Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Liikkuminen Ultra-alueelle

Ilpo
 Share

Recommended Posts

Kertokaas mites liikutte ultrakisoihin tai oikeammin pois sieltä. Helppo mennä johonkin omalla autolla esim. Perniöön mutta aika vaarallista ajaa sieltä pois. Kulkeeko sinne edes minkäänmoista järkevää liikumisvälinettä. Maratoneille on helppo mennä vaikka huitsin kuikkaan omalla autolla, heittää keikka ja sit pois omalla kiesillä. Mutta mites ultrilla, pitääkö olla aina kuski kun junnureisuilla ennenvanhaan.

Tämä varmaan sivuaa aihetta...

MasUlta tuli siis ajettua lyhyt matka kotiin, mutten todellakaan sitä suosittele - sama pähkintä on siis itsellänikin menossa Perniön suhteen, mutten ole vielä tutkaillut julkisten tarjotaa siellä päin (siis liikenteen - enkä kyllä muutakaan).

Pitänee yrittää järkkäillä kimppakyytejä sopivaan porukkaan (huoltaja kuskina), kun omaa huoltajaa ei ole - jäänee kasvavan mahan kanssa kotiin...

Salon keskustaan on hyvät yhteydet niin junalla kuin bussilla ja varmasti kyyti keskustasta Perniön kaupunginosaan järjestyy vaikka kilpailun järjestäjien toimesta. Ainakin jos kyydin tarve otetaan puheeksi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa.

En todellakaan suosittele kenellekään auton rattiin hyppäämistä ultrakilpailun jälkeen. Enkä oikeastaan täysillä juostun maratonin jälkeenkään.

Missään tapauksessa ei saa itse ajaa kotiin. Minä kokeilin tätä viime vuonna ja se oli yhtä helvettiä. Kuvittelin, että minulla on lyhyt matka kotiin ja jaksan sen ajaa. Ensinnäkin jokaisesta puskasta tuntui hyökkäävän mitä ihmeellisimpiä otuksia ja toiseksi painoi väsymys päälle, mutta pahinta oli kuitenkin nämä harhat, joita ei uskois normaalisti.

Pitänee yrittää järkkäillä kimppakyytejä sopivaan porukkaan (huoltaja kuskina), kun omaa huoltajaa ei ole - jäänee kasvavan mahan kanssa kotiin...

Onhan Salo sen verran lähellä, että voin tarvittaessa hakea sut sieltä. Mutta speksataan pläni lähempänä, jos helpompia vaihtoehtoja ei ole löytynyt.

Onkohan järkeä ajatella nukkuvansa satasen jälkeen muutama tunti autossaan (jossa pääsee ihan kunnolla oikoselleen) ja kaasuttaa sitten +300 km:n kotitaipaleelle? Huoltoihmisen mukaanpääsy kun ei ole vielä tässä vaiheessa taattua, ja B-suunnitelmaakin täytyy funtsia...

Ainakin tuo on parempi vaihtoehto kuin suoraan kisan jälkeen lähtö, mutta oikeasti en lähtisi kokeilemaan. Minulla iski useita väsymysaaltoja kroppaan vielä seuraavina päivinäkin - en onneksi ollut ratissa niiden aikana.

Minähän juoksen vain maroja. Viime vuonna ajelin Varkauden maralta vaikeuksitta Perniöön nauttien kauniista ilta-auringon valaisemasta maisemasta. Yömaran jälkeen ajalin takaisin Järvenpäähän nauttien maisemasta aamuauringon valossa. Jostain kummasta syystä olin täynnä energiaa valvotun yön jälkeen. Piti ottaa pari olutta ennen nukkumaan menoa aamulla seitsemän paikkeilla. Tällaisen vuorokauden kun saisi joskus kokea uudestaan!