Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Leposykkeenne nyt HCR:n jälkeen ?


Guest Tuulitukka

Recommended Posts

Olsiko mulla lievän ylikunnon oireita: Ei ruokahalua yhtään, ei ole ollut oikeastaan viikkoon. Nyt HCR:n jälkeinen leposyke jäi pyörimään 70 paikkeille, kun normaalisti mulla on n. 52.

Juoksin silloin kaksi viikkoa sitten yhden välipäivän turvin 15, 3 km ja 18,4 km ja nyt sitten tämä HCR. Pakollinen 2 viikon lepo flunssan takia oli kyllä välissä, mutta ei tainnut riittää. Olisi silloin pitänyt uskoa kokeneempia juoksioita, kun hyviä neuvoja sain.

Onko ideoita ylikunnon taltuttamiseen, jos tää nyt sitä on ???

Kuinka kauan tällainen yleensä kestää ?

Kävin nyt eilisen johdosta palauttavan 1 h lenkin, mutta ihan vain rauhallisesti kävellen ja se teki todella hyvää. Syke oli kävelyn aikana 80.

Link to comment
Share on other sites

Ylikunto on ymmärtääkseni pitkäaikaisen stressin (harjoittelu-/muu rasitus) aikaansaama ylirasitustila, eikä muutamalla yksittäisellä kovalla harjoituksella/kisalla vielä varsinaiseen krooniseen ylikuntoon pääse, vaan kyse on todennäköisesti "normaalista" tilapäisestä rasitustilasta. Erityisesti sairauden heikentämä kroppa menee helposti oikosulkuun, jos sitä kiusaa ennen kuin tervehtyminen ja palautuminen normaalikuntoon on kunnolla tapahtunut. Leposykekin voi yksittäisen kovan harjoituksen/kisan johdosta olla hetken koholla. Siitä ei tarvitse huolestua.

Ja lääke vaivaan on tietysti lepo. Vähintään viikko hyvin kevyttä harjoittelua ja väliin ihan rehellisiä lepopäiviä ja siitä sitten taas oloa tunnustellen uuteen nousuun.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos neuvoista. Nyt syke on 54 eli normaalitila lähestyy.

Oli vain niin outo olo korkeasta sykkeestä, etten edes saanut juurikaan nukuttua viime yönä. Oli ihan liian ylivirittynyt olo.

Ensinnä onnittelut hinosta juoksusta!

Tuo kuulostaa kyllä ihan normaalilta rasitustilalta rankan suorituksen jälkeen. Uskon, että elimistä palautuu normaalitilaan parin päivän sisään.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos neuvoista. Nyt syke on 54 eli normaalitila lähestyy.

Oli vain niin outo olo korkeasta sykkeestä, etten edes saanut juurikaan nukuttua viime yönä. Oli ihan liian ylivirittynyt olo.

Jeps, mulla oli vähän sama homma. Eli ruoka ei oikeen seuraavan päivänä meinannut maistua. Leposykettä en mittaillut mutta olettaisin sen nyt viimeistään olevan ok, koska olo on nyt täysin normalisoitunut ja ruokaikn maittaa :party0021:

Hienoa jos sielläkin alkaa olo olla ok! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Jeps, mulla oli vähän sama homma. Eli ruoka ei oikeen seuraavan päivänä meinannut maistua. Leposykettä en mittaillut mutta olettaisin sen nyt viimeistään olevan ok, koska olo on nyt täysin normalisoitunut ja ruokaikn maittaa :party0021:

Hienoa jos sielläkin alkaa olo olla ok! :thumbsup:

Samoja oireita mulla pari viikkoa sitten ja parin päivän levolla kaikki ok;)

Ei tavallinen kuntoilija kai ihan helposti siihen "katapultti" tilaan pääse :character00256:

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy