Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kurppa

Juoksu-unia

Recommended Posts

Mä näin tän unen jo alkukesästä: olin Leena Puotiniemen kanssa talvipakkasella juoksemassa maratonia. Leenalla oli oikean polven yläpuolella ammottava reikä ja hän valitteli jalkansa kuntoa. Juoksu kulki silti, enkä unessakaan pysyny Leenan tahdissa mukana! :D Keli oli mitä mainioin; lumi narskui lenkkareitten alla. Muutapa en unesta juuri muistakaan.

Männä viikonloppuna näin unta jälleen kerran (tai oikeestaan pitkästä aikaa) juoksemisesta. Juoksin unessa päkiäastunnalla, mihin en oikeasti vielä "kykene" ja selitin kaikille sen etuja kantapääaskellukseen verrattuna. Herättyäni aloin kyllä miettiä, miten oppis askeltaan päkiä edellä..

Nään usein unta että olen lähdössä maratonille tai Finlandia-Hiihtoon. Ensin on tietysti varusteet hukassa, eikä ne meinaa sopia. Sitten kun vihdoin pääsen lähtemään olen noin 15 minuuttia myöhässä lähdostä ja joudun lähtemään muiden perään yksin. Jalat ei toimi. Polvi ei nouse vaikka miten käskee. Reitti on huonosti merkitty ja menee todella ikäviin paikkoihin. Yleensä reitti johtaa sisätiloihin tai rakennusten välisille kujille. Tyypillisesti se menee johonkin kauppakeskukseen ja liukuportaisiin ja välillä pitää hypätä 2 metriä alaspäin. Eteenpäin pääsee jotenkuten, mutta tuntuu melko epätoivoiselta... Maaliin en ole koskaan päässyt vaan aina on pitänyt herätä että pääsee pois tuskaisesta kisasta... Maraton unia taisin nähdä jo ennekuin aloitin juoksuharrastusta.

Pakko herättää tämä vanha ketju henkiin, kun olen niin ylpeä itsestäni.

Näin viime yönä unta, jossa olin juoksemassa suunnistuskilpailun viimeiseltä rastilta maaliin. Kartta oli outo, reitti oli outo, mutta minä tein sen: selvisin unessa maaliin!!!

Onkohan tämä huono vai hyvä enne ajatellen ensi viikonlopun SM-kisoja? Ainakin alitajunta on näköjään saanut oikean moodin päälle - sitä varmaan vähän auttoivat kuluneen viikon varsin haasteelliset kuntorastisuoritukset.

^hyvä! ;)

Itte näin viikko takaperin ennen tota Kuopion ultrajuoksua unen, missä me muka startattiin ultralle ja jengi laskettiin radalle aina yks kerrallaan. Lisäksi juostiin sisäradalla eikä ulkona. Mua jännitti siinä unessa ihan sairaasti ja ajan loppuessa kilsoja oli mittarissa 54. Aika hyvä enne siis, kun oikeesti meni 55,64. ;)

Uimastadikalla saunominen aiheutti ilmeisesti sen, että sain Trumpin ohjelman jälkeen heti unta, mutta heräsin jo klo 5. Taas valoisuus hämäsi. Joku reilu 4h nukkumista ei ollut ilmeisesti tarpeeksi, sillä kasin maissa aloin olla uninen uudestaan ja menin tunniksi nukkumaan. Se taas päättyi juoksu-uneen. Näin unta, että joku 3 min ennen starttia vedin oranssin, hihattoman kisapaidan päälleni ja huomasin, etten ollut saanut kisatoimistosta ollenkaan numerolappua. Lähdin kiireessä siis hakemaan sitä 100m päässä startista mäen päältä olevalta toimistolta ja toivoin, että mummot antavat sen sieltä vauhdilla, jotta ehdin starttiin ajoissa. Onneksi heräsin ennen kuin 3 min kului umpeen niin en tiedä, miten kävi. Toivottavasti ei ole enne. Tarkoitus oli laittaa oranssi paita la Mikkeliin.

Viikonlopulla näin unta, että olin jollakin luennolla istuntosalissa ja minua pyydettiin sinne luentosalin eteen. Nousin seisomaan lähteäkseni sinne ja heräsin sängyn vierestä seisaaltani. Näinköhän sitä vanhemmiten vielä alkaa kävelemään unissaan?

Viikonlopulla näin unta, että olin jollakin luennolla istuntosalissa ja minua pyydettiin sinne luentosalin eteen. Nousin seisomaan lähteäkseni sinne ja heräsin sängyn vierestä seisaaltani. Näinköhän sitä vanhemmiten vielä alkaa kävelemään unissaan?

Ei kai juoksija kävele unissaan vaan juoksee!? Ajattele miten kätevää, voit tehdä lenkit nukkuessa eikä arvokasta hereilläoloaikaa kulu treeneihin.