Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pää Kypärään


Massey Ferguson

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kypärän käyttö on jees, mutta siinä mennään metsään jos kissalan pojat alkaa jaella maksulappuja kypärättömille! Olen käyttänyt pitemmillä matkoilla kypärää pari vuotta mutta kauppareissuilla se jää kotiin. Pitäisi käyttää ja näyttää mallia omalle jälkikasvulle. Uudet pyöräilykypärät ovat ihan siistejä eli ulkonäkö ei ole este käytölle. Pitää vaan tehdä siitä tapa!

Link to comment
Share on other sites

En aja metriäkään ilman kypärää.

Kun sitä alkaa vaan säännönmukaisesti käyttää, niin nopeasti kyllä tottuu.

Juoksemaan mennään juoksukengät jalassa. Yhtä lailla pyörää polkemaan mennään kypärä päässä.

(kuntopyörän kohdalla tunnustetaan, että olen välillä lipsunut kypärän käytöstä... 8) )

Ja nyt kun tiet taas sulaa, niin käyttäkää hyvät ystävät kypärää myös sauva- ja rullaluistellessa !!!!! :viisas

Link to comment
Share on other sites

Jiivee puhuu järkeä!

Pyöräily ilman kypärää lyhyelläkin matkalla on ihan sama asia kuin autolla ajo ilman turvavyötä. "Eihän tällä matkalla nyt mitään kolaria voi tulla..." = kuuluisia viimeisiä sanoja. Enkä oikeastaan ymmärrä, miksei pyöräilykypärä voisi olla ihan samaan tapaan pakollinen suojavaruste kuin turvavyö ja moottoripyöräkypärä - lujaa sitä päälleen tullaan fillarillakin.

Itse siirryin kypäräkerhoon, kun nuorempana juuri tälläisellä lyhyellä matkalla tavaratelineellä olevan takin hiha irtosi solmuista ja päätyi noin 45 km/h alamäkivauhdissa takarattaaseen aiheuttaen aikamoisen pysäyksen, mutta onneksi ei kaatumista sillä kertaa. Viikkoa aiemmin oli menty tangon yli reunakiveen ajamisen seurauksena. Kolmatta kallonhajotuskokeilua en jäänyt odottamaan vaan kurvasin samantien kauppaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Kun saataisi nuoret aikuiset myös kypärää käyttämään... Itse reilu parikymppisenä ajan kypärä päässä, mutta huomaan varsin harvan ikätoverin tekeväni samoin... :oops:

Itse kipitin vauhdilla muutama vuosi sitten kypäräkauppaan, kun hujautin alamäessä pyörän etutangon yli ojaan. Onneksi silloin selvisin naarmuilla, mutta sen verran säikäytti, että kypärä ilmestyi pikavauhtia päähän!

NOh, jokaisella on oma pää ja omavastuu siitä, mutta tyhmyyttä se on, jos pääkoppaansa ei halua turvata. :seinä

Link to comment
Share on other sites

Mie tunnustan, että ei ole kypärää :oops: . Mutta en ole kyllä vuosiin pyöräillyt muuta kuin kesän aikana pari kertaa lähikauppaan.

Nyt kyllä kaihersi omaatuntoa kun käytiin lasten kanssa 20 kilsan lenkki. Päätin heti, että tänä keväänä ostan kypärän jos tulee lasten kanssa pyöräiltyä enemmän.

Olen muuten kerran ajanut sillan kaiteeseen niin, että käsi murtui. Se oli silloin nuorena kun piti katsella miehiä niin pitkään. Juu ja siitä sitten seurasi tämä avioliitto yms. Mutta se onkin sitten jo toinen tarina.

MUOKS. Pakko vielä lisätä, että kait tarvisin muutenkin suojakypärän. Kun näin ensimäistä kertaa mieheni, huumaannuin niin, että kävelin kapakassa vessan oveen pahki ja löin pääni :oops: .

Link to comment
Share on other sites

Mie tunnustan, että ei ole kypärää :oops: . Mutta en ole kyllä vuosiin pyöräillyt muuta kuin kesän aikana pari kertaa lähikauppaan.

Nyt kyllä kaihersi omaatuntoa kun käytiin lasten kanssa 20 kilsan lenkki. Päätin heti, että tänä keväänä ostan kypärän jos tulee lasten kanssa pyöräiltyä enemmän.

Minä ostin aikoinaan vaimolla äitienpäivälahjaksi pyöräilykypärän. siitä lähtien se on hänelle kelvannut.

MUOKS. Pakko vielä lisätä, että kait tarvisin muutenkin suojakypärän. Kun näin ensimäistä kertaa mieheni, huumaannuin niin, että kävelin kapakassa vessan oveen pahki ja löin pääni :oops: .

:kädet

Link to comment
Share on other sites

Kypärä aina päässä, kun pyörällä lenkille lähdetään. Nuoremapana sisko kaatui lenkillä ilman kypärää ja sairaalassa oltiin pitkään. Jonkin aikaa toinen puolisko kropasta oli osittain halvaantunut. Vahinko sattui kiriharjoituksessa, kun sisko ajoi perässäni ja suoraan pyörätiessä olleeseen kuoppaan.

Itekin olen varmaan kymmeniä kertoja mennyt nurin pyörällä ja lman kypärää tuskin kovin hyvin olis käynyt. Vauhdit ovat parhaimmillaan olleet 50-60km/h. Ruotsissa kerran jouduin sairaalaankin. Tajukin meni ja herätessä en tiennyt missä olin tai mikä vuosi oli kyseessä. Silloin oli onneksi kypärä päässä, luonnollisesti kun kisoissa oltiin. Sängyssä makasin seuraavan viikon.

Eli käyttäkää sitä kypärää!

Link to comment
Share on other sites

Itse aloin miettiä kypärän tarpeellisuutta, kun veli meni pyörällä ympäri ojaan (ilman kypärää) ja löi otsansa pahan näköisesti. Jotenkin se rääkyvä verinen naama on jäänyt mieleen. Onneksi ei silloin käynyt pahemmin, mutta otsassa on valkoinen arpi muistuttamassa tyhmyydestä.

Nykyisin käytän kypärää ihan parin kilometrin matkallakin. Arvostan päätäni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy