jos tammi-helmikuussa joku tollanen 50km järjestetään pääkaupunkiseudulla niin voisin ehkä hyvinkin lähteä.

Mites niitä "kotirataultria" sitten? Sellainen voisi olla hauska joskus talvella ylipitkänä lenkkinä. Muutenkin on tuo "kotirata" termi mulle vähän vielä outo, tarkoitetaanko sillä vain itse tai pienellä porukalla järjestettyjä hyvin epävirallisia kilpailuja/tapahtumia?

Jos tammi-helmikuussa joku tollanen 50km järjestetään pääkaupunkiseudulla niin voisin ehkä hyvinkin lähteä.

Kotirataultra juostaan joko yksin tai porukalla, ihan missä kutkin haluaa. Aika otetaan myös itse, ja ilmoitetaan vaan eteenpäin. Sepon kotisivujen etusivulta löytyy tietoa edellisvuosien kisoista. Vasemmasta sarakkeesta ihan sieltä alhaalta.

• 3 weeks later...

Laitetaan tännekin Suomi-juoksusta 2006:

Suomi-juoksu (100km + maraton) siis lauantaina 10.6.2006

ja lähtöaika klo 19:00.

Lähtö- ja maalipaikka on kolmen edellisen vuoden tapaan Siuntion kylpylässä.

Vanha reittikartta:

http://personal.inet.fi/koti/clas.smeds/bilder/karta.jpg

josta näkee uuden alustavan 50km:n reitin suurinpiirtein:

kylpylä - Lappers - Ryt - Solberg - Degerby - Sunnanvik - Siuntion Asema - kylpylä

Jonkin verran on kuulemma kovapohjaista hiekkatietäkin, valtaosin asfalttia ja siis tasaisempi reitti kuin tuo vanha.

Taitaa suurin osa reitistä olla valaisematonta, mutta kesäkuun yöt ovat sen verran valoisia, ettei otsalamppua tartte - ainakaan kesäkuussa 2004 juoksimme klo 22 -> ja hyvin pärjäsi ilman lamppuja, vaikka oli pilvistä ja sateista juuri puolenyön jälkeen.

Kesäyön tunnelmassa on upeeta juosta jolkutella rauhallisia teitä ja kuunnella vaikka lintujen viserrystä, 'like Montela brothers 2004'. Aamuyön tunteina yön ainoa valopilkku on taksin katolla ...

Suosittelen lämpimästi viettämään kesäyötä joskus juoksemallakin - vielä mukavampaa mennä aamusaunaan ja -uinnille tämän kuin unien jälkeen.

Nyt on juostavammat maastot Suomi-juoksussa. Olen asunut Inkoossa muutaman vuoden, ja nuo maastot missä ensi kesänä mennään, ovat selvästi tasaisemmat kuin entiset. Minä pidän muutosta erittäin hyvänä. Nyt voi lähteä Suomi-juoksuunkin yrittämään ennätystä.

Onko tietoa milloin saisi tarkemman reittikartan nähtäväksi. Menisin autolla ajamaan heti läpi, kun satun asumaan tässä naapurissa.

Sen verran muutan ensi kesän suunnitelmiani, että JOS Bornholmissa pystyn itselleni hyvään tulokseen, saatan juosta sekä Suomi-juoksun, että Masokistin ensi kesänä.

3.40:

Onko tietoa milloin saisi tarkemman reittikartan nähtäväksi.

Valitettavasti minulla ei ole tietoa milloin tarkempi reittikartta julkaistaan, mutta laitan tänne heti kun tiedän asiasta. Uusi reitti vaatinee vielä tarkempaa suunnittelua ja mittailua. Itse en ole tässä suunnittelutyöryhmässä, ainoastaan mielipiteiden antajana.

Muuten on hyvä juttu, että palataan takaisin ilta- ja yöjuoksuun. Eihän näitä todellisia kesäyön juoksuja montaa Suomessa ole. Hartolankin Suomi-juoksussa lähtöaika oli muistaakseni klo 18.

Omalta kohdaltani osallistumiseni on vielä epävarmaa; jompikumpi Suomi-juoksu tai EM-100km 16.6.2006. Katsotaan saadaanko EM-sataselle joukkuetta.

• 1 month later...