Jump to content
Juoksufoorumi.fi

jipijii

"Telakalla"

Recommended Posts

Huonosti asennettu (itse asensin) leuanvetotanko irtosi ja putosin kynnyksen päälle ja murtuma takana kylkiluussa. 

Joku kuusi viikkoa taisi paraneminen kestää. Kaikki sattui alussa, myös hengittäminen. Lääkärin mukaan paranee vähitellen, tosin alussa käski varomaan, koska murtuma saattaisi painua keuhkoon, ja silloin heti sairaalaan. Taisi olla kuukauden telakka. 

Siis tämä 6 vuotta sitten. 😉

Lääkäri muuten silloin kysyi, että montako vedit ja suositteli siirtymistä punnerrukseen. 😁

• Like 1

11 minuuttia sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Huonosti asennettu (itse asensin) leuanvetotanko irtosi ja putosin kynnyksen päälle ja murtuma takana kylkiluussa. 

Joku kuusi viikkoa taisi paraneminen kestää. Kaikki sattui alussa, myös hengittäminen. Lääkärin mukaan paranee vähitellen, tosin alussa käski varomaan, koska murtuma saattaisi painua keuhkoon, ja silloin heti sairaalaan. Taisi olla kuukauden telakka. 

Siis tämä 6 vuotta sitten. 😉

Lääkäri muuten silloin kysyi, että montako vedit ja suositteli siirtymistä punnerrukseen. 😁

Hauskimmat Kotivideot -kamaa? Niinkuin kaikki minun Kickbike-kaatumisetkin. T: Ei kautta ilman kaatumista -Pottonen.

• Haha 1

No niin kävin ensimmäisellä hölkkä/kävelylenkillä n.reilu kk: 4.12km/34:46. Tunne oli ihan kuin ei olisi koskaan juossutkaan ? Syke tosiaan 20 pykälää ylemmällä tasolla tietyllä nopeudella, kuin ennen telakkaa.

Vaistomaisesti koko ajan pelkäsi alkaako sattumaan isovarpaan jänteeseen tai kylkeen. Varvas oli aika voimattoman tuntuinen juostessa ja kyljessä vähän tuntemusta jos syvempään otti happea. Pistävä kipu on muuttunut vähän tylpemmäksi, eikös se silloin ole paranemista ?😉

Pottoselle: luin kanssa, että jos kylkiluu on murtunut se pitää ääntä ja naksuu. No tuskinpa on, kun tuollaista en ole huomannut.

Ruhjevamma se siis on joka näköjään aika kivuliaskin voi olla. Kylkiluiden päälläkin kulkee hermoja jotka sai osansa.

Ne siinä sitä kipua välittää.

Huomenna viisaampi mitä tästä kokeilusta seuraa...

Ex-vomailija, miltä tänä aamuna tuntui?

Kylkiluiden väleissähän kulkevat pienet hengitykseen osallistuvat välilihakset. Tuollaisessa kaatumisessa hermolihas-järjestelmä voi heittää "suojan" päälle. Eli ne voivat olla lievässä krampintapaisessa tilassa. Niitähän voi kevyesti hieroskellla, esim. levittäessään snne Voltarenia tai vastaavaa.

Oman viimeisen kaatumisen jälkeen, toinen olkanivel on kiukutellut. Välillä ei ole ollut ihan kivaa ja punttitreenikin on jäänyt aika vähiin.

Poikani muuten tokaisi minulle sunnuntaina, kun vääntäydyin vaikeasti ruokapöydän äärestä ylös, että missähän kunnossa olet 86-vuotiaana. Minä siihen, että todennäköisesti kuolleessa kunnossa eikun Robocop-kunnossa. Mutta jospa joku nivel olisi vielä alkuperäinen...

1 tunti sitten, Pottonen kirjoitti:

Ex-voimailija, miltä tänä aamuna tuntui?

Joo melko hyvältä, kun joka aamu on helpompi nousta sängystä ylös. Vinot vatsalihakset johon tuota iskua tuli niin ihmeen kauan se ottaa kivuttomaksi tulla.

Isovarvaskaan ei ainakaan nyt ole kipua ja ajattelin jos n.1kk päästä juoksisi puolimaran Forssassa tai sitten ei.

Koskaan en ole yhteenkään juoksukisaan oikeasti treenannut( senhän näkee tuloksistakin). Lassen hölkkään treenasin ja heti telakalle.

Jälkiviiisaana väärät uudet kengät, ikä + yliharjoittelu = varma telakka.

tunti sitten, Tracey kirjoitti:

Perskutas, patellaluksaatio se taas muistuttaa itsestään. Nivel ei taho kestää painoo ja ratisee ja naksuu inhottavasti.. 
Voi hitto, lenkille ku oisin halunnut. Mutta kävelyyn on tyytyminen.

Kuulostaa inhottavalle vaivalle. Onko tämä sitten aikaisemmin mennyt sijoiltaan jossain tapaturmassa ?

edit.itse poistun varovaisesti telakalta. Viime viikolla 20km kävely/hölkkä/juoksua tunnustellen.

Kylki pikkuhiljaa paranee hengittään pystyy jo melko normaalisti.  Aamulla vähän kipeä, mutta yöt pystyy jo        nukkumaan.

Painelukipukohtakin tuntuu jo hyvältä eli normaalilta.

Eli kaikkinensa isovarpaan jänteen paraneminen ja kylki 1kk ja 2vko. 2vkoa meinaan vielä silti ottaa varovasti.