Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mikä on ollut maratonilla keskisykkeenne?

Emilia77
 Share

Recommended Posts

Hei!

Ihan mielenkiinnosta kyselen, millaisilla keskisykkeillä olette juosseet maratonin läpi? Tiedän, että se millä sykkeellä kukakin reissun pystyy taivaltamaan on yksilöllistä, mutta siitä huolimatta minua kiinnostaisi tietää, kuinka lähellä tai kaukana aerobisesta kynnyksestänne olette maratonin juosseet.

Olen valmistautumassa elämäni toiselle maratonille Tukholmaan. Ensimmäinen taittui ajassa 4.18. Nyt matkavauhti on kasvanut sen verran, että pystyn juoksemaan 5.30. -5.40 vauhtia noin 145 keskisyykkeellä. (pisimmillään jopa 33 kilometriä). Maksimisykkeeni on ollut suorassa mattotestissä (tosin runsas vuosi sitten) 186. Aerobinen kynnys oli tuolloin muistaakseni 158.

Puolikkaan ennätys parani "huonolla juoksulla" HCR:ssä aikaan 1.50. Keskisyke oli 164.

Millaisia neuvoja antaisitte kokeneemmat näillä taustatiedoilla matkavauhtiini & sykkeiden seurantaan? Itse olen kaavaillut lähteä matkaan noin 5.30 vauhtia ja kiristää siitä sitten menoa, jos se tuntuu maistuvan.

Muokattu

• Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ekalla HCM:llä nelisen vuotta sitten oli keskisyke muistaakseni 193. Toisen yli 190:n keskisykkeellä juostun maratonin jälkeen kävin rasitustestissä ja siellä meinasivat jo että vehkeet ovat rikki, kun näyttivät sen verran korkeita lukemia. Luonnostaan korkeat sykkeet siis ja bonuksena vielä kisajännitys niin yli 190 lukemat on ihan normaalia mulle kisoissa. Olenkin siis todennu paremmaksi taktiikaksi jättää sykemittari kokonaan pois, etten hermostu yli 200:n sykelukemista vaan annan mennä ihan fiilispohjalla.

Muokattu