Jump to content
Juoksufoorumi.fi

HCR-2009 GPS mittaukset

Recommended Posts

Kiinnostaisi, kuinka matkanmittaus GPS:llä onnistui ?

...jos tämä menee nörttihommaksi niin siirretään juttu mittari-osastolle

Omalla (nokia-E71 ja SportsTracker 2.0) tuli puolikkaalle mittaa melko tarkkaan 22 km.

Kun reittikäyrää tutkaili Google-earthissa, niin melkoista syheröä oli piirtänyt, toki oli se juoksukin pujottelua, muttei ihan noin paljon.

Ainakin alussa kertyi tasaisesti 6% ylimääräistä, mutta myöhemmin oli paikoin hyvinkin tasaista viivaa. Kokonaisvirhe lopulta siis reilu +4%. Monesti saman laitteen virhe on ollut selvästi lähellä nollaa, mutta pilvinen sää heikentää signaaleja ja yleensä mitä hitaampi vauhti sitä enempi tulee ylimääräistä syheröä.

t. Jussi

Fore305, Smart Recording päällä: 21,28 km. Välillä huomasin olevani ulkomutkan puolella, vaikka yritinkin useimmiten juosta lyhintä mahdollista reittiä.

Tuo minun ja nga:n mittaama suurehko ero selittynee sillä, että minulla oli jäänyt epähuomiossa tosiaan tuo smart recording päälle...

EDIT: SportTracks ilmoittaa tuon 21,28, Forerunnerin omissa historiatiedoissa näkyy 21,23 eli näissäkin on näemmä algoritmistä johtuvia eroja

Muokattu

Forerunner 305, tuloksena 21,4 km

Tämä johtuu osittain siitä että käynnistin kelloani lähtölaukauksesta (jotta saisin suurin pirtein bruttoajan), ja siitä paikasta oli vielä melko pitkä matka lähtöviivalle.

Lukuisat ohitukset lisäävät varmasti myös matkaa - eli aina ei tullut juostua suorinta tietä!

Fore305, Smart Recording päällä: 21,28 km. Välillä huomasin olevani ulkomutkan puolella, vaikka yritinkin useimmiten juosta lyhintä mahdollista reittiä.

Tuo minun ja nga:n mittaama suurehko ero selittynee sillä, että minulla oli jäänyt epähuomiossa tosiaan tuo smart recording päälle...

EDIT: SportTracks ilmoittaa tuon 21,28, Forerunnerin omissa historiatiedoissa näkyy 21,23 eli näissäkin on näemmä algoritmistä johtuvia eroja

Sama mittari ja yritin kyllä mahd,. mukaan mennä aina sitä "oikeaa linjaa" Stadionille tultaessa meitä oli niin monta samassa sumpussa, että jouduin ulkokaarelle. Mittari näytti 21,3