Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Yötyöläisen harjoittelu


Tapsu-vaari
 Share

Recommended Posts

Nyt, kun sain työni muutettua jatkuvaksi yötyöksi, on aihetta varmaan muuttaa harjoitussysteemiäkin. Työvuorot näyttäisivät pääsääntöisesti menevän niin, että 5-7 yötä työtä ja 4-6 vapaata. Suunnitelma olisi toteuttaa harjoittelu niin, että työmatkat (6km suuntaansa) kuljen juosten/hölkäten eli ikäänkuin peruskuntoa hakien ja ylläpitäen ja tuntemusten mukaan voi jompaan kumpaan suuntaan tehdä lisälenkkiä tai vaihtaa reittiä niin että tulee semmonen 10-12km matkaa. Silloin tulisi työpäivinä 12-18km perushölkkää.

Pitkät ja tehoharjoitukset sitten vapaapäivinä. Eli semmoinen "pommi", 3-4 kovaa ja/tai pitkää treeniä peräkkäisinä päivinä tai joka toinen päivä, yhteiskestoltaan jotain 10h luokkaa, pyöräillen, hiihtäen tai soutaen.

En tiiä, onko tuossa systeemissä mittään järkeä, mutta aattelin kokkeilla. Onko jollakulla tietoa/kokemusta vastaavasta??

Link to comment
Share on other sites

Yksilöllistähän tuo on. Itse juoksen ja pyöräilen työmatkat. Viimeksi viimeisen yön jälkeen pyöräilin kotiin hieman kiertäen 100km suoraan yö vuorosta. Ihan kivasti jaksoi ja unikin "iltapalan" ja suihkun jälkeen tuli helposti. Eli itse ainakin pystyn aivan täysipainoisesti reenaan vaikka teen vakituiseen yö työtä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy