Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
merenneito

Aamuvirkun juoksu

Recommended Posts

Sairasta, jos herää ennen yhdeksää. Eihän siinä ehdi nukkua juuri mitään.

Nyt on kiire viijään Sairasta kuopijjoon :)

klo 22.30 viimestään nukkumaan eikä lorvaile tv:n äärellä niin jaksaa herätä AAMUSTA eikä iltapäivästä.

Ei voi olla. Joka aamu olen herännyt, vaikka sinun logiikkasi mukaan ei muka aamu olisi ollutkaan. .

Ei tuo norm. vuorokausirytmi minun keksintöä ole

Tosin nyt syksylläkin on matkoja ja muuta työ etc. ohjelmaa, jonka takia välillä pitää herätä klo 6-7, mutta se on yö silloin ja vaatii pirusti energiajuomaa, jotta ei ajaisi ojaan.

Aamulenkki on noita ns. energiajuomia huomattavasti tehokkaampi piriste.

Muokattu

( ylös klo 5, ulos 5.20, valmis 6.20, suihku, kampaus & pinnoitteet, vaatteet, kahvikuppi, banaani, leivät mukaan, lasten päiväohjelman kommentointi, klo 7 autoon ja töissä 7.45).

Nimittäin tuo "kampaus & pinnoitteet" on ehdottomasti sellainen juttu, joka laittaa meidät naispuoliset juoksijat aikataulullisesti tiukoimmalle kuin miehet... Ihan sama ongelma on minulla työmatkoilla, kun tullaan porukan kanssa hotellille joskus puolenyön pintaan ja todetaan, että aamiainen kello 7 ja sitten taksi pisteeseen x kello 7.30.. Miehet nousevat kello 6.50 ja tulevat hiukset märkinä aamiaishuoneeseen kun itse on joutunut nousemaan jo kuuden pintaan, jotta ne pinnoitteet ehtisi vedellä poskiin...

Tähän asiaan ei sitä tasa-arvoa kai saada millään?!:022:

T. Leenu, joka onneksi ainakin vielä uskaltautuu toisinaan pakkelittakin pihalle...

Nimittäin tuo "kampaus & pinnoitteet" on ehdottomasti sellainen juttu, joka laittaa meidät naispuoliset juoksijat aikataulullisesti tiukoimmalle kuin miehet... Ihan sama ongelma on minulla työmatkoilla, kun tullaan porukan kanssa hotellille joskus puolenyön pintaan ja todetaan, että aamiainen kello 7 ja sitten taksi pisteeseen x kello 7.30.. Miehet nousevat kello 6.50 ja tulevat hiukset märkinä aamiaishuoneeseen kun itse on joutunut nousemaan jo kuuden pintaan, jotta ne pinnoitteet ehtisi vedellä poskiin...

Tähän asiaan ei sitä tasa-arvoa kai saada millään?!:022:

T. Leenu, joka onneksi ainakin vielä uskaltautuu toisinaan pakkelittakin pihalle...

Kysymys : Miksi meikkaat?

Luonnollinen on kaunista;=)

Kateellisena luen näitä aamulenkkijuttuja. Miten ihmeessä sitä sais opetettua ittensä heräämään viideltä että selviäis lenkille? Ehkä siihen oppis, kun parina aamuna vaan ittensä pakottais hereille. Ei se ole yhtään helpompaa herätä kuudelta, ja sitten on jo kiire töihin. Nyt ois vielä ihania, raikkaita, valoisia aamuja. Kyllä ois päivä virkkuna kun aamusta ois lenkki suoritettu. Iltaisin töitten jälkeen on niin uskomattoman vaikea perheellisen ehtiä ja jaksaa.

Minä olen monesti kokeillut aamulenkkejä, mutta syystä tai toisesta siitä seuraa joka kerta migreeni loppupäiväksi. Ei ole väliä kuinka aikaisin herää tai onko syönyt ennen vaiko ei.

Periaatteessahan sillä lenkkiajalla ei tällaiselle työttömälle ja lapsettomalle ole väliä, mutta kun minusta vaan on ihan mukavaa herätä hyvissä ajoin niin sen voisi näinkin yrittää hyödyntää.

"klo 22.30 viimestään nukkumaan eikä lorvaile tv:n äärellä niin jaksaa herätä AAMUSTA eikä iltapäivästä"

"Aamulenkki on noita ns. energiajuomia huomattavasti tehokkaampi piriste"

:thumbsup: kannatetaan. Tänään klo 6 ylös >> 6.15 lenkille (verryttely+veto 5km+verryttely) >> suihkun ja aamupalan jälkeen töihin virkein mielin.

Kateellisena luen näitä aamulenkkijuttuja. Miten ihmeessä sitä sais opetettua ittensä heräämään viideltä että selviäis lenkille? Ehkä siihen oppis, kun parina aamuna vaan ittensä pakottais hereille. Ei se ole yhtään helpompaa herätä kuudelta, ja sitten on jo kiire töihin. Nyt ois vielä ihania, raikkaita, valoisia aamuja. Kyllä ois päivä virkkuna kun aamusta ois lenkki suoritettu. Iltaisin töitten jälkeen on niin uskomattoman vaikea perheellisen ehtiä ja jaksaa.

Kokeile, ja olen 100% varma että kokeilu ei jää sille asteelle.

Ja parempia lenkkikelejä et saa, kuin mitä nyt aamut tarjoaa.

Kuppi kahvia ja kuppi mehua, niillä jaksaa hyvin 30-60min

Minulle aamulenkkeily on ainakin työtä tekevänä ja perheellisenä arkisin oikeastaan ainoa vaihtoehto, kun haluan liikkua suunnilleen päivittäin. Ympäri vuoden viideltä ylös, tuopillinen vettä naamaan ja lenkille pyörällä tai juosten. Kahvia en kyllä voi ennen lenkkiä juoda, loppuisi pusikot reittien varrelta kesken...

Taitaa elimistö myös jossain määrin tottua tuohon aamulenkkeilyyn, pari vuotta sitten kun aloittelin aamulenkkejä niin runsas tunti oli maksimi, nyt menee parhaimmillaan 2,5h (pyörällä, juosten toistaiseksi lyhyempiä) ennen kuin alkaa olla tyhjä olo. Vetotreenit on kyllä edelleen vaikeita aamulla, sykkeiden ylös saaminen on aika paljon raskaampaa kuin illlalla.

Käytännössä tuo aika on telkkarin tuijottamisesta pois, kun iltakymmenen maissa alkaa olla valmis sänkyyn.

Minä kyllä tykkään niin paljon itsestäni, etten saisi kirveellänikään itseäni ylös aamuviideltä - en ainakaan lenkille, jos ei ole aivan pakko ja kun ei ole niin ei onneksi tarvi lenkkeillä aamuyöstä! Minulle on aamulenkki vielä kymmenen yhdentoista aikaankin ja silloinkaan ei vielä kulje ei sitten millään. Iltapäivästä on aina virkeämpää ja illemmasta vieläkin mukavampaa, tosin iltaseitsemän jälkeen en koskaan lenkkiä tee. Tosin teen lenkkejä melko harvakseen muutoinkin, että ei sen puoleen. Päivittäin ei toki tarvi itseään kiusata!

Jos yrittäisin aamuyöstä lenkille niin kyllä mun pitäis nukkumaan mennä viimeistään iltakahdeksalta kun muutenkin menen kymmeneltä jo.

Miekii tein pitkät tuolla reseptillä aiemmin, mutta nykyään otan aamupalan enne yli 90min lenkkiä.

On tuo palautuminen ihan toista luokkaa.

No joo, minä olenkin ihan amatööri vielä, tyhmä ja kaikkee... :embarassed: Mutta rasva ainakin palaa kun syömättä lähtee aamulenkille ja noin pitkään juoksee. Mitäpä ei nainen tekisi kapeamman vyötärön eteen :thumbsup:.

Minulle aamulenkkeily on ainakin työtä tekevänä ja perheellisenä arkisin oikeastaan ainoa vaihtoehto, kun haluan liikkua suunnilleen päivittäin. Ympäri vuoden viideltä ylös, tuopillinen vettä naamaan ja lenkille pyörällä tai juosten. Kahvia en kyllä voi ennen lenkkiä juoda, loppuisi pusikot reittien varrelta kesken...

Taitaa elimistö myös jossain määrin tottua tuohon aamulenkkeilyyn, pari vuotta sitten kun aloittelin aamulenkkejä niin runsas tunti oli maksimi, nyt menee parhaimmillaan 2,5h (pyörällä, juosten toistaiseksi lyhyempiä) ennen kuin alkaa olla tyhjä olo. Vetotreenit on kyllä edelleen vaikeita aamulla, sykkeiden ylös saaminen on aika paljon raskaampaa kuin illlalla.

Käytännössä tuo aika on telkkarin tuijottamisesta pois, kun iltakymmenen maissa alkaa olla valmis sänkyyn.

Siulla on hyvä rytmi ;=) Tuohon kun ittekkii pääsis, mutta oma työni on sellaista että työmaan sijainti määrittelee hyvin paljon. Nyt aamujuoksut onnistuu, mutta ensivkolla pitää ajella mtv3:lle joten taitaa aamulenkit jäädä toistaiseksi. Tai tietty ainahan voi herätä 04.00 ;=)