Jump to content
Juoksufoorumi.fi

roadrunner

Juoksutakit

Recommended Posts

Off topic, Dobsomin housut tosiaan ovat vähän liian lökärit. Ainakin takamuksen kohdalle mahtuisi tuplasti isompi perse, ja ihan normaaliperseinen 38-kokoinen uskon olevani. Ehkä olisi pitänyt ostaa miesten malli, jos siinä ei olisi jätetty lantiolle ihan sitä hehtaaria tilaa.

Kyllä mun housut on ihan "tykö istuvat" olematta kuitenkaan mitkään trikoo tyyppiset eli just sopivat, ehkäpä miesten ja naisten malleissa on eri kaavat.

Mul ei oo kokemusta noista juoksuhousuista ja takeista talven varalle. Kesäksi on sellaset polven alapuolelle yltävät Niken trikoot ja olen todennut tosi hyviksi.

Mut itelläkin on edessä kunnon juoksuasun hankkiminen talveksi. Tähän asti oon tullut toimeen verkkareilla ja Adidaksen tuulipuvulla. Nyt kuiteski tuntuu siltä, et jotta juoksu olis vieläkin mukavampaa, pitäisi olla kunnon vermeet.

Mä en oo mikään ripakinttu, vaan kunnon kokoinen suomalainen nainen, joka sattuu harrastaan juoksua. Siis onks noi Dobsomin housut sellaiset, joihin jopa mahtuisin. Reidet on aina se ongelmakohta. Takapuoli on "lätistynyt" iän myötä, olen kotona kuullut. :oops:

Todistan minäkin Nike climafitin puolesta. Ollut vuosia kesät talvet, myös tunturihiihtolenkit, luonnonjääluistelu jne., ainoa urheilupusakka. Pitää tuulen sataprosenttisesti, eikä liian hiostava, lähes täydellinen? Windstopperin ajatteleminenkin takkina saa koneen keittämään, talvella menevät hyvin housuina(vuorettomat).

Mulla on New Linen vuorellinen takki ja Craftin vuoreton takki. Tihkusateessa lähden empimättä lenkille, mutta jos sataa kovempaa niin meen suosiolla punttisalille tai harrastamaan jotain sisäliikuntaa.

Mulla kans Craftin vuoreton (LS Protection) takki. Pitää riitävän hyvin vettä ja hengittää hyvin. Hintaa takilla noin 80€. Ale korissa alle neljäkymppiä.

Kun tässä juoksutakeista puhutaan... Onko kukaan pienikokoinen naisimmeinen löytänyt xs-kokoista juoksutakkia talven varalle? Olen kokeillut vaikka mitä ässiä ja kolmekutosia, mutta kaikki takit ovat auttamattoman isoja. Hartiakohdat lepattavat niin, että vastatuulessa lentää selälleen... :en tiedä

Olisko hyvää vinkkiä jostain windstopperista? Mielellään sellainen, joka yltääkin peffanposkien päälle.

Vai pitääkö taas mennä lastenosastolle ostamaan teinitakki..? :itku

Kävin tänään ostamassa juoksutakin täältä suurkaupungin keskustasta, ja takki sattu olemaan juurikin tuo törkeän kalliiksi moitittu Löffler. Vajaa 60 € mielestäni ollut paha hinta, kun takki on kuitenkin ihan juoksuun tarkoitettu asiaankuuluvine Transtex-ominaisuuksineen (=hengittävä ja lähes tuulenpitävä). Tosin ostin sen isohkosta discount-urheilumyymälästä, mikä selittänee edullisen hinnan. Huomisaamun lenkkiä innokkaasti odotellessa...

Kävin räntäsateessa juoksemassa reilut kaksi tuntia Fjällrävenin hydratic-takki päällä. Laitoin hupun päähän koska oli tosi märkää. En kastunut ja takki toimi ihan hyvin, alla oli Warmpeace Polartec-paita. Takki on tarkoitettu vaellukseen samoin paita mutta hyvin toimivat. Kuivemmilla keleillä takkina on Dobsom.

New Line Classic on ihan jees

+ resorihiha> kellon saa kivasti kiinni ja käsineet ranteiden päälle

+ kiristetävissä oleva suora vyötärö> itse ainakin käytän juomavyötä

takin alla

+ peittää 1/3 - ½ kankusta

+ hengittää sopivasti

+ kestää sopivasti tihkusadetta

+ tasku

- sisävuori päälle laitettaessa - tulee ulos käsiaukoista. Pienen pieni puute.

Housuina adidaksen tuulihousut tahi Löfflerin tiukat windstopperit

joista olen kovasti tykännyt!

Kylmemmillä ja tuulisilla säillä Löfflerin Windstopper on mielestäni aivan loistokapistus. Suuri miinus on kohtuuttoman kova hinta, eikä sitä usein löydy alennuskorista.

No nyt löytyi alennuskorista, Tampereen turtolan citymarketin intterssportista 100€ oli hinta.

Kähee kirkkaanpunainen väri...

Yksi kysymys, mikä se joustava lukollinen hihna on siellä vas. puolen taskussa? :silmät

No nyt löytyi alennuskorista, Tampereen turtolan citymarketin intterssportista 100€ oli hinta.

Kähee kirkkaanpunainen väri...

Yksi kysymys, mikä se joustava lukollinen hihna on siellä vas. puolen taskussa? :silmät

En ole nähnyt, mut villi arvaus olisi se...hmmm...jos se takki menee ns taskun sisään ja sillä remmillä vois sitoa sen vyölaukuksi. Elikkäs onko kyseisessä taskussa "kaksipuoleinen" vetoketju? Jos on niin tämä voisi pitää ehkä paikkaansa. (joskus The North Face untuvarotseissa oli kyseinen viritys ilman remmiä 8) )

edit:toivottavasti sait selvää...hyvin vaikea kertoa mitä päässä pyörii...

Juu kyllä, takki menee taskuun, hirveellä sullomisella ja on pahuksen ryppyinen pois tullessaan, mutta kuitenkin.

Aivan erinomainen tuote, itse olen käyttänyt tuollaista kirkkaansinistä jo parisen vuotta. Hyvin tuulenpitävä, tihkunpitävä, oikein hyvä syystuote ja talvellakin sopiva (ei tänään -22 ...).

Mä kyllä ostan joskus nuoriso-osastolta urheiluvaatteita. Olen 160 cm pitkä joten jos haluan housut jotka ei ole 20 cm liian pitkät niin ostan vaatteet jossa koko on sanottu pituuden mukaan, eikä S, M... Nuorisopuolella mallit yleensä nimenomaan senttien mukaan.

Toisekseen, nuorison vaatteet on pikkuisen halvempia. Eikä kaikki mallit designiltaan mitä erityisiä ole, mulla ainakin ihan "tavallinen" sininen Puman tuulipuku. Aikuisten puolelta löytyi sama malli, mutta hinta kalliinpi. Omituista.