Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Irc ja juoksuaiheiset kanavat

Tidus
 Share

Recommended Posts

Kun nyt olen jonkin aikaa tutustunut ircin ihmeelliseen maailmaan, niin mahtaisikohan kellään olla mitään tietoa suomalaisista juoksuaiheisista irc-kanavista?

Jos (ja kun) ei ole olemassa mitään juoksuaiheista kanavaa, niin miten olisi, jos joku nörttinikkari perustaisi sepon foorumille oman irc-kanavansa? Vanhassa foorumissa oli jotain juttua chatin perustamisesta ja se taidettiin teilata aika pahasti, mutta mitä itse olen seurannut erästä foorumia, jossa on sekä chat että erillinen irc-kanava, niin ihan asiallisena ja hyvänä keskustelu on pysynyt ilman mitään sen kummempia insideläppiä.

• 3 weeks later...

Tarvitset irc-clientin eli asiakasohjelman, esimerkiksi mIRC on helppokäyttöinen aloittelijalle. Sen saa osoitteesta www.mirc.com.

Kun olet asentanut ohjelman, täytyy sinun valita nimimerkki ja yhdistää serverille. Kannattaa valita suomalainen serveri, esim. irc.kolumbus.fi jos olet Elisan asiakas. Kun olet serverillä, voit liittyä kanaville kirjoittamalla /join #kanava tai lyhyemmin /j #kanava.

• 2 years later...

Jos (ja kun) ei ole olemassa mitään juoksuaiheista kanavaa, niin miten olisi, jos joku nörttinikkari perustaisi sepon foorumille oman irc-kanavansa?

No senhän on luonut jo aika päiviä sitten Menninkäinen: #seponkotisivut

Paikalla ollaan!

Siis kanava on pystytetty tarkkaan ottaen 19.10.2006:

http://www.seponkotisivut.com/vb/showpost.php?p=88461&postcount=1

Muokattu
Tarkennus

• 3 months later...