Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Sign in to follow this  
stuta

Cooper juoksutesti tuloksia 2009

Recommended Posts

Aloitetaan uusi ketju, on sentään jo kesäkuu menossa.

Tänään Conen perässä äärimmäisesti sinnitellen 2510 m eli 110 m yli tavoitteen. Kiitos Conelle tulokseen vetämisestä ja muullekin juoksu- kannustus- ja kuvauspoppoolle. Taisi kaikilla kulkea aika hyvin.

Tavoitteena 5 viikon päästä 2760 ja elokuun alussa unelmoidaan tuloksesta 3010 m.

Tänään Conen perässä äärimmäisesti sinnitellen 2510 m eli 110 m yli tavoitteen. Kiitos Conelle tulokseen vetämisestä ja muullekin juoksu- kannustus- ja kuvauspoppoolle. Taisi kaikilla kulkea aika hyvin.

Tavoitteena 5 viikon päästä 2760 ja elokuun alussa unelmoidaan tuloksesta 3010 m.

Tiukat tavoitteet. Itse olen juossut toukokuussa 2810 m ja varovaisesti vasta haaveilen 3000 m:n ylityksestä.

Sä vedit edellisellä kerralla mut tulokseen 2910 m eli vielä olen 'sulle velkaa'.

Lopussa vähän hölläsin enkä enää saanut stutaa kiinni ja tulos oli 2505 m, joka meni hienosti yli tavoitteen 2400 m. 2750 m menee 5 viikon päästä jos vain paikat pysyy kunnossa (ja muistan ulkoilla).

Hirveitä tuloksia :kumarrus: Mulla meni eilen 2150m. Pari vuotta sohvaperunana on näköjään tehnyt tehtävänsä. Vaan on tossakin 150m plussaa reilun parin viikon takaiseen yritykseen. Juoksentelua on nyt takana kaikenkaikkiaan nelisen viikkoa. Ja sitä ennen en kyllä ole juuri missään muodossa liikuntaa harrastanut pariin vuoteen. Jospa tuo vielä loppuvuodesta hieman paranisi. Tosin muun harjoittelun sivutuotteena. Tavoitteet syksylle on kuitenkin ihan muualla kun cooperin testin tuloksessa.

Mielessä on käynyt cooper-juoksun kokeileminen. Edellisen kerran olen cooperin juossut joskus yläasteella n. 17 vuotta sitten, eikä tuloksesta ole mitään mielikuvaa. Nyt reilun puolen vuoden määrätietoisemman kevyen juoksentelun jälkeen voisi olla saumoja lähennellä 3000:ta, jota olen pitänyt itse ainakin jonkinlaisena tarunhohtoisena rajana. Toki en ole oikeastaan koskaan elämässäni ennen viime kuukausia enempää juoksuun panostanut, vaikka on muuten tullut urheiltua jossain määrin. Eilisen vauhdikkaan 10 kilometrin juoksulenkkini paikka- ja aikatiedoista jälkikäteen laskien nopeimman 3 kilometrin keskinopeus oli 2,66 kilometriä 12 minuuttia kohden. Uskoisin, että kiristämisen varaa on tuossa jonkin verran, koska tuota vauhtiakin jaksoi kuitenkin ihan mukavasti useamman kilometrin.

Tosin voisi olla niin, että jos juoksua lähtisi noin vain esim. radalle kokeilemaan koitoksen tiedostaen, meno olisi paljon tahmeampaa kuin lenkin keskellä valmiiksi lämpimänä rennosti tavoitteetta puristaen :).

Just oli puhetta kaverin kanssa että pitäisi cooper testi vetästä tässä kun tulee sopiva väli. Viimeksi vajaa vuosi sitten 2800, nyt olisi niin helkkarin kova halu puhkasta 3000 ekaa kertaa elämässä että siihen tähdätään.. täytyypä palata sitten että miten äijän kävi.