Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Havanna maraton

Recommended Posts

Hesarin kuukausiliitteestä tuli bongattua, että legendaarinen matkailutoimittaja Folke West osallistuu Havannan maratonille 15.11. On jutun mukaan Folken 13. maraton - edellisestä maratonista on vierähtänyt parikymmentä vuotta. Folken harjoitusohjelma on erikoinen: ei lenkkeilyä.

"Harjoittelu on ajanhukkaa. Juokseminen ei ole kunnon asia, vaan uskon asia. Pitää vain päättää: nyt juoksen maratonin."

Hetkeä aikaisemmin Folke on paljastanut jutussa rajoittaneensa alkoholin käyttöä.

Näillä mennään!

http://www.cuba1tours.com/marabana/running.html

• 1 month later...

Luin saman jutun ja satun olemaan Havannassa marraskuussa eli ajattelin osallistua. Onko jollain tietoa miten on järjestetty? Kävin tuolla joggerin laittamalla sivullakin, mutta aika heikosti oli infoa. Eniten tietysti mietityttää huolto eli onkohan pullovettä tai muuten puhdasta juomaa tarjolla?

Kohdemaan huomioiden veikkaisin rommia...

Tuo maraton kuulostaa tosi kivalta. Olen jo pitkään halunnut Kuubaan ja mikäs olisi sen parempaa kuin juosta siellä vielä maraton. Mikähän se ilmasto mahtaa olla siellä marraskuussa? Olin naapurisaarella Dominikaanisessa viime tammikuussa, ja silloin kyllä päivällä oli vähän turhan lämmin juosta. Tosin tuo maraton taitaa alkaa aamulla kukonlaulun aikaan.

• 4 years later...

Olen käynyt Havannassa vuonna 2011 lokakuussa. Olen matkustellut aika paljon aasiassa, mutta silloin päätin lähteä Kuubaan. Kelit lokakuussa aika sateiset, mutta sateet selkeästi vähenivät pitä pidemmälle matka eteni... oletan ettei sateista ole niin haittaa enää marraskuussa... mutta se bakteerikanta! Puolet lomastani olin vatsataudissa... ja kun saavuin takaisin Suomeen tauti loppui kuin seinään... siis tod. näk. tuo bakteerikanta... Aasiassa en taas niinkään ole sairastellut kun siellä käyn ja rakastan aasialaista keittiötä yli kaiken...

Siis kun Kuubaan menette varatkaa reilu satsi imodiumia ja särkylääkettä, sieltä ei nimittäin välttämättä saa edes apteekista mitään.... kun eurooppalaisia lääkkeitä ei ole tarjolla. Yksi hyvä pulverivalmiste saatiin Havannalaisesta apteekista ja ostimme tietty kaikki loput pulveripussit mitä siellä oli ja samoin myös lentokentältä paluumatkalle...

t.Nimimerkillä kokemusta on