Jump to content
Juoksufoorumi.fi

vko 26


 Share

Recommended Posts

Selkeästi elämäni määrällisesti kovin kalenteriviikko:

ma: ap: 7km (5.26/km), ip: 1,5h futistreenit

ti: lepo

ke: ap: 7,6km (5.16/km), ip: 11,5km (4.46/km)

to: ap: 8km (5.13/km), ip: 2,2km (5.27/km) + 1,5h futistreenit

pe: ap: 6km (5.20/km), ip: 16km (4.33/km)

la: futismatsi

su: 19,8km (5.18/km) + lihaskuntoa

Yht. 78,1km (5.04/km)

Link to comment
Share on other sites

Ma: 12,3 km, 5:45/km, TE 2,3, 138(71%)160.

Ti: Pyöräilyä 13,1 km, 0:44, TE 1,9, 121(62%)157. Suunnistusta 6,1 km, 11:47/km (gps 7,95 km, 9:02/km), TE 3,7, 155(80%)173. Pyöräilyä 13,1 km, 0:41, TE 1,5, 115(59%)153.

Ke: 8,9 km, 6:00/km, TE 2,3, 134(69%)155.

To: 10,5 km, 4:53/km, TE 3,5, 154(79%)178, sisälsi 11*1:30/1:30, 4:03-3:39/km, ka. 3:51/km, sykkeet 160-169, pal.sykkeet 154-166.

Pe: 16,3 km, 6:24/km, TE 1,8, 126(65%)151. Hiekkatietä ja metsäpolkuja.

La aamu: 9,9 km, 5:25/km, TE 3,1, 144(74%)165. Pääosin pururataa.

ilta: Kävelyä 0:50.

Su: 25,7 km, 6:08/km, TE 2,0, 126(65%)149.

Yht. 83,8 km, 8 h 13 min.

Torstain noin 400 m vedot olivat aika väkinäisiä. Helvetillinen lapion heiluttelu tuonut reilusti ylimääräistä rasitusta. Juoksut ja kävelyt (vetoja lukuunottamatta) koiran kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Pakotettu kevyt viikko:

  • Ma Juoksu: 10,8km PK.
  • Ti Juoksu: 8,2km PK + 10,8km PK.
  • Ke Lepo.
  • To 1h kahvakuulailua.
  • Pe Lepo.
  • La Lepo.
  • Su Juoksu: 22,2km PK.

Juoksua n. 53km, ei GPP-treenejä, yksi kahvakuulatreeni (yht. n. 6h treeniä). Joutui toteamaan, että jotain on kropassa pielessä: sykkeet reilusti koholla ja jalat varsin väsyneen tuntuiset. Ilmeisesti reippaat yli 100km rinkan kantoa kohtuullisen vaativassa maastossa otti kovemmalle kuin osasin odottaa. Tein toki parina (ma & ti) päivänä "korvaavaa jalkatreeniä", eli lenkin päälle 100x kehonpainokyykky, mutta eipä vastaavat ole aiemmin pahemmin rassanneet... Niinpä loppuviikko enempi lepäilyä; sunnuntaina sykkeet yhä korkealla, mutta liki +30°C lämpö nostaa sekin sykkeitä joten paha sanoa mikä oli tilanne; ainakaan jalat eivät tuntuneet väsyneiltä usean päivän levon jälkeen. Heinäkuun aikana olisi syytä saada sekä määrää että tehoa rutkasti lisää treeniviikkoihin.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 8 km, 5:59/km, 135

Ti: 10 km, 5:03/km, 148 - 7x2 minuuttia kovaa ja muuten kevyttä juoksua

Ke: 12,1 km, 5:42/km, 138

To: 7 km, 5:56/km, 136 - lisäksi 8x40 metrin mäkivedot

Pe: 11 km, 5:13/km, 150 - 2x2 km ja 1 km vedot ja kevyttä juoksua

La: lepo

Su: 22 km, 6:06/km, 138

Juoksua 70,1 km ajassa 6:41.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 12 km 5.32/119

Ti: 12 km maastossa, jyrkät mäet kovaa, 5.24/128

Ke: Aamu 12 km maastossa 5.25/124. Ilta 10 km 5.29/116

To: 3 km ver + 5.1 km 640 metrin kiepillä maastossa, sisältäen 8 jyrkkää mäkivetoa harjunrinnettä ylös + 3 km ver. Verkat radalla.

Pe: 13 km 5.25/123

La: 3 km ver + 7 km 4.42/140 + 3 km ver

Su: 26 km 6.00/123

Juoksua yhteensä 109 km.

Tämä oli ensimmäinen 10 viikon määräkuurista.

Maastossa on tarkoitus juosta paljon tänä kesänä, ja nyt on kolmen viikon aikana jo aika monta lenkkiä juostu puujärven rannan polkuja.

Vähän oli liikaa yritystä viikon alussa, ja tänään sippasin totaalisesti pitkällä lenkillä. Lauantainen vk oli enimmäinen vauhtikestävyysharjoitus huhtikuun lopun jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

2/4 vko, jolla etsitään jonkinlaista vauhtia SM-kisoihin.

Ma: Lepo

Ti: 4*1000 m á 3:59-4:13/km

1* 3.4 km 4:44/km AVG 141 MAX 149

1*1000 m 4:07/km AVG 135 MAX 143

Yhteensä ~8 km

Ke: 16 km 5:41/km AVG 120 MAX 130

To: Lepo

Pe: vr 5 km fillarilla

4*2000 m:

8:41 AVG 145 MAX 153 4:22/km

8:37 AVG 147 MAX 153 4:20/km

8:45 AVG 146 MAX 151 4:23/km

8:56 AVG 144 MAX 157 4:28/km

pal 7 km fillarilla

La: 10 km 5:47/km AVG 117 MAX 131

Su: Lepo

Yhteensä 42 km.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Tekniikka&Nopeus3*60m (10.8, 10.7, 10.1) 2:48/km, 200-185-249/min, 3*300m, (67, 66, 65) 3:40/km, 177-187/min kaikki lentävin lähdöin. Väleissä 3* viisi-osainen drillisarja + 2*keskivartalolihakset. Verryttelyineen 6.0 km.

Ti: Lihaskuntoa0.5h KickBike + 2h Kävely Oittaalla + 0.5h KB. Noususumma 320 m. 101 (56%)

Ke: TV Kevyt 10.0 km, 5:57/km, 128 (71%).

To: ap:Voimaa mäestä 50m/10%, 7 sortin nousut, verryttelyineen 7.8 km.

ip: TV Kevyt 8.2 km, 6:27/km, 126 (70%)

Pe: Lepo

La: 2 km + TV Rento10 km maravauhtia, 5:16/km, 148 (82%), sisältäen 1 min MK + 2 km.

Su: Juoksu/Kävely -pitkis 2:58, 107 (59%) maastossa.

Yht. Juoksua 53.0 km + muuta 5h. Meikäläisen lihashermojärjestelmä ei tunnu kestävän näin monipuolista treeniä.

Link to comment
Share on other sites

Ma : lepo

Ti : lepo

Ke : 16 km

To : lepo

Pe : 3 x 6 km

La : 2 x 6 km

Su : 6 km

Yhteensä hulppeat 52 km. Vauhdit oli pääasiassa n. 4:30, mutta yksi kutonen meni 4:05 ja toinen 4:50 min/km vauhdeilla.... jotta saatais vähän skaalaa treeniin.....

Hienot kelit on ollu. Kunto on kuitenkin senverran kehno ettei hikoilematta mennyt kuuttakilsaa enempää kerralla.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy