Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pirkkalan yöhölkkä 5.8.2009

Recommended Posts

• 1 month later...

Pitänee harkita kun asun tässä lenkkireitin sisäpuolella. Melko mäkinen maastohan tuo on ja pariin kertaan kierrettäessä tulee kaksi kertaa tuo pitkä ja jyrkkä nousu Vähäjärveltä metsään. Mikähän tässä on ollut ideana vetää reitin pituus 500m yli kympin? Onko haettu varttimaratonia vai miksei tästä ole tehty tasan kympin kisaa?

• 3 weeks later...

Sori vaan Ikämies viivästyneen vastauksen vuoksi. Jostain syystä kysymys on lipsahtanut minulta ohi ...

Kyllä tasakympissäkin olisi ideaa. Mutta toisaalta, koska kysymys on suurelta osin kuntopolkureitistä, ei tasakymppikään olisi ns. tilastokelpoinen maantiekympin tulos.

Ajatus on ollut yksinkertaisesti juosta 1 tai 2 kierrosta perinteisellä Yöhölkän reitillä (josta on aikaisemmin ollut erilaisia lähtö- ja maaliintuloversioita) ja sitten kentällä viimeiset sataset, jotta loppuratkaisut voidaan käydä mahdollisimman tasapuolisissa oloissa.

Mukaan vaan ! Kun reitti on tarkkaan mitattu, antaa kisa kyllä aika hyvän kuvan kunnosta, vaikka ei ihan vastaakaan tasaisella maantiereitillä juostua. Ja kavereihin verrattuna antaa tosi tarkan kuvan ...

Pitänee harkita kun asun tässä lenkkireitin sisäpuolella. Melko mäkinen maastohan tuo on ja pariin kertaan kierrettäessä tulee kaksi kertaa tuo pitkä ja jyrkkä nousu Vähäjärveltä metsään. Mikähän tässä on ollut ideana vetää reitin pituus 500m yli kympin? Onko haettu varttimaratonia vai miksei tästä ole tehty tasan kympin kisaa?

• 3 weeks later...

Juoksun puuhamiehille täytyy antaa nyt kyllä suurkiitokset! Kaikki järjestelyt olivat viimeisen päälle kunnossa (kilometrikyltitkin varmaan sentilleen oikeassa paikassa) ja tunnelma tapahtumassa oli kertakaikkisen leppoisa. Oli lisäksi hienoa, että lapsillekin oli oma juoksunsa, vieläpä ilmainen.

Tällä kertaa vain minä olin juoksemassa, mutta ensi vuonna taidamme osallistua koko perheen voimin, sillä kannustusjoukoissa olleet vaimo ja lapsetkin olivat tosi innoissaan.

Minä olin tällä kertaa katsomossa, mutta kyllä oli hieno tapahtuma! Ilma oli kuin morsian, paljon juoksijoita, kaikki toimi hienosti ja taso oli kova. Kaiken kukkuraksi Simo Wannas ilmestyi viivalle ja "hölkkäsi" uuden reittiennätyksen. Naisten voittaja juoksi myös käsittämättömän kovaa...

Ensi vuonna olen takuulla taas mukana!

Tulipa sitten pyristeltyä reilut pari kilometriä kärjen mukana ja kahden kilsan kohdalla tuntui niinkin hauskalta, että mietin keulapaikalle hyppäämistä. 2,5 kilometristä 5,5 kilsaan juoksin kolmosen kanssa yhtä matkaa ja viimeisellä kiekalla tuli menetettyä kolme pykälää, joten lopullinen sijoitus oli seitsemäs. Kello pysähtyi aikaan 39:09.

Minulle riitti hyvinkin tuo lyhyempi reitti. Ne piiitkät ja jyrkät mäet eivät todellakaan houkutellet uudelle kierrokselle. :tongue0014:

Tutut lenkkipoluthan ne olivat ja tapahtuma mitä mukavin. Ensi kesänä pitää yrittää päästä alle puolen tunnin.

Edit: on muuten todella upea mitali tuo palkintomitali, mikä jaettiin kaikille.

Muokattu