Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kehä I - 15.7.2009

met
 Share

Recommended Posts

Ensi viikon keskiikkona taas radalle. Itse haluaisin koittaa vitosta. Onko muilla kiinnostusta? Mitä muita matkoja?

Jos Leppävaaran mondo on valmis, mennään sinne. Muussa tapauksessa Otaniemeen.

Edit: Otaniemen kenttä, klo 18:30.

Muokattu
paikka ja aika

Kannatti, kotiin tuomisina oma enkka. :)

Hurjaa oli meininki muutenkin, hiki ja veri vaan virtasi. Raakaa tua juaksu.

Joo, sulla oli kunnon puristus siinä lopussa!

Mulla tuli tulokseksi DNF. Voiko keskeyttää ratavitosen 2,5 kierrosta ennen maalia sen takia että tuntuu niin pahalta? Nyt kun miettii, niin ei voi. Pari tuntia sitten niin kuitenkin pääsi käymään. Tavoite oli 18:20, eli 1:28/kierros. Eka kierros (tarkkaan ottaen eka 200m) lähti hitusen liian lujaa, 1:24, mutta sen jälkeen alkoi tulla varsin tasaista jälkeä. Pjs lähti vuorostaan vetämään tonnin jälkeen, kiitos siitä. Ei olisi tarvinnut kuin seurata selkää. Puuskutus alkoi voimistua noin kolmen tonnin kohdalla mutta mitään varsinaisia ongelmia ei ollut. Jalat ei edes pahemmin vielä hapottanut. Montako kierrosta vielä? Kello kertoo kierrosnumeron kun painaa lap-nappulaa. Nyt kellon muistia selatessa (ks. alla) huomasin, että multa oli jäänyt kerran lap painamatta. Siinä vaiheessa kun tuskailin, montako kierrosta vielä jäljellä, oli näytössä yksi kierros liian vähän, joten tein keskeytyspäätöksen väärän tiedon pohjalta. Tonni olisi mennyt vielä varmasti samaa vauhtia, mutta 1400m tuntui liian pitkältä. Prkl! Olisi pitänyt vähän miettiä. Jos kello näyttää 14:33 ja tavoite on 18:20, ei voi olla yli tonnia jäljellä.

Mitä tästä opimme? Jos tuntuu, että matkaa on liian paljon jäljellä, unohda kello ja juokse, maali voi tulla vastaan jo seuraavalla kierroksella!

Kierrokset:

1. 1:23.6

2. 1:28.1

3. 1:27.0

4. 1.28.1

5. 1.28.7

6. 1.27.3

7+8. 2.53.7

9. 1:28.0

10. 1:28.6

Reilut viisi kierrosta jaksoin kärkimiesten kyydissä, mutta sitten vauhti tippui aika rajusti. Loppuaika 19:43 on 10s huonompi kuin väliaika huhtikuun 10000m testijuoksussa. Odotin kuitenkin vielä huonompi aika joten olen melko tyytyväinen tulokseen.

Kierrokset:

1:25 - 1:28 - 1:27 - 1:29 - 1:28 - 1:31 - 1:41 - 1:41 - 1:41 - 1:42 - 1:43 - 1:41 - 0:45

Juu, vähän ihmettelin metin lopetusta, ajattelin että menikö kierrokset sekaisin. Itsellä irtosi juoksu varsin mukavasti, osittain kiitos lainatossujen ;-). Lopputulos 18:02 tms. Edellinen (ja ainoa) vitosen tulos on talvelta aktia-cupista 19.09 :-). Viimeinen kiekka meni 1.19 joten loppukiriäkin irtosi kohtalaisesti. Olen positiivisesti yllättynyt!