Jump to content
Juoksufoorumi.fi

40-v. lahjaa/juhlaa miehelle

Marny
 Share

Recommended Posts

Kyselin tätä jo tuolla vaimon 30 v.-lahjaketjussa, mutta koska siellä ei ilmeisesti käy nelikymppisiä miehiä (?) niin kysytään ihan erikseen.

Eli: mies, mitä haluaisit 40-v. lahjaksi ja miten haluaisit juhlistaa juhlapäivääsi? Olettamuksena, että juhlapäivä/juhlapäivän ilta vietetään pääkaupunkiseudulla tai ainakin lähistöllä, seurana oma vaimo :love0034:. Myös yönylireissu johonkin mahdollinen. Ajankohta heinäkuun alku. Jonkinsorttista yllätystä olisi tarkoitus saada aikaan, ja jälkikasvukin korjattu silloin mummolaan.

Lahjansaajaa voisi määritellä urheiluhulluksi (mutta esim. kellon ja sykemittarin jo saanut aiemmin), moottoripyörät alkaneet (keski-iän kriisin myötä??) kiinnostaa mutta sellaista EN aio hankkia - edes vuokralle. Mitkään laitteet ja masiinat tyyliin kotiteatteri ei kiinnosta. Lahjakortti johonkin on tietysti aina hyvä, mutta mites tuo juhlapuoli? Kokemuksia, ajatuksia?

Tämähän on kuin speksaisi omia juhlia ensi vuonna :icon_rolleyes:

Ensimmäinen idea on jakaa tuo kahteen osaan: vaimon kanssa vietettyyn iltaan ja lahjaan.

Koska varmaan mutkin mielletään urheiluhulluksi, ainakin mulle olisi kova juttu 1-to-1 tyylinen tekniikkakurssi. Tässä tapauksessa esim. jonkun pätevän juoksuvalmentajan vetämä tunnin sessio, jossa hän korjaa pahimpia tekniikkavirheitä pois, antaa treenivinkkejä jne.

Tuo iltajuttu nyt sitten riippuu teidän mieltymyksistä (leffa, ravintola jne.).

Edit:

Tuli mieleen toinen vaihtoehto, joka ei toimisi minulla, mutta kaverini järjesti vaimolleen 40-v. juhlat:

- vuokrasi Veikkolasta tai jostain sieltä päin (=riittävän kaukana --> halpa) isohkon tilan, järjesti pitopalvelusta safkat, tilasi rokkibändin ja kutsui paikalle vaimonsa tuttuja lapsuudesta lähtien. Lahjaksi pyydettiin vain rahaa, koska lystille tuli hintaa ihan kivasti.

Muokattu

Kyselin tätä jo tuolla vaimon 30 v.-lahjaketjussa, mutta koska siellä ei ilmeisesti käy nelikymppisiä miehiä (?) niin kysytään ihan erikseen.

Eli: mies, mitä haluaisit 40-v. lahjaksi ja miten haluaisit juhlistaa juhlapäivääsi? Olettamuksena, että juhlapäivä/juhlapäivän ilta vietetään pääkaupunkiseudulla tai ainakin lähistöllä, seurana oma vaimo :love0034:. Myös yönylireissu johonkin mahdollinen. Ajankohta heinäkuun alku. Jonkinsorttista yllätystä olisi tarkoitus saada aikaan, ja jälkikasvukin korjattu silloin mummolaan.

Lahjansaajaa voisi määritellä urheiluhulluksi (mutta esim. kellon ja sykemittarin jo saanut aiemmin), moottoripyörät alkaneet (keski-iän kriisin myötä??) kiinnostaa mutta sellaista EN aio hankkia - edes vuokralle. Mitkään laitteet ja masiinat tyyliin kotiteatteri ei kiinnosta. Lahjakortti johonkin on tietysti aina hyvä, mutta mites tuo juhlapuoli? Kokemuksia, ajatuksia?

Vie se ukko vaikka rokkikonserttiin ja laitatte molemmat sellaset aidot 80-luvun vaatteet päälle ja eikun juhlimaan...

Itse olen ajatellut käydä vielä ennenku vanhuuden päivät koittaa jonkinsortin rokkikonsertissa tai festareilla - mun nuoruudessa kun ei sellaisia juuri harrastettu. En mä varmaan tykkää semmosista, mutta ei tartte sitten kasikymppisenä arvuutella, että minkämoista menoa siellä on.

Ihan klassisen juhlan vaimo järjesti ja hyvin toimi:

1. Lapset mummolaan

2. Naapurikaupungista hotelli ja teatteriliput

3. Teatterin katsomista

4. Syömistä ja juomista

5. Erästä muuta yhteistä puuhaa.

6. Seuraavana päivänä lapset mummolasta

7. Kotiin.

Tämä on muutenkin tapana tehdä kerran-pari vuodessa urheilureissuna, helmikuussa Lahteen ja kesäaikaan johonkin maratontapahtumaan. Kumpikin nähkääs harrastaa kestävyyslajeja.