Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rovaniemi Marathon 11.7.2009

Recommended Posts

Rovaniemellä juostaan maratonia keskellä kesää la 11.7. klo 15.00 alkaen. Rovaniemi Marathon juostaan kaupunkireitillä Suomen suurimman joen, Kemijoen, luonnonkauniissa rantamaisemissa. Tapahtumassa juostaan myös puolimaraton ja 10 km sekä lasten mini-maraton. Kaikki matkat ovat virallisesti mitattuja, joten tulokset ovat ennätyskelpoisia. Reitin tasaisuus mahdollistaa hyvät loppuajat.

Tapahtuman kotisivut löytyy täältä:

http://www.rovaniemimarathon.com/2009/

Ei löytynyt ketjua tälle, vaikka tapahtumaan on aikaa enää kuutisen viikkoa. Oma tavoite ko. tapahtumassa tehdä puolikkaalle niin kova ennätys kesken maratonharjoittelun, että uskallan syksyllä lähteä ekalla maralla tavoittelemaan jotain 3.xx.xx -aikaa.

• Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mie en tiiä, kannattaako näin vähillä juoksuilla olla mukana. 3 viikkoa kesti flunssa poskionteloineen ja keuhkoputkentulehduksineen.

Mutta jos tuntuu, ettei hyödytä lähteä kävelemällä maratonia suorittaan (puolikasta en ees kehtaa lähteä juokseen kun ei vauhti riitä sellaiseen suoritukseen), olen reitin varrella kannustamassa ja maaliin haluan ehdottomasti tulla teitä onnittelemaan.

Pisin lenkki on tälle keväälle 17km. Ei oikein lohdulliselta näytä. Juoksukilometrejä tälle vuodelle alle 300. Sillä ei paljon juhlita. Mutta reitin varrella lupaan teille vaikka laulaa tsatsatsaata ja pari tanssiaskelta ottaa mielen piristykseksi. Saatte ainakin räkäiset naurut siinä seinän kohdalla kun olen siellä riekkumassa. Kaikki tuska ja kärsimys unohtuu siinä vaiheessa kun tunnette myötähäpeää minua kohtaan.

Tervetuloa kaikille Rovaniemelle.

Ps. Reittihän on tosiaan tasainen. Pari mäkeä siinä muistaakseni on (toisella kierroksella tuntuvat vuorilta), mutta ei nekään Leviin verrattuna ole kuin kärpäsen paska kaiken keskellä. Silloilla tullee jos huono tuuri on. Ne on minusta raskaimmat kohdat. Huolto on aina pelannut minusta hyvin.

Muokattu

Ps. Reittihän on tosiaan tasainen. Pari mäkeä siinä muistaakseni on (toisella kierroksella tuntuvat vuorilta), mutta ei nekään Leviin verrattuna ole kuin kärpäsen paska kaiken keskellä. Silloilla tullee jos huono tuuri on. Ne on minusta raskaimmat kohdat. Huolto on aina pelannut minusta hyvin.

En nyt muista milloin olisin viimeksi juossut sitä nelostien vieressä kulkevaa pyörätietä rautatien ylittävälle sillalle (se kai se pahin mäki on), mutta jos huonompikuntoisena se oli jo pyörälläkin ikävä noustava, niin kai se jossain tuntuu 20 km:n juoksun jälkeen. Miksi ne pahimmat mäet aina pitää olla justiinsa siinä, missä pitäisi jo loppukiriä alkaa virittää?

Pisin lenkki on tälle keväälle 17km. Ei oikein lohdulliselta näytä. Juoksukilometrejä tälle vuodelle alle 300.

Äläs ystäväiseni kovin pessimistinen ole. Minun juoksut ovat nyt huhti-toukokuussa vajaat 300 ja Oulussa tempaisin maralla enkan. Siksi toisaalta luulen, että ei ne kilometrien keräämiset välttämättä ole tae "huipputuloksiin". Saas nähdä, kumman matkan tässä valitsee, pari edellistä maraa Roissa eivät ole menneet kuten olin ajatellut, vaan jospa kolmas kerta toden sanoo...

• 4 weeks later...

Viime vuonna järjestäjät syöttivät juoksijoiden sapuskat turisteille, joten varaan tänä vuonna omat eväät (tosin nestemäiset) maaliviivalle. Lupauksestani huolimatta siis mukana, mutta vain puolikkaalla. Tavoitteeksi on otettava uusi ennätys, nyt jos paranisi kerralla enempi kuin kuusi sekuntia. Kesäloma alkaa ja tapahtuman jälkeen alkaa myös kotimaan matkailu. Ja varmistellaan tässä myös arvontaan osallistumista....

Tarkotus oli osallistua roin maralle. Mutta tuokokuussa iskenyt flimmeri, joka yhä jatkuu, estää osallistumisen. Harmi vaan(SUORAAN SANOTTUNA V....AA). Keväällä sain tehtyä hyvin lenkkiä, pisimmät 30 km. Nyt kymppi tekee tuskaa. Tehoja ei kertakaikkiaan ollenkaan. Onneksi en ehtiny maksaa pääsymaksua. Ens viikolla mahd sitte rytmin siirtoon.

Tsrmiä kaikille rolloon menijöille.Kokkeillaan sitte ens vuonna?